Op een lullige manier onderuit gegaan... wie nog meer?!

omdat?? Je hebt ook mensen die WEL met ijzel kunnen rijden:)
Stoere jongens en de allerbeste motorrijders, ongetwijfeld. _O- _O-

Ik ken trouwens ook mensen die heel erg goed van een flat af kunnen springen. Doen ze meestal maar één keer, daar niet van. O-)


Ik snap ook niet helemaal waar je hiermee heen wilt. Jij bent een gewéldige rijder op ijzel, als je dat wilt horen, prima.
De rest van de motorrijders weet dat het niets met rijden te maken heeft, hooguit met verkeerde keuzes en dan krampachtig overeind willen blijven.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ook op me plaat gegaan flauwe bocht en achterkantje had geen zin terwijl ik geen gas bij gaf of remde.
Dus ik ook op me plaat gegaan.
Glad stukkie misschien beetje diesel, ofzo was iedergeval beetje glad maar goed.
Heb er voor de rest niet naar gekeken omdat ik even last van me been had.
Weet meteen hoe het is om te vallen was de eerste keer.
Alleen jammer van de vrachtwagenchauffeur die in ze cabine bleef zitten toekijkend hoe ik viel en me motor voor ze vrachtwagen lag 5 meter voor hem.
Niet uitgestapt niks gezegd om te vragen hoe het met me ging.
Kon amper lopen en moest motor nog omhoog tillen maar allemaal gelukt uiteindelijk en hij reed weer verder toen de motor voor ze neus weg was.
Associaal vind ik dat of ligt dat aan mij?
 
Laatst bewerkt:
Stoere jongens en de allerbeste motorrijders, ongetwijfeld. _O- _O-

Ik ken trouwens ook mensen die heel erg goed van een flat af kunnen springen. Doen ze meestal maar één keer, daar niet van. O-)


Ik snap ook niet helemaal waar je hiermee heen wilt. Jij bent een gewéldige rijder op ijzel, als je dat wilt horen, prima.
De rest van de motorrijders weet dat het niets met rijden te maken heeft, hooguit met verkeerde keuzes en dan krampachtig overeind willen blijven.
Wat?
Ik haal mijn motor pas uit het vet als het gaat ijzelen.
Ijzelrijden... ik doe niet anders. 8-) O-)
Daarbij draag ik ook geen motorkleding, alleen een zwembroek, teenslippers en natuurlijk een geel hesje: safety first!!! 8-)
 
precies
in het koekblik dus als het ijzelt

En zelfs dan is het geen aanrader en heeft het weinig met autorijden te maken. Rijden op ijzel is gewoon een loterij. Iedereen die beweert dat het anders is heeft nog nooit op ijzel gereden.
 
Iedereen die beweerd dat je op ijzel niet kunt rijden met een auto heeft nog nooit met een 4x4 op ijs gereden ;)
 
Iedereen die beweerd(sick!) dat je op ijzel niet kunt rijden met een auto heeft nog nooit met een 4x4 op ijs gereden ;)

Zal best zo zijn, maar integraal onderdeel van het rijden met een voertuig is dat je hetzelfde voertuig ook weer tot stilstand moet kunnen brengen binnen een redelijke afstand. En daar gaat ook je 4x4 het laten afweten.
 
Laatst bewerkt:
Zal best zo zijn, maar integraal onderdeel van het rijden met een voertuig is dat je hetzelfde voertuig ook weer tot stilstand moet kunnen brengen binnen een redelijke afstand. En daar gaat ook je 4x4 het laten afweten.

Hoe kom je daar nou toch bij? Een 4x4 kan álles....... _O- _O-

Je hebt uiteraard gelijk, bij het remmen maakt de aandrijving kein flaus aus. Dan is de (schijn)veiligheid die een 4x4 biedt misschien wel een extra nadeel, omdat je geneigd bent toch wat harder te rijden dan anderen.
Overigens: hoeveel winst je ook van een fourwheeldrive qua grip kunt hebben, die winst is op ijzel ook maar beperkt.
 
echte ijzel is natuurlijk iets van vroeger, de jeugd van tegenwoordig kent dat helemaal niet.

Ik blijf lekker door rijden met mijn 4x4, glad of niet, als ik er maar in blijf geloven gaat alles goed :)
 
Iedereen die beweerd dat je op ijzel niet kunt rijden met een auto heeft nog nooit met een 4x4 op ijs gereden ;)

Die Audi van mn broer heeft 4 wiel aandrijving, maar ik kan je verzekeren dat dat net zo beroerd op een glad wegdek rijdt dan een voorwiel aangedreven auto.

Als je daar een straal gas in geeft trekt de auto opzij.
 
Hoe kom je daar nou toch bij? Een 4x4 kan álles....... _O- _O-

Je hebt uiteraard gelijk, bij het remmen maakt de aandrijving kein flaus aus. Dan is de (schijn)veiligheid die een 4x4 biedt misschien wel een extra nadeel, omdat je geneigd bent toch wat harder te rijden dan anderen.
Overigens: hoeveel winst je ook van een fourwheeldrive qua grip kunt hebben, die winst is op ijzel ook maar beperkt.

Heb je wel eens in een auto met achterwiel aandrijving met een erg krachtige motor en automaat in de sneeuw/ijzel gereden?? Doodeng in het begin!
Als je remt stoppen je voorwielen terwijl je achterwielen lekker doorblijven duwen.
Dan moet je remmen met je handrem.
 
Ik blijf lekker door rijden met mijn 4x4, glad of niet, als ik er maar in blijf geloven gaat alles goed :)

Heel vroegah: op de fiets met je duffe kop op een zaterdagochtend naar school. Zoals altijd beetje laat, dus trappen, trappen, trappen.....Op driekwart van de afstand zie ik plotseling iemand héél voorzichtig oversteken, maar verbaas me er alleen over. Even verderop zie ik een bromfietser onderuit gaan. Héé, is het....glad?
Toen ik me dat eenmaal realiseerde, ging ik ook meteen op m'n plaat......

Dus "geloof" werkt wel.... een beetje. Uiteindelijk ga je toch op je plaat. :+
 
Heb je wel eens in een auto met achterwiel aandrijving met een erg krachtige motor en automaat in de sneeuw/ijzel gereden?? Doodeng in het begin!
Als je remt stoppen je voorwielen terwijl je achterwielen lekker doorblijven duwen.
Dan moet je remmen met je handrem.

Ik heb zelfs meegemaakt dat de politiesurveillance werd stopgezet vanwege de omstandigheden, dat gebeurt alleen bij hele extreme situaties en ik heb dat maar twee keer meegemaakt in al die jaren.
Dan ging je er alleen uit bij noodgevallen. Dat was.... interessant rijden...... :+

Voor ons was gewone ijzel altijd kaassie, lekker slippen op het Ajax parkeerterrein. Je moest je vaardigheid immers op peil houden.....
 
echte ijzel is natuurlijk iets van vroeger, de jeugd van tegenwoordig kent dat helemaal niet.
Weet je nog dat we eind jaren '70 gewoon op straat en op de stoep konden schaatsen? En dan geen korte stukje, maar hele kilometers zonder ook maar 1 plekje tegen te komen waar geen ijs lag........
En ook een winter (kan dezelfde zijn, dat weet ik niet meer) waar je 's-ochtends je voordeur moest uitgraven omdar er 2 meter opgewaaide sneeuw tegenaan lag....
 
Terug
Bovenaan Onderaan