Op zoek naar een rustig oefenterrein

AVB is eigenlijk ook niet zo lastig en alle oefeningen zijn gemaakt zodat iedereen ze kan , begin denk je wtf dit krijg ik nooit voor elkaar en dan maak je heel snel stappen.
Denk dat oefenen op een andere motor alleen maar averechts werkt omdat je toch bang bent om te vallen en geen instructeur hebt die je op je fouten wijst elke keer als je een fout maakt.
Gewoon even rustig door ademen en ervan uit gaan dat alles goed komt en je lesjes volgen .
 
Eigenlijk vind ik een verstandig idee om te oefenen op afgesloten terrein maar ik zou eerder denken dan aan een oude motor fiets die heel goed koop en daarmee op een terrein te rijden is je leert je grenzen kennen wat wel en niet kan veel vallen is niet erg je kunt is gekke dingen doen en een gokje wagen dat scheelt enorm veel dure lessen .wat kost een ;) les tegenwoordig 35 euro? kost je al een paar lessen alleen aan koppeling en remmen en na wat gebruik kun je hem weer verkopen .

En je leert erg veel ! :+ heel lang geleden toen ik nog jong was 15 reden we op cross brommer bij de haarlemmerweg jaren gedaan berg op en af over oude auto heen schuin over de zijkant van de hogen dijk ook veel gevallen natuurlijk .

en toen 16 de weg op tot 21 toen aan de motor rijbewijs gegaan wel hele andere tijden ik had me rijbewijs toen in 2 lessen maar de ervaring is wel enorm en daar in drente zijn hele mooi terreinen noem even wat voormalig Johannis post kazerne daar houden ze ook de 4x4 dingen

nu na het behalen van het rijbewijs gooien we er nog een cursus terrein rijden achteraan voor af en toe het terrein in lachen :?

ik zou zeggen doen :] en daarna wel inachtneming de lessen die natuurlijk moeten succes
 
In Groningen zit je toch dicht bij het strand/zee, daar heb je meestal wel grote parkeerplaatsen op afgelegen plaatsen.
Als het donker is zal daar bijna niemand zijn, ook niet als het koud is.

Nou ken ik Groningen niet zo goed maar, als ik het vergelijk met de stranden hier dan zie je van kilometers afstand al een auto aankomen, kan je op je gemakie van de motor afstappen, en is er nooit een agent die jou ziet rijden.
 
Als je rustig rijd zou Prins Bernhardhoeveparkeerplaats achter in Zuidlaren of Bloemenveiling In Eelde best kunnen. De laatste het beste in de avonduren.
 
Moet je hier niet vragen, iets met slapende honden.
Ben zelf ook zo'n eikel die na 1 proefles een motorfiets heeft gekocht, wel zo verstandig geweest om eerst een trailer te kopen.

Was een offroad fietsje met kenteken en ging daar regelmatig mee naar crossterreintjes, uiteraard kon ik de weerstand om af en toe op de openbare weg te rijden niet weerstaan.

Niet handig, wel goed gegaan.

Beter eerst je rijbewijs halen en dan pas oefenen :]
 
Oefenen met een brommer of fiets is ook een optie.
Als je deze niet hebt kost een nieuwe minder dan een trailer + 2e hands motorfiets.

Ervaring met 2-wielers lijkt me sowieso een pre als je wil gaan motorfietsen :]

Schakelbrommertje koop je tegenwoordig voor rond de €2000


Zou er best 1 voor de lol willen hebben :]

AGM%20Devil%20Zwart.png
 
Slecht idee. Om alle redenen die al genoemd zijn.

Jezelf voorbereiden op je AVB doe je onder begeleiding van een ervaren instructeur, die weet waar hij op moet letten. Daarnaast ga je je AVB doen op je eigen lesmotor, dus waarom oefenen op de fiets van een ander (nog los van de kans op valschade)?

Beter een of twee lesjes extra boeken.

Dat is een heel goed punt waar ik nog niet bij stil heb gestaan.
 
Hallo! Ik ben een nieuwe motorgebruiker, bezig met het behalen van mijn rijbewijs. Nou hoop ik dat iemand een rustig terrein kent omstreeks de provincies Groningen/Drenthe waar ik zonder rijbewijs niemand tot last ben om te oefenen voor mijn AVB examen. (onder supervisie van een ervaren bestuurder uiteraard). Iemand mogelijk suggesties? Alvast bedankt!

Groningen / Drenthe ? Zo ongeveer het dunst bevolkte gebied van Europa. Meer koeien, varkens en stront dan mensen. Kan niet zo moeilijk zijn daar iets te vinden.... :+
 
Een parkeerterrein die niet afgesloten is met een hekwerk of slagboom word gezien als openbare weg volgens mij, en een (eigen) terrein wat is afgesloten doormiddel van hekken of slagbomen is verboden voor onbevoegden, dus dat word wel lastig vrees ik.

Ik zou er nog wat lessen tegenaan gooien, dat lijkt me verstandiger als ergens afgelegen in het donker AVB examen te gaan oefenen op je eigen motor zonder rijbewijs en verzekering.
 
als ik piano wil spelen zegt mijn vrouw, ga maar motor rijden
Dus, een piano in huis halen. Heb je zin om met de motor te gaan rijden, maar je hebt het gevoel dat ze dat niet wil, gewoon beginnen piano spelen, dan jaagt ze je op je motor! 🤪
 
Het gevaar van zelf oefenen is niet het oefenen zelf..
Maar dat je jezelf dingen aanleert die ze op het examen niet willen zien.

Het is veel lastiger iets afleren, als iets bijleren.
Toen ik voor mijn motorrijbewijs ging, denk ongeveer 13 jaar geleden, volgde ik 8uur les, daarna met een L rondrijden. Minimum was 3 maand, max 9 maand. De intructeurs raadde al hun leerlingen echter aan om in die eerste drie maand goed te oefenen, en dan voor je examen gaan. Want in 3 maand kan je, als je het een beetje goed organiseert, voldoende oefenen. Maar als je 9 maand neemt, is de kans groot dat je dingen aanleert die niet goed zijn op je examen.
 
En gelijk heeft ze!!
Want als jij net zo piano speelt als ik dan kan je maar beter op de motorfiets zitten. Ha ha ha
Overigens vind ik motorrijden ook tig keer leuker dan pianospelen, maar dat kan uiteraard voor een ander heel verschillend zijn.
Er zullen ook pianospelers zijn die gruwelen van motorfietsen.
Want laten we wel zijn....pianospelen is een stuk veiliger dan motorrijden.
Ik merk echt dat het rijden op een tweewieler hedentendage toch wel een vorm van Russisch roulette is geworden.
Zit dagelijks op de motorfiets en er rijden behoorlijk wat domme en agresieve automobilisten rond.
Zelf rijd ik ook in de auto rond, maar denk dan wel extra aan de motorrijders die ik tegenkom.
Ik merk echt dat het onbegrip jegens motorrijders is toegenomen de laatste 20 jaar.
Eigenlijk best wel kwalijk en meer dan jammer.
Veel mede weggebruikers en dan met name automobilisten zijn toch erg veel met zichzelf bezig en helaas ook met hun schijt mobiele telefoon.

Misschien eens wat verder van huis en de Randstad uit?
 
Oefenen met een brommer of fiets is ook een optie.
Als je deze niet hebt kost een nieuwe minder dan een trailer + 2e hands motorfiets.

Ervaring met 2-wielers lijkt me sowieso een pre als je wil gaan motorfietsen :]

Schakelbrommertje koop je tegenwoordig voor rond de €2000


Zou er best 1 voor de lol willen hebben :]

AGM%20Devil%20Zwart.png

Top brommertje, maar na aankoop in epoxy gieten en in een hoek zetten. Hij roest waar je bij staat, wat er niet op hoeft zit er niet op en wat er wel op moet zitten gaat kapot of valt eraf.

Ze hebben trouwens wel een 4-kleps 50cc blokje gebouwd wat echt lekker loopt. Met onbegrensde cdi en verder niets aangepast zomaar 65 gps.
 
Nee, al ruim 33 jaar niet meer...

dat zal zo n beetje ja,
ik heb me rijbewijs sinds midden jaren 80....
kreeg je toen gewoon kado.....1 lesje gehad om de speciale verrichtingen te oefenen en daarna afrijden en gelijk naar de motorboer om de 350 te verruilen voor een zware (want dat was toen en is nog steeds je ware _O-_O-_O-_O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan