Op zoek naar kuipdelen na mijn 1e crash..

Evolv

Rookie
8 aug 2022
24
8
Achterhoek
Hi allemaal,

in maart dit jaar heb ik een mooie BMW K1200S aangeschaft. Helaas mocht de pret niet lang duren, want na wel 3 hele dagen heb ik kennis mogen maken met hoe hard (en koud) het asfalt is.

De motor staat momenteel bij een garage die ik vertrouw. Zij gaan de motor weer rijdbaar maken. Gelukkig is er buiten de kappen om geen mechanische schade.
Ik ben op zoek gegaan naar passende kappen, maar kan nergens iets voor een "acceptabele" prijs vinden met een enigszins fatsoenlijke levertijd.

Het betreft de volgende twee kappen in deze kleurstelling, met logo en stickers aan de linker kant van de motor:

1659952202843.png


Ik heb een prijsaanvraag gedaan bij een BMW Motor-dealer maar schrok erg van de prijs. Ze konden mij ook niet vertellen wat de levertijd was.
Op motorkuipdelen.nl kwam ik een goedkopere set tegen, maar ik heb mijn vragen bij de kwaliteit en pasvorm van deze set. Zij geven daarbij ook aan een levertijd van ca 2.5 maand te hebben.

Op de website van Boonstra Parts stond kort geleden nog een exemplaar van de bovenste van de twee kappen (met een aantal krassen), maar deze lijkt nu weg te zijn. Ik heb inmiddels al een hele hoop websites bezocht en heb ook op eBay Duitsland gekeken, maar helaas zonder te slagen.

Mocht iemand voor mij nog tips hebben over waar ik deze kappen kan vinden, of als iemand bij toeval iets tegenkomt, dan hoor ik het graag.

Groet, een nieuw MF lid =)
 
In maart gekocht en nu pas beginnen met rijden (en gevallen)?
De kuipen zelf zijn niet meer te repareren?
 
In maart gekocht en nu pas beginnen met rijden (en gevallen)?
De kuipen zelf zijn niet meer te repareren?

Nee, ik ben na aanschaf direct gaan rijden. Had in 3 dagen al ca 1000km er op zitten. Helaas toen een uitglijder gehad in een bocht. Volgens de motorzaak waar hij nu staat is de voor schokdemper inwendig lek en functioneert eigenlijk helemaal niet meer. Deze was mogelijk al niet meer jovel toen ik er mee reed en is dan ook misschien de oorzaak geweest van mijn ongeval.

Heb er zelf ook e.e.a. aan overgehouden en heb hem nu pas bij de motorzaak staan voor reparatie.

De kuipdelen zijn niet meer te repareren helaas. Zijn delen van afgebroken.
 
Op eBay Kleinanzeigen misschien? De rechterkant staat daar in iedergeval wel op (650,- :?)
 
Op eBay Kleinanzeigen misschien? De rechterkant staat daar in iedergeval wel op (650,- :?)
Daar heb ik inderdaad gekeken, voor de linker kant in mijn kleurstelling heb ik niks kunnen vinden. Misschien heb ik niet de juiste zoekwoorden gebruikt, maar heb na een uur scrollen en zoeken ben ik niks tegengekomen (ik blijf natuurlijk checken of er wat nieuws staat). Er stond daar kortgeleden nog wel de bovenste kap te koop, maar die was al erg gauw weg. Heb toen nog niks willen kopen omdat ik niet wist of ik ook mechanische schade had. Dat blijkt nu niet het geval, dus ben ik nu weer opnieuw op zoek gegaan.
 

De rest van de onderdelen leg je op de plank voor de toekomst.

Of je die of je huidige op de plank legt moet je zelf maar weten. :)

db

Ik waardeer je input, en het idee is opzich niet slecht. Ik kan echter helaas dit geld er nu niet aan kwijt en ik zou dan opgescheept zitten met een extra kenteken die ik elk jaar moet schorsen + stalling plek voor de extra motor. Dit zit er helaas voor mij niet in, maar bedankt voor het idee :)
 
Om goede kuipdelen in de juiste kleur te vinden moet je geluk hebben,van gelijk welke motor.
Dus gewoon blijven zoeken tot er iets komt.
En zelf gescheurde/gebroken delen kunnen hersteld worden,maar dat spuitwerk in meerdere kleuren zal niet goedkoop zijn.
Die van motorkuipdelen.nl zijn heel waarschijnlijk Chinees,in geen geval origineel,de kwaliteit zal dus zeker niet hetzelfde zijn!
Het spuitwerk van die Chinese kuipen is meestal bedroevend slecht,hooguit goed genoeg voor een oude/circuit motor waarbij je dat niet erg vindt.
 
Om goede kuipdelen in de juiste kleur te vinden moet je geluk hebben,van gelijk welke motor.
Dus gewoon blijven zoeken tot er iets komt.
En zelf gescheurde/gebroken delen kunnen hersteld worden,maar dat spuitwerk in meerdere kleuren zal niet goedkoop zijn.
Die van motorkuipdelen.nl zijn heel waarschijnlijk Chinees,in geen geval origineel,de kwaliteit zal dus zeker niet hetzelfde zijn!
Het spuitwerk van die Chinese kuipen is meestal bedroevend slecht,hooguit goed genoeg voor een oude/circuit motor waarbij je dat niet erg vindt.
Bedankt voor de input, goed om te weten dat ik dan niets bij die website hoef te bestellen. Was er inderdaad al enigszins bang voor dat dit het geval zou zijn.
 
Beetje vage tip van mij maar had ooit schuiver gemaakt met mijn Honda, toen contact gezocht met een hele grote Honda dealer in Engeland, die had toevallig één volledige originele linker zijkuip liggen in de goede kleur, bestickerd en al. Koste mij toen 250 pond, dat was natuurlijk erg weinig geld. Via OEM onderdelen sites vaak meer dan 1000 (wat ook normaal is voor origineel kuipwerk dus overweeg je "acceptable" prijs gedachte. Je kapotte kuip fixen en spuiten ben je al gauw op weg naar dat bedrag). Ik zou dus proberen een grote BMW dealer te contacten, Van Harten? De Knalpot? Je hebt wel meer van die exclusief BMW zaken die wellicht een kuip ergens hebben liggen, misschien over de grens ook ergens een grote BMW zaak? Als ze het over bestellen hebben is het niet interessant idd.

Je zal wellicht wat vindingrijker moeten zijn. Je kan ook op zoek gaan naar een kuip met minder schade dan je nu hebt, die voor weinig op te kop tikken en die laten spuiten, dan valt het misschien mee. Of in een andere kleur, die is al strak. Kosten zitten vooral in manuren en strakzetten kost tijd. Maar dat kan een schadebedrijf je beter vertellen, misschien ook adviseren over wat je het beste kunt doen.
 

 


Top, thanks! Helaas bij "buy now" krijg ik de melding te zien dat hij niet naar NL verstuurd. Ik heb een bericht gestuurd aan de verkoper. Bedankt voor de tip.
 
Beetje vage tip van mij maar had ooit schuiver gemaakt met mijn Honda, toen contact gezocht met een hele grote Honda dealer in Engeland, die had toevallig één volledige originele linker zijkuip liggen in de goede kleur, bestickerd en al. Koste mij toen 250 pond, dat was natuurlijk erg weinig geld. Via OEM onderdelen sites vaak meer dan 1000 (wat ook normaal is voor origineel kuipwerk dus overweeg je "acceptable" prijs gedachte. Je kapotte kuip fixen en spuiten ben je al gauw op weg naar dat bedrag). Ik zou dus proberen een grote BMW dealer te contacten, Van Harten? De Knalpot? Je hebt wel meer van die exclusief BMW zaken die wellicht een kuip ergens hebben liggen, misschien over de grens ook ergens een grote BMW zaak? Als ze het over bestellen hebben is het niet interessant idd.

Je zal wellicht wat vindingrijker moeten zijn. Je kan ook op zoek gaan naar een kuip met minder schade dan je nu hebt, die voor weinig op te kop tikken en die laten spuiten, dan valt het misschien mee. Of in een andere kleur, die is al strak. Kosten zitten vooral in manuren en strakzetten kost tijd. Maar dat kan een schadebedrijf je beter vertellen, misschien ook adviseren over wat je het beste kunt doen.

Buitenland heb ik nog niet geprobeerd. Zo'n beetje de grootste BMW motor dealers in NL al gebeld. Van Harten en Knalpot ook. Geven aan dat ze het bovenste paneel niets op voorraad hebben en niet meer nieuw leverbaar zijn. De onderkuip / onderste deel op de foto is wel nieuw leverbaar voor ca 400€ (vind het een hoop geld voor een stukje plastic, maar voor OEM wel acceptabel uiteraard).

Zal nog mijn best doen in België, Duitsland en UK te zoeken. Ebay UK heb ik nog weinig succes mee momenteel en als ik al iets tegenkom dan versturen ze het niet naar NL.
 
Is natuurlijk bij iedereen het eerste wat stukgaat bij een schuivertje, dus dat blijven altijd lastige delen om te vinden. Zeker als het in topconditie moet en niks mag kosten.

Bestel er gelijk een setje valdoppen bij, dan weet je zeker dat je nooit meer valt.

(Net als met een paraplu meenemen, dan regent 't niet. Murphy vóór zijn...)
 
Is natuurlijk bij iedereen het eerste wat stukgaat bij een schuivertje, dus dat blijven altijd lastige delen om te vinden. Zeker als het in topconditie moet en niks mag kosten.

Bestel er gelijk een setje valdoppen bij, dan weet je zeker dat je nooit meer valt.

(Net als met een paraplu meenemen, dan regent 't niet. Murphy vóór zijn...)
Realiseer ik me. En het hoeft ook niet “voor niks”. Als ik nu een kap tegenkom met lichte krassen voor een goede prijs dan neem ik hem ook. Heb best spijt dat ik die van Boonstra niet gekocht heb kort geleden..
 
  • Leuk
Waarderingen: web
Terug
Bovenaan Onderaan