Opeens wind en motorgeluid niet kunnen verdragen

Als je met oorwatjes wattenstaafjes bedoelt, die doen niet echt veel goed daarmee duw je een deel van het vuil alleen maar naar binnen. Net als met oordopjes trouwens :X
Ik zet 1 keer per maand de douchekop even op de oren (een soort van milde vorm van oren uitspuiten) en dat werkt prima.
Zou ik overigens pas mee beginnen als je oren net zijn uitgespoten anders heb je dikke kans dat je oren vol blijven zitten met water.
 
Laatst bewerkt:
Tijd terug had ik dus ook dat mijn oordoppen mij pijn begonnen te doen, de schuimpjes die mijn werk mij verschaft, de zachte op maat gemaakte doppen van het werk en die prive voor op de motor.

Tevens heel veel last dat na elke keer douchen het water niet meer uit mijn rechter oor kwam.

Door het geduw met alle oordoppen en wattenstaafjes zat mijn rechter oor dus vol met smeer.

Aangezien ik geen zin had naar de doc te gaan heb ik maar gewoon een 10 ml spuitje gepakt met warm water en mijn eigen oren uitgespoten. Ik had dit ooit al eens laten doen bij de huisarts en dat was nu niet echt rocketscience. :)

Het effect en de opbrengst waren angstaanjagend. :r :r :r

Er kwam een beste prop uit en was ik nagenoeg meteen van de problemen af.

Sindsdien herhaal ik die behandeling ongeveer een keer in de maand als ik onder de douche sta. Gewoon een bekertje met douchewater vullen, spuitje vullen en spuiten maar. Niet de spuit dwars door je hoofd proberen te rammen :)

Ter verduidelijking, alleen de plastic spuit gebruiken GEEN NAALD er op zetten.

db
 
Herrie stoppers van de kruidvat zijn ook van die gele langwerpige proppen zeg maar, die je een beetje plat moet kneden aan 1 kant en dan zodanig dat je het dunnere stuk in je gehoorgang kunt duwen.
Daarna helmmuts erover heen, en dan de helm op.
Die dingen dempen best goed en sluiten goed af.

Als je oren vol zitten ook eerst even lauw water erin druppelen (eventueel wat babyolie gebruiken) en nat watje erin.
Dan half dagje laten inweken en dan onder de douche of onder water in bad je oren voorzichtig uitspuiten met een spuitje of het kopje van een neusspray verstuiver dat werkt ook wel.

Als je dat niet wil, dan naar huisarts en dan doet de assistente het vaak met de spuit.
Wel van te voren laten inweken, want anders krijgen zij de troep er ook niet uit.
 
Tijd terug had ik dus ook dat mijn oordoppen mij pijn begonnen te doen, de schuimpjes die mijn werk mij verschaft, de zachte op maat gemaakte doppen van het werk en die prive voor op de motor.

Tevens heel veel last dat na elke keer douchen het water niet meer uit mijn rechter oor kwam.

Door het geduw met alle oordoppen en wattenstaafjes zat mijn rechter oor dus vol met smeer.

Aangezien ik geen zin had naar de doc te gaan heb ik maar gewoon een 10 ml spuitje gepakt met warm water en mijn eigen oren uitgespoten. Ik had dit ooit al eens laten doen bij de huisarts en dat was nu niet echt rocketscience. :)

Het effect en de opbrengst waren angstaanjagend. :r :r :r

Er kwam een beste prop uit en was ik nagenoeg meteen van de problemen af.

Sindsdien herhaal ik die behandeling ongeveer een keer in de maand als ik onder de douche sta. Gewoon een bekertje met douchewater vullen, spuitje vullen en spuiten maar. Niet de spuit dwars door je hoofd proberen te rammen :)

Ter verduidelijking, alleen de plastic spuit gebruiken GEEN NAALD er op zetten.

db


Hoe herkenbaar, ik zat jaren terug om de paar maanden bij de huisarts om de boel uit te laten spuiten. Na een keer of 4 zei die ; dat kun je ook zelf en gaf me een flinke injectie spuit.
Mijn reactie, ach ik doe het onderhoud aan mijn motor zelf, dan zal het onderhoud aan mijn oortjes ook wel lukken :)
 
Dat is het probleem van oordoppen, het is goed om geluid tegen te houden maar ze duwen ook gelijk meuk dieper je oor in.
 
Ja! En wat een zooi komt er dan uit als je bij de huisarts bent geweest...... :r :o

Wat klinkt alles weer helder na de schoonmaakbeurt :-) *O* *O* *O*

edit; ga nu ook ooronderhoud zelf doen; kreeg wel als tip mee om het echt voorZichtig te doen; anders mol je je trommelvliezen.
Paar dagen lang 2x per dag druppeltje olijfolie in oren om de zooi los te weken en dan na enkele dagen met lauw water spuiten.
 
Laatst bewerkt:
Als je net leeggespoten bent ;) gaat water in je oor laten lopen onder de douche ook prima, zo lang je dat maar regelmatig doet, 1 keer per maand ofzo
 
Laatst bewerkt:
Nou oren zijn schoon hoor. Kwam nog net geen busje remreiniger van pas :P Kwamen 3 olijfpitten eruit en nog wat kleine slierten. Geen foto helaas :(
Ik heb ook gisteren mijn setje van 30 schuimoordoppen binnen gehad en had meteen de gele 3M oordoppen gebruikt en die zijn inderdaad een stuk prettiger.

Over de piep kan ik nog vrij weinig over zeggen omdat het vrij rumoerig is op kantoor. Vorig week waren mijn oren ook geirriteerd doordat ik lomp was met mn oordoppen. Dus dat doet ook geen pijn meer.
 
Laatst bewerkt:
Als je met oorwatjes wattenstaafjes bedoelt, die doen niet echt veel goed daarmee duw je een deel van het vuil alleen maar naar binnen. Net als met oordopjes trouwens :X
Ik zet 1 keer per maand de douchekop even op de oren (een soort van milde vorm van oren uitspuiten) en dat werkt prima.
Zou ik overigens pas mee beginnen als je oren net zijn uitgespoten anders heb je dikke kans dat je oren vol blijven zitten met water.

Klopt, maar veel ook niet :)

Beter dan niets is mijn ervaring.
 
Ik heb trouwens tijden met de schuimpjes van mijn werk gereden, deze dempen meer dan de op maat gemaakte alpine met rode filters die ik nu veel gebruik. Ze dempen ook nagenoeg het hele frequentiebereik waar de filters van alpine sommige geluiden doorlaat.

Vaak zijn ze een keer op 10 te gebruiken en dan worden ze zacht.

Wel erg lastig als je ze uitdoet bij bijvoorbeeld het tanken, als ze warm zijn doordat je ze net uit hebt gedaan zijn ze lastig in te doen.

db
 
Laatst bewerkt:
Otoplastieken van Schonenberg zijn eindelijk binnen *O*
Ze zitten als gegoten :P. Ook mijn muziek van mijn Scala Rider Q3 is helder hoorbaar.

Dit moest ik echt eerder doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan