Open pijpen Eifel??

pierpower

MF'er
18 dec 2005
82
0
Al veel over geschreven, maar toch benieuwd.

Ga donderdag en vrijdag in jumi rijden met motorclub met 70 man door de Eiffel.

Wat is nu de status aldaar vwb het controleren op dempers?

Wat is de kans dat ze daar staan op doordeweekse dagen, of controleren ze alleen in de weekenden?

Laat me know

PierPower

SV650StreetF.
 
Daar zijn ze altijd erg alert op dat soort dingen , maar doordeweeks minder als in de weekends. Als je je originele dempers nog hebt , zou ik ze ff terugplaatsen voor de zekerheid..... kan je n hoop gezeik schelen !

Succes .


Adler
 
In de weekends is het risico het grootst. Als ze je pakken, rijd je niet verder tot je er EC-gekeurde uitlaten onder hebt.

Ze gaan natuurlijk het liefst controleren als ze veel slachtoffers verwachten. Dus ga doordeweeks. ;)
 
ik rij regelmatig in de eifel en heb nog nooit problemen gehad. (vtr firestorm met laser deeptone dempers zonder e keurmerk)
Ben ook al vaker polizie tegen gekomen. Je moet je gewoon een beetje aan de snelheid houden, met name binnen de bebouwde kom, daar wordt dus echt op gecontroleerd.
Maar goed, als je niet in de buurt woont, raad ik je toch aan om de originele demper erop te pleuren, mochten ze je aanhouden dan kunnen ze je verbieden om nog verder te rijden tot dat je de originele demper hebt gemonteerd.
Maar ik heb in al die jaren (9 jaar) nog nooit meegemaakt.
 
Met echt open pijpen en bijbehorende symphonie zou ik het er niet op gokken..

Ik ga binnenkort ook richting de Eifel ... maar heb totaal geen zin en tijd om de originele demper terug te plaatsen..

M'n Bos uitlaat (e-keur = not for road use :X ) is al niet de meest luide .. maar met de dB-killer is 'ie echt stil te noemen.
Dusss, killer erin en dan maar een gokkie wagen... beetje normaal rijden dan hoop ik dat ze me niet zullen opmerken. O-)
 
Zoals men hier als zegt controleren ze regelmatig en ligt het aan de diender of je door mag rijden of de uitlaat ter plaatse dient te vervangen, beide met boete. hoogte weet ik niet. Ik monteer altijd mijn originele pijp, alleen al om een leuk weekend niet te laten verpesten.

En een andere tip, hou je in de BBK gewoon aan de snelheid, als ze je daar betrappen dan kunnen ze nogal zuur reageren.

Have Fun

Kami
 
Ha ha , daar gaan we weer ... _O- _O- _O-

Ik ben vorig weekend voor het derde jaar naar de Eiffel geweest.
We hebben gereden in de buurt van Trier , iets meer naar het noorden , en in de richting van Luxemburg.
Let op voor laser-controles.... rijdt gewoon een beetje netjes in de dorpen , en kijk vriendelijk naar ein zwei Polizei...

Oh ja , ik rijd met een bler Yoshi !

Vorig jaar ook in de omgeving van Daun ( en Neurburgring) geweest met zelfde pijp.... zorg gewoon dat wanneer er Polizei is je niet erg opvalt, en er is niets aan de hand .....
 
denk dat wanneer je met 70 man rond rijdt door de eiffel
je wel opvalt en vast en zekers wel gedonder krijgt i.v.m
je open demper. Klinkt wel wat minder misschien maar scheelt
een fikse boete
;)

veel plezier i.i.g.
 
Bij mij gaat de Db-killer er wel in als ik de grens over ga :)
Haalt niet zoveel meer uit bij m'n Mivv, geluidsniveau blijft ongeveer wel gelijk :P
Maar goed, dan is het in ieder geval weer in overeenstemming met de E-keur :P
 
Ha ha , daar gaan we weer ... _O- _O- _O-

Ik ben vorig weekend voor het derde jaar naar de Eiffel geweest.
We hebben gereden in de buurt van Trier , iets meer naar het noorden , en in de richting van Luxemburg.
Let op voor laser-controles.... rijdt gewoon een beetje netjes in de dorpen , en kijk vriendelijk naar ein zwei Polizei...

Oh ja , ik rijd met een bler Yoshi !

Vorig jaar ook in de omgeving van Daun ( en Neurburgring) geweest met zelfde pijp.... zorg gewoon dat wanneer er Polizei is je niet erg opvalt, en er is niets aan de hand .....
:^ kom er al jaren
en rij volledig open , gewoon als je een dorpje binnen rijd , gasje beetje dicht
niks aan het handje .

En de meeste doen het anders om .... buiten de dorpen rustig aan .
en zo gauw ze een terras zien , waar mensen zitten ... gas er op ..
en die zijn meestal zwwar de l@L O-)
 
Zet je dempers er maar in, ook door de weeks controleren ze scherp, vooral bij groepen.
Als ze je pakken ben je 71 euro lichter en je kan je brommert laten staan -O-
 
Ga volgende week richting Winterberg en heb de standaard toeter er weer ff opgezet.....
 
Reply's die ik hier zie vam "even rustig aan doen" of "even gas dicht" werken in de Eifel echt niet.

Ze staan regelmatig met een man of 5 langs de weg staan gewoon langs de weg en houden iedereen aan die op een motor rijd, of hij nu veel of weinig geluid maakt.

Vandaag ook weer geweest,deze keer geen controle gehad, was ook veel te koud, en ze hadden het veel te druk met 35km oliespoor af te zetten en op te ruimen.

Maar 's ochtends stond er wel een busje langs de weg geparkeerd met 2 van die boswachters er in. Je zag ze letterlijk tellen met de vingers:" ok, ok, ok, ok, niet ok, ok, ok, ok, niet ok, ok, ok, ok, niet ok.... hmmm is ond te koud om voor maar 3 motoren uit ons warme busje te stappen" :z
 
Kan ook voorkomen dat de Eifel volgend jaar dicht is voor alle motortoeristen...

Ik denk dat dat nog wel eens mee kan vallen, al die overnachtende, benzine kopende en eten en drinkende motorrijders brengen best nog wel een beetje geld in het laatje.
 
ik ga het weekend van 12,13,2n 14 mei naar de eifel

heb dan gewoon mn carbon ixel pijp eronder zonder keurmerk, maar wel met db-killer erin :Y

vorrig jaar best wel een keer politie tegengekomen, maar nix aan het handje hoor

db-killer is iig zo gemaakt dat er ook nix ingestopt kan worden

en op de ring ook geen problemen, en daar doen ze nog wel db's meten op en rond de baan 8-)
 
Mag hopen voor je dat je niet met 70 man tegelijk achter elkaar aan gaat rijden, daar lijkt me werkelijk geen ruk aan in de Eifel (in Nederland is meer dan 5 motoren ook al niet leuk meer). Ik had in m'n hotcam m'n dB-killer geplaatst, dan is ie gewoon erg netjes. Eigenlijk zou ik er nog een E-keur nummer op willen hebben...
En gedraagje gewoon goed, je bent er te gast. In de dorpen gewoon netjes 50-55, doet iedereen daaro. En buiten de beboude kom kun je daar gewoon lekker doorrijden en dat doet iedereen ook (kunnen ze in dit land nog wat van leren).
 
Laatst bewerkt:
OK mensen, aangezien de zoekfunctie niet werk, heb ik de volgende vraag.
Hoe zit het met prettoeters zonder E-keurmerk in de Belgische Ardennen?
Zijn onze Belgische vrienden hier ook zo erg in als onze Duitse buren?
 
Uit ervaring weet ik dat ze tussen Monchau en de Nurnburg-circuit graag mogen controleren, zeker in de dorpjes op de weg.

Maar de pakkans lijkt me een stuk kleiner als een stukje openbare weg in Nederland
;) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan