370 euro..... met 100 euro boete komt de boodschap ook wel over hoor. Allemachtig.
de uitlaat moet én een dB-killer én een e-keur hebbenMaar een niet goedgekeurde uitlaat die herrie produceert ondanks een db-killer, dat is geen probleem?
Holy.. per uitlaat?Ik had het al eerder hier gelezen, maar zojuist aan den lijve ondervonden.
Op verschillende plaatsen in Rotterdam controleert de politie zeer streng op open uitlaten op motorfietsen.
Ik reed net over de Oldegaarde (Rotterdam Zuid, Pendrecht) en mocht met een motormuis mee naar het tankstation.
Gelukkig had ik de dB-killers gemonteerd.
Hij checkte of ze er in zaten en of er een e-keur op zat. Check, check. Mooi. Hij vertelde dat ze iedereen zonder dB-killer en/of e-keur een bekeuring van €370.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Blijft toch erg bijzonder dat ze bekeuringen schrijven voor dingen die ze niet kunnen meten. En dat ze niet controleren op documentatie of die e-keur erbij hoort.er wordt niet gemeten. Ik weet niet op basis waarvan ze de bekeuring precies uitschrijven.
Ik denk dat als je een vervaningsuitlaat hebt die origineel klinkt, je dan geen problemen zal krijgen. Ik ga er dan maar vanuit dat agenten wel grofweg kunnen horen wanneer een uitlaat in de buurt van de grens komt. Of ze daar ook naar handelen, dat is een tweede..
mocht je nou een bekeuring krijgen vanwege het ontbreken van de dB-killers terwijl hij niet te veel herrie maakt dan zou je misschien bezwaar kunnen maken en een meetrapport opvragen of een meting afdwingen.
Zoals dingus terecht zegt, het gaat om de verkeersveiligheid. Zonder db-killers ben je een gevaar op de weg dus terecht dat er dan flink beboet wordt.Je hoort de motor ook aankomen, maar veel lawaai ? nee
Niet elke bekeuring is voor de verkeersveiligheid, maar dat weet je zelf stiekem ook wel natuurlijk.Zoals dingus terecht zegt, het gaat om de verkeersveiligheid. Zonder db-killers ben je een gevaar op de weg dus terecht dat er dan flink beboet wordt.
Luide pijp met e-keur en killer = goed
Stille pijp zonder e-keur en/of zonder killer = fout
artikel 5?Toch vraag ik mij af wat de feitcode op zo'n bon is en hoe waterdicht zo'n bon is zonder geijkte meting
Holy.. per uitlaat?
Ik had goede hoop dat dit ook zonderNiet elke bekeuring is voor de verkeersveiligheid, maar dat weet je zelf stiekem ook wel natuurlijk.
Als een uitlaat standaard geen db killer heeft, lijkt dat me raar...
Hoe controleren zij dat nou weer.
Ik heb een nette jama demper die standaard alleen een e-keur heeft. En moet naar Rotterdam. 370 euro is best veel
nee hoor.... dit klopt niet!de uitlaat moet én een dB-killer én een e-keur hebben
Ik had goede hoop dat dit ook zonderwel begrepen zou worden
Normaal gaat het ook om de excessen en hoor je niet zo heul vaak dat men er een prent voor krijgt. Nu is het een controle specifiek gericht op, kennelijk open dempers. Dan is het niet zo vreemd dat daar voor geschreven wordt.En een beetje begrijpen doe ik het ook wel, van die hele open pijpen die je drie dorpen verderop al aan hoort komen wordt niemand blij. De rijder probeert zichzelf nog wijs te maken dat ie er blij van wordt en snapt maar niet waarom ie steeds achteraan moet rijden.
Fluisterstille uitlaat heeft niemand last van, alleen neemt dat voor de rijder toch ook een deel van het leuke van motorrijden weg. De gulden middenweg, een leuk geluid zonder dat de decibellen door het lint gaan, is lastig te vinden, vooral ook omdat "leuk" voor iedereen weer anders is. Blijft over de Duitse methode: e-keur en killer. Maar omg, 370 euro, dat had ook wel een duppie minder kunnen zijn