Opgepakt voor rijden onder invloed+ 25kw en pushen boete

Of gisten of enig ander proces. Maar dat is geen reden om de limiet op 0.5 te zetten, die zou net zo goed 0.2 of 0.1 voor iedereen kunnen zijn. Dus eigenlijk: "niet drinken", waardoor er enige marge is voor die andere dingen.
Maar waarom gaan ze dan altijd naar het bureau voor een precieze meting op het grote apparaat?
misschien is wat jij zegt helemaal niet haalbaar in de praktijk met straat apparatuur.

een promille is een duizendste procent..microgram per liter is ook niet veel.
 
:^

Spijtige gevolg is dat de belastingen zullen stijgen, want de flitsboetes ter bevordering van de verkeersveiligheid vallen weg.
De verhoging van de belasting zal wel meevallen als jij (en dus niet alle andere) stopt met rijden. De verkeersveiligheid daarentegen zal wel sterk toenemen als jij stopt....

:+
 
Hoe zit dat nou eigenlijk?
Op het kenteken staat normaal gesproken nooit hoeveel vermogen een voertuig heeft.
Of zijn de regels voor motoren veranderd nadat de 25kW inkwam? Moet bij 25kW wel het vermogen er op staan?
Eigenlijk slaat het nergens op, want het kan nog zo mooi in je kenteken staan, dat wil niet zeggen dat er niet aan het blok gesleuteld is...
 
Omdat het kan.

is het dan zo lastig om geen bier te drinken?


Wat heet, maar wat is er mis met om 20 uur een verjaardag beginnen en om 2 uur 's nachts weggaan terwijl je tussen 20 en 21.30 drie bier naar binnen keilt.
Of verwar je mij met de groep die rond 17 vrijdagmiddag even drie a vier wijntjes weg tettert op de netwerkborrel en daarna rond 18.30 giechelend achter het stuur stapt?
 
TS, hoe is het nou afgelopen? Ben wel benieuwd of je nog met succes bezwaar hebt kunnen indienen of beroep hebt gedaan.
 
Ik ben ook benieuwd hoe het is afgelopen voor de TS



Hoe zit dat nou eigenlijk?
Op het kenteken staat normaal gesproken nooit hoeveel vermogen een voertuig heeft.
Of zijn de regels voor motoren veranderd nadat de 25kW inkwam? Moet bij 25kW wel het vermogen er op staan?
Eigenlijk slaat het nergens op, want het kan nog zo mooi in je kenteken staan, dat wil niet zeggen dat er niet aan het blok gesleuteld is...

Kijk eens op je eigen kentekenbewijs, het staat er wel degelijk. Kentekenbewijs is het enige geldige document dat bij het voertuig hoort, kentekenbewijs is ook leidend. Een uitdraai van MAD kun je ook met photoshop maken en MADracing heeft toch echt een andere status dan de RDW, logischer en makkelijker kan niet...

Daarnaast moet het kentekenbewijs ook kloppend zijn met het voertuig. Een 25-kw motor op kentekenbewijs die weer teruggevoerd is kan gewoon uit het verkeer worden gehaald door de politie ter controle, ook al gebeurd dit eigenlijk nooit.
 
Laatst bewerkt:
En in iedere auto een stoorzender bouwen die het gebruik van ieder mobiel apparaat blokkeert.


Ja, das handig als je ondersteboven in een weiland ligt en hulpdiensten wilt bellen. :)
Of je ziet een ongeluk gebeuren en wilt hulpdiensten bellen.




Ik begrijp wat je wilt zeggen maar het is geen oplossing.
 
Ja, das handig als je ondersteboven in een weiland ligt en hulpdiensten wilt bellen. :)
Of je ziet een ongeluk gebeuren en wilt hulpdiensten bellen.




Ik begrijp wat je wilt zeggen maar het is geen oplossing.
En toch ben ik geschokt van hoeveel lui smssen en appen en doen in het verkeer.

Offtopic, maar dagelijkse bron van gevaar voor mij. Bellen, speeddial met 1 hand aan het stuur, hoort niet maar vind ik niet heel erg. Mensen die op hun telefoon kijken en hele moppen typen terwijl ze rijden... Overal rotte appels i guess, motorrijders zijn ook niet allemaal zo begripvol naar de rest van de weggebruikers.
 
Antenne binnen vs buiten de auto, prima op te lossen :-) Vreemde discussie, motorrijders die bellende automobilisten verdedigen :)

Heeft er vrij weinig mee te maken.Ik gebruik de telefoon zelden in de auto.
Maar zou graag kunnen bellen als ik hier in de polders in de sloot lig, vast in mijn auto.

Alleen dat het haast onhaalbaar is. Leg me maar eens uit hoe zo'n systeem in elkaar zit dan?
ALLE auto's aanpassen? Hoe hou je het signaal binnen? Hoe werkt het als je een ongeval krijgt?



En wat is er mis met handsfree bellen?
 
Hoe kan je auto dat zelf doen, als het signaal dat nodig is wordt gestoord?

Prima onzin plan dus..

meen je dit echt?
Ik wilde het uitleggen maar bij nader inzien... voor minder dan 30 euro aan componenten kan je auto bij een ongeluk (bv gebruik airbags op de kopliggen etc.) zelf de hulpdiensten inschakelen dit kan als de hulpdiensten daar hardware voor aanschaffen zelf inclusief gps cordinaat etc.
die stoorzender schakel je natuurlijk uit wanneer er dan een oproep word gedaan. is een prima plan want er zijn al te veel mensen die zonder mobiel/handsfree etc. zich al niet kunnen concentreren op de weg.
om de 10 jaar een rijvaardigheids proef op een voertuig naar eigenkeuze zou ook een goed plan zijn om de echte minkukkels uit het verkeer te filteren.
lijkt me een beter plan dan een A1, A2 en A3 rijbewijs voor motoren... wat een lariekoek is dat bestuurders zonder ervaring op een 125cc brommer de snelweg opsturen te idioot voor woorden.

Maar we dwalen af, TS weet al dat drank niet handig is de overige twee bekeuringen zijn een beetje overijverig van de agent. 25kw niet op kenteken daar kun je weinig aan doen hoe je het went of keert het staat verkeerd op je papieren.(koste mij 275 euro) daarna heb ik maar een snellere motor gekocht die wel 25kw op kenteken was kromme wereld.
 
Heeft er vrij weinig mee te maken.Ik gebruik de telefoon zelden in de auto.
Maar zou graag kunnen bellen als ik hier in de polders in de sloot lig, vast in mijn auto.

Alleen dat het haast onhaalbaar is. Leg me maar eens uit hoe zo'n systeem in elkaar zit dan?
ALLE auto's aanpassen? Hoe hou je het signaal binnen? Hoe werkt het als je een ongeval krijgt?
Alle nieuwe auto's voorzien van metaaldraad in alle ramen (denk aan ruitverwarming) zodat je een kooi van Faraday krijgt.
Ongeval detectie is kwestie van sensoriek van de airbags uitbreiden met bv hellingshoekmeter.
En wat is er mis met handsfree bellen?
Schijnt ook niet verstandig te zijn omdat het afleidt en de andere kant niet weet wat er om jou heen gebeurd. Iemand die naast je zit te praten houdt zijn mond wel dicht als er opeens hard geremd wordt bv.
 
meen je dit echt?
Ik wilde het uitleggen maar bij nader inzien... voor minder dan 30 euro aan componenten kan je auto bij een ongeluk (bv gebruik airbags op de kopliggen etc.) zelf de hulpdiensten inschakelen dit kan als de hulpdiensten daar hardware voor aanschaffen zelf inclusief gps cordinaat etc.
die stoorzender schakel je natuurlijk uit wanneer er dan een oproep word gedaan.

Je spreekt nu even over een miljoenenplan....
Alle auto's en de apparatuur van de hulpdiensten aanpassen.
En als je nou tegen een paaltje parkeert? Wanneer reageren die sensors? Airbags klappen soms heel gemakkelijk uit, zelfs bij kleine aanrijdingen. Dus de lompe parkeerders hebben continue de hulpdiensten bij zich staan tijdens het boodschappen doen. :P

Oh.... en als je die stoorzender kunt uitschakelen... wat is het nut dan?
 
Je spreekt nu even over een miljoenenplan....
Alle auto's en de apparatuur van de hulpdiensten aanpassen.
En als je nou tegen een paaltje parkeert? Wanneer reageren die sensors? Airbags klappen soms heel gemakkelijk uit, zelfs bij kleine aanrijdingen. Dus de lompe parkeerders hebben continue de hulpdiensten bij zich staan tijdens het boodschappen doen. :P

Oh.... en als je die stoorzender kunt uitschakelen... wat is het nut dan?
Alleen de boordcomputer kan de stoorzender uitschakelen, niet jijzelf. Maar als je zorgt dat er geen ontvangst is in de auto hoeft er geen stoorzender geplaatst te worden, alleen een externe antenne.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan