Opgepakt voor rijden onder invloed+ 25kw en pushen boete

Alle nieuwe auto's voorzien van metaaldraad in alle ramen (denk aan ruitverwarming) zodat je een kooi van Faraday krijgt.
Ongeval detectie is kwestie van sensoriek van de airbags uitbreiden met bv hellingshoekmeter.

Zie mijn bovenstaande post. Ongevallen zijn zo specifiek..
En alle gps-apparaten?




Schijnt ook niet verstandig te zijn omdat het afleidt en de andere kant niet weet wat er om jou heen gebeurd. Iemand die naast je zit te praten houdt zijn mond wel dicht als er opeens hard geremd wordt bv.

Klopt. Elke andere vorm van autorijden is een afleiding. Roken, radio, mooie vrouw op de stoep, vermoeidheid, drank.
Tot hoever moet je dat door drijven? :)
 
Zie mijn bovenstaande post. Ongevallen zijn zo specifiek..
En alle gps-apparaten?
Daarom externe antenne en zelf bellen met telefoon in een houder.
Klopt. Elke andere vorm van autorijden is een afleiding. Roken, radio, mooie vrouw op de stoep, vermoeidheid, drank.
Tot hoever moet je dat door drijven? :)
Allemaal verbieden behalve mooie vrouwen, al dan niet op de stoep :+
 
Alleen de boordcomputer kan de stoorzender uitschakelen, niet jijzelf. Maar als je zorgt dat er geen ontvangst is in de auto hoeft er geen stoorzender geplaatst te worden, alleen een externe antenne.

Lijkt me inderdaad veiliger/betere methode om dat voor elkaar te krijgen :).
tja zou toch nog niet zo'n gek idee zijn voor nieuwe auto's, en zoveel nieuwe apperatuur hoeft er dan nog niet bij dat valt best mee.
 
Lijkt me inderdaad veiliger/betere methode om dat voor elkaar te krijgen :).
tja zou toch nog niet zo'n gek idee zijn voor nieuwe auto's, en zoveel nieuwe apperatuur hoeft er dan nog niet bij dat valt best mee.

Tja, als je ziet wat ze tegenwoordig al aan elektronische onzin in auto's stoppen (active parking assistance) dan moet een externe antenne er wel bij kunnen.
 
Verschrikkelijk die ideeën hier :/ Auto`s maar helemaal afschaffen dan? Allemaal lekker met de trein waar niks mis kan gaan, lekker veilig he jonges :] (Of nog beter, gewoon heel de dag in bed blijven liggen, kan er ook weinig misgaan :+ )
 
Waar ging dit onderwerp ook alweer over?
volgens mij mogen de modjes wel eens wat bijsturen hier en daar... om nu niet direct te roepen... slotje?
Die kerel is allang vergeten (korsakov?) dat ie ooit dit topic geopent heeft.
 
Verschrikkelijk die ideeën hier :/ Auto`s maar helemaal afschaffen dan? Allemaal lekker met de trein waar niks mis kan gaan, lekker veilig he jonges :] (Of nog beter, gewoon heel de dag in bed blijven liggen, kan er ook weinig misgaan :+ )
vliegtuig is veiliger..
 
Daarna werd mij een rijverbod tot 7 uur opgelegd en de man zei DUIDELIJK dat ik verdomme niet mocht vertikke om op te gaan zitten en rijden.

Oke, prima, 4 uur snachts, zit ik dan. 19 jarige, eerlijk toegegeven dat ik met 3 biertjes het verrekend heb,

Met 7 uur rijverbod zit je wel 'iets' hoger als 3 biertjes.....
 
Verschrikkelijk die ideeën hier :/ Auto`s maar helemaal afschaffen dan? Allemaal lekker met de trein waar niks mis kan gaan, lekker veilig he jonges :] (Of nog beter, gewoon heel de dag in bed blijven liggen, kan er ook weinig misgaan :+ )
*O* Jaaa, auto's afschaffen, mooie vrouwen op de stoep (oja, en mooie mannen voor MGG) en de rest (zonder motorrijbewijs) met de trein. Kunnen we lekker :] *O*
 
Je spreekt nu even over een miljoenenplan....
Alle auto's en de apparatuur van de hulpdiensten aanpassen.
En als je nou tegen een paaltje parkeert? Wanneer reageren die sensors? Airbags klappen soms heel gemakkelijk uit, zelfs bij kleine aanrijdingen. Dus de lompe parkeerders hebben continue de hulpdiensten bij zich staan tijdens het boodschappen doen. :P

Oh.... en als je die stoorzender kunt uitschakelen... wat is het nut dan?

Alle gekheid op een stokje, heb je meegekregen dat nieuwe auto's in de EU vanaf 2015 allemaal automatisch 112 moeten bellen in geval van een ongeluk (eCall systeem)?
 
Alle gekheid op een stokje, heb je meegekregen dat nieuwe auto's in de EU vanaf 2015 allemaal automatisch 112 moeten bellen in geval van een ongeluk (eCall systeem)?


Yup. En hier zetten de hulpdiensten dezelfde vraagtekens bij dit systeem. :)

Cookiewall | BNR Nieuwsradio

Het zal vast een uitkomst bieden bij sommige gevallen... maar verder. :N
In NL heeft iedereen al gebeld zodra jij een ongeluk krijgt. Tijdswinst 2 minuten? In dunbevolkte gebieden kan het wel zijn nut bewijzen. :)
 
Ja, das handig als je ondersteboven in een weiland ligt en hulpdiensten wilt bellen. :)
Of je ziet een ongeluk gebeuren en wilt hulpdiensten bellen.




Ik begrijp wat je wilt zeggen maar het is geen oplossing.

Bellen is niet het grootste probleem (vind ik). Als SMS'en, Internetten, Whatsappen etc maar geblokkeerd wordt.
 
Kun je niet zo zeggen denk ik. Ligt allemaal aan de persoon zelf, zo kan een diep gesprek voeren gevaarlijker zijn dan een kort smsje sturen op een lege snelweg. Maar zo kan onderweg de krant lezen :+ of een nummertje opzoeken tussen die 3000nummers die op de USB staan weer gevaarlijker zijn dan al het opgenoemde.
 
al loop je met een paard aan de hand ben je nog een bestuurder. dus dat klopt helaas.
voor de madracing verklaring zou ik aanvechten, dat moet kloppen. een dealer geeft dit af, jij geeft dit aan de verz. maatsch. en dan moet het in orde zijn. (ook bij het rijden het formulier bij je dragen) dan zit je goed.

dus drank bekeuring check.
bestuurder duwen brommer check.
brieffie 25kw niet check,...
 
Kun je niet zo zeggen denk ik. Ligt allemaal aan de persoon zelf, zo kan een diep gesprek voeren gevaarlijker zijn dan een kort smsje sturen op een lege snelweg. Maar zo kan onderweg de krant lezen :+ of een nummertje opzoeken tussen die 3000nummers die op de USB staan weer gevaarlijker zijn dan al het opgenoemde.

Lege snelweg is niet altijd zo leeg als je denkt dat ie is terwijl je smst, dat is een beetje het punt. Maar eens hoor, het is niet direct zo te zeggen. Feit is wel dat een SMS versturen vrijwel altijd gevaar veroorzaakt (ook snel moet je op je scherm kijken), een telefoongesprek dat ingewikkeld is moet je ook niet voeren in de auto, maar een simpel ik kom 45 minuten later omdat er iemand hiervoor een ongeluk heeft veroorzaakt vanwege whatsappen, veroorzaakt lijkt mij niet veel gevaar.

Maar ik hoorde laatst ook statistieken dat mensen tijdens het wegrijden met het aandoen van de gordel meer ongelukken maken. Ben je dan naar je gordel aan het kijken terwijl je hem inklikt? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan