Opknappen Suzuki GS 850 G (M)

Ben er ook achter ja. Ik heb ze net ver genoeg naar achter kunnen halen om het slangetje aan te kunnen sluiten. Maar hoe het luchtfilterhuis er in vredesnaam helemaal uit moet is me een raadsel. Alles losgehaald, accubakje, electronica, klemmen aan de carbs en alle boutjes.... Krijg 'm net 5 mm naar achteren geschoven. Verder geen beweging meer in te krijgen. Rare lui die jappen....
Vermoed wel dat de carbs verschrikkelijk vies zijn van binnen na zo'n lange stilstand.
Zit er over te denken om zelf een ultrasoon reinigingssetje te kopen. Heb het inmiddels wel vaker nodig en is nooit weg. Er staan redelijk goedkope te koop.... Maar ja, zoals altijd "wat is een goeie en wat kost dat dan???" . En hoe groot moet zoiets zijn? Maten zijn aangegeven in liters inhoud. Dat zegt niet zo heel veel over de grote van het bakje.......
 
:Y 850 is één van de makkelijkere heb ik gehoord.

Je houdt de spanning er wel in hoor met de babykat.

Die van de 850'er is idd vele malen makkelijker te verwijderen.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrr:
De baby-kat heeft gelopen. Even op de tdi gehangen en gaan met die hap.
Niet echt lekker maar das waarschijnlijk het gevolg van vuile carbs...... Goh klinkt bekend.....
YouTube filmpje volgt nog als "bewijs" _O- _O- _O-

Ennnnnnnnnnnnnnnnn:
Besloten om 'm te slopen........ ;( ;( ;( }) }) })
Dus het blokje + de carbs is gereserveerd voor HAPO :Y :Y :Y
 
Het motorfietsen-park:

Met olievlek van een lekkende 850 en de doodskist van de heftafel........




full






De onderdelen die ik echt nodig had inmiddels als mockup op de 850 geplaatst.
En voor diegene die dachten "dat word nooit wat bij die blackbull"......




full





Ziet er niet slecht uit al zeg ik het zelluf...... ;)
 
Laatst bewerkt:
Yep, had er effe zin an.... :Y :Y :Y

Zoals gezegd, de baby-kat heeft gelopen:
Zie

Inmiddels is ie bijna geheel gestript....
Dus mocht er iemand nog wat nodig hebben dan hoor ik het wel.
:W
 
Je moet schrijver worden man, bijv. spannende jongensboeken oid ...!! Mooi om te lezen.



Al ben ik al een oudere jongen, duzzzzzzzzzz.....



full
 
Ik had al wel verwacht dat het niks zou worden. :+
Maar he, dat ziet er goed uit! Helemaal niks mis mee.

Ja, die 550 carbs zijn een ramp om te verwijderen en weer plaatsen. Je zou er bijna fotosjop voor uitvinden!
Maar na 10X gaat al een stuk makkelijker! _O-
Fijn dat die minikat blok en carbs voor mij zijn gereserveerd, ik mail je daar nog over.
Wacht nog ff met het opsturen vd kapotte carb, ik laat binnenkort wat zien op mn topic.

:W
 
Je moet schrijver worden man, bijv. spannende jongensboeken oid ...!! Mooi om te lezen.



Al ben ik al een oudere jongen, duzzzzzzzzzz.....



[afbeelding]


Hahahahaha.
Ach je maakt niet voor niets een topic aan O-)
Iedereen mag de mooie dingen zien maar ook de fouten die ik maak.
Dat maakt me niets uit en kan zelfs andere mensen zover krijgen dat ze ook iets dergelijks gaan doen (weet ik inmiddels uit ervaring... :Y ;) ).

En ook ik ben een oudere jongere _O-
 
Ik had al wel verwacht dat het niks zou worden. :+
Maar he, dat ziet er goed uit! Helemaal niks mis mee.

Ja, die 550 carbs zijn een ramp om te verwijderen en weer plaatsen. Je zou er bijna fotosjop voor uitvinden!
Maar na 10X gaat al een stuk makkelijker! _O-
Fijn dat die minikat blok en carbs voor mij zijn gereserveerd, ik mail je daar nog over.
Wacht nog ff met het opsturen vd kapotte carb, ik laat binnenkort wat zien op mn topic.

:W

*D

Zie je mail wel verschijnen. Ik wacht wel effe. Heb nog genoeg andere dingen die moeten gebeuren. Ook nog aan de 1400 dus geen haast.
Ben wel benieuwd waar je mee komt in je eigen topic :Y
:W
 
Baby-kat is inmiddels gesloopt. Blok + carbs zijn voor HAPO.
Effe uitzoeken hoe nu verder met 't kenteken.
Naar de rdw sturen.....?
 
Complete kenteken opsturen naar de RDW met begeleidend briefje:

Lieve RDW mensen,

Ik heb deze motor gedemonteerd voor de onderdelen, aub opgeven als 'gesloopt in eigen beheer'

XXX

Martin.

Frame doormidden slijpen en naar het oud ijzer.

:+
 
Complete kenteken opsturen naar de RDW met begeleidend briefje:

Lieve RDW mensen,

Ik heb deze motor gedemonteerd voor de onderdelen, aub opgeven als 'gesloopt in eigen beheer'

XXX

Martin.

Frame doormidden slijpen en naar het oud ijzer.

:+

_O- _O- _O-
Thanx!!!!
 
Hierbij het aanbod om naast het repareren van de kapotte carb, het ultrasonen van alle vier je carbs incl ingewanden. Zie mijn post in mijn topic.
Dus stuur ze alle vier maar op!

:W
 
Effe projectje tussendoor.

Ala Speed Triple........ :9~ Vind ie nou eenmaal mooi.........




full





Er zaten natuurlijk al dubbele kijkers op maar die vond ik eigenlijk iets te klein voor de maat brommert........
Nu nog op zoek naar zo'n klein schermpje zoals je op sommige speed-triples ziet......
Beter goed gejat dan zelf slecht bedacht....... zeg ik dan maar
 
Gisteravond de dubbele kijkers op de 1400 zover mogelijk afgemaakt.




full








full





Ben nog niet helemaal tevreden. O.a. andere koplamporen moeten er nog op. En ik denk ook iets verder naar voren (kan met die andere koplamporen......).
En misschien nog een flyscreen (.... alleen voor hele kleine vliegen _O- ) ala speed triple......
 
Ik zou het zelf mooier vinden als de stang en de knippers onder de lampen zouden zitten.

Wat vind je van de flyscreen van de Speed Triple met analoge tellers? Had ik op m'n Triumph zitten.
 
Ik zou het zelf mooier vinden als de stang en de knippers onder de lampen zouden zitten.

Wat vind je van de flyscreen van de Speed Triple met analoge tellers? Had ik op m'n Triumph zitten.


Als het een beetje meezit "verdwijnt" die stang achter het flyscreen.....
Kan idd nog omgewisseld worden.

Ben een beetje aan het zoeken geweest naar een triple-flyscreen.
Denk dat mijn huidige tellers in de weg gaan zitten. Bij de triple staan de lampen toch behoorlijk verder naar voren zo te zien. Huidige org tellers zijn echt "huge..."
 
O.a. deze gevonden:

3930n.jpg


Maar loopt vrij schuin naar achter van af de bovenkant van de kijkers zo te zien...
 
Verschil is dat jij je lampen aan je vork hebt bevestigd en bij de Triple zitten ze aan het balhoofd. Das al verschil qua draaicirkel. Moet zeggen dat ik dat wel mooier vind (aan het balhoofd dus). Knippers zitten best ok wat mij betreft.

full
 
Klopt. Daar heb ik ook over zitten denken maar daar zijn geen (althans ik kan ze niet vinden) beugels voor. Of je moet een compleet setje van een triple kopen.... (ik denk dat de lampbeugel bij de triple aan het frame is gelast maar dat weet ik niet zekersssss)

Ik heb wel het idee dat de knippers iets lager komen te zitten bij andere lampoortjes.
Maar een setje langere lamporen is ook lastig om te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Daar heb ik ook over zitten denken maar daar zijn geen (althans ik kan ze niet vinden) beugels voor. Of je moet een compleet setje van een triple kopen.... (ik denk dat de lampbeugel bij de triple aan het frame is gelast maar dat weet ik niet zekersssss)

Ik heb wel het idee dat de knippers iets lager komen te zitten bij andere lampoortjes.
Maar een setje langere lamporen is ook lastig om te vinden.


Ik heb nog iets liggen van 12 cm lang, dussssssssss

Wel vies maar geen diepe krassen oid, ff poetsen zijn ze weer netjes.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan