Opknappen Suzuki GS 850 G (M)

Ga je nog in op mijn voorstel? Ik had die carbs al wel verwacht eigenlijk ;)

:W

Tuurlijk. Zal ze van de week effe op de post doen.
Beetje errug druk geweest met andere zaken afgelopen weken.
Maar dit weekend toch weer tijd gevonden om een rondje oosterburen, met de 1400, te doen vanuit de suzuki-owners club nl. :] :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Hey Oma...... Zo lang geleden alweer........

Toch nog wat kunnen doen in de afgelopen weken......

De kleine blaffers (ter.....g wat een herrie.....) weer op de 1400 gezet.

13zv39h.jpg


En het triple-schermpje binnengekregen en gemonteerd.
Zit nog iets teveel ruimte tussen de lampen en het scherm..... Komt goed....

2qd5oj5.jpg


Nieuwe lamporen besteld want zelfs die van Chris zijn te kort......
Toch bedankt Chris!!!!
 
Zoooooooooooooo..................................

Na een heerlijk motorrijseizoen is het weer tijd om verder te gaan aan opa..... Oma heeft 't al weer druk genoeg gehad zo te zien. Bloemetjes in het haar, zonnebrilletje kopen en lekker in het zonnetje zitten.......

De zaken die aankomende herfst/winter aangepakt worden zijn:
- carbs van de 850
- afstellen van de 850
- remmerij in orde maken van de 850
- montage van plaatwerk voor elkaar bakken...
- spuiten van het plaatwerk......
- diverse lagers vervangen van de 1400
- nieuwe schijven en blokken monteren op de 1400
- nieuw spatbordje monteren op de 1400
- klepafstelling van de 1400 controleren
- grote beurt 1400
- contact opnemen met HAPO over het 550 blokje en de wederdienst ;-)
- wvttk

Ondanks tijdelijke (lange) stilte in dit topic staat de wereld natuurlijk niet stil.
Ook dit jaar weer ruim 12K km's gemaakt op de 1400. Half (mwah) Europa weer door gereden.
En tussentijds nog even een studie opgepakt i.v.m. met m'n werk. Weer wat "o zo belangrijke" papiertjes binnengesleept.
Kijken of we de aankomende tijd weer wat uurtjes vrij kunnen maken om aan de 850 en 1400 te sleutelen. Het is dan wel een langdurig project maat zeker niet vergeten.

Ik hou jullie op de hoogte.
:W
 
Laatst bewerkt:
Hallo Martin,

tis hier wel rustig he.
Zullen we binnenkort een afspraak maken voor het 550 blokkie en de twee carbblokken?

Groeten,
Hans.
:W
 
Hehe......
Eindelijk weer wat tijd en zin om aan de 850 Katana te werken.
Inmiddels een setje carbs kunnen scoren voor nada...
Scheelt weer wat werk voor HAPO. 550 blokkie is nog steeds voor jou Hans maar ik zie weinig mogelijkheden om in de buurt van jouw stekkie te komen. Mogelijk in de vakantie een dagje naar Harderwijk dus misschien kunnen we dan wat afspreken.

De carbs staan er op en hij loopt als een zonnetje. Wel een hoop rook van het (vette) blok..... Ook het startrelais vervangen want dat bleef nogal eens hangen.
Zie
 
Mooi dat je andere carbs hebt en ook nog voor naks.
Ik heb in week 29 en 30 vakantie. Ik kom graag naar Harderwijk, geen probleem.
Kan natuurlijk ook buiten mn vakantie.

Blok loopt netjes, maar rookt wel veel aan alle kanten! Zijn de uitlaatpakkingen wel dicht?

Groet,
Hans.
 
Loopt lekker.

Uitlaatjes gepoetst ? :z Gaat ie lekker van walmen eerste keer _O-
(hoe ik dat weet...? :+ )
 
Laatst bewerkt:
Ik weet nu dat ie verder goed loopt. Misschien nog wat afstelwerk als ie "bijna" klaar is.
Die uitlaatpakkingen zouden het best kunnen zijn. Vervangen is een makkie dus dat kan later nog :z Wil er eigenlijk toch nog wat andere dempers op. Iets met meer herrie zeg maar...... Ik ben de 1400 gewent die nogal wat herrie maakt.... 8-)
Ik heb me inderdaad de blubber gepoetst op de uitlaten en vooral de bochten. Dus daar zat nog behoorlijk wat "meuk" op :Y
Nu eerst de elektriek maar verder afmaken.
Iemand nog tips om de draadboom knap te maken? Isolatietape, vulcaniserende tape of gewoon fietsbanden _O-
 
Ik heb voor de kabelboom dit gekocht in 4 maten:
Bougierrohr
Het lijkt wel wat op de originele bescherming op sommige plekken...
en een rolletje vulcaniserende tape om het af te maken...
 
Duurt ff, maar dan hebbie ook wat, mart.
Knap staaltje arbeid.

Groeten van een ex buller.
 
Duurt ff, maar dan hebbie ook wat, mart.
Knap staaltje arbeid.

Groeten van een ex buller.

Duurt idd effe. Doe m'n best gezien tijd en en zin ;)
Heel druk bezig met m'n eigen zaak op te zetten (ICT).
Maar het blok is tot op het laatste boutje en moertje uit elkaar geweest en als ie dan zo weer loopt heb je toch wel een warm onderbuik gevoel :P
Hoop aankomende winter weer wat meer tijd aan opa te kunnen besteden.
Time will tell.......
 
Bijzonder leerzame serie. Ben net rustig aan begonnen met het opknappen van een ouwe Suus (31j). Herken veel punten en daarom lees en herlees ik deze serie. Prima niveau en goed te volgen.
Bedankt voor dit initiatief.
 
Helaas de afgelopen tijd weinig tot niets kunnen doen aan de GS850.
Druk met mijn eigen zaak ;-)
 
Laatst bewerkt:
Dit is er ook nog eens tussendoor gekomen:

full


Gebroken elleboog, blauwe plekken, een hoop schade en een gedeukt ego....
De 1400 is vandaag weer thuisgekomen. Frame en blok lijken in orde.
Voorkant hoop schade. Maar dat komt weer goed. Maar dit jaar niet meer.
Ongeval vond plaats op een heel rare onoverzichtelijk punt op een dijkje.
Ik reed op de dijk en een auto kwam vanuit een schuinoplopend zijweggetje.
Slecht te zien. Zaak is nu bij rechtsbijstand omdat de verzekeringen er niet 1,2,3 uitkomen.
 
Das flink balen, Martin. Gelukkig heb je zelf niet al te veel.
Beterschap en succes met de afwikkeling!

Groeten,
Hans.
 
1400 economisch total loss....
Maar ik GA 'm weer opknappen.
Of verzekering gaat betalen weet ik nog niet. Ligt bij rechtsbijstand.
Dagwaarde is natuurlijk weinig. 1 van de oudste 1400'ers in nl. Dus als ik al wat terug krijg zal dat niet veel zijn. :(

Belangrijkste onderdelen die geregeld moeten worden zijn:
- Voorwiel. Weet iemand of het voorwiel van andere soesen hetzelfde is? B.v. Hayabusa, SRAD, TL1000, etc.... Maakt het zoeken wat makkelijker ;)
- Beide binnenpoten. Heb ik gezien voor 200 euries t stuk.
- Spatbord. Heb ik nog liggen. Moet alleen gespoten worden.
- 1 van de 2 koplampen.
- 2 middelste uitlaatbochten. Heb ik op MP gezien.
- Nog wat klein grut.
- Zit ook een deukje in de rechter linkpijp. Eens kijken of dat te repareren valt.

I.i.g. de aankomende winter lekker bezig ;)

Flying Bull...... Snifffff.......

full
 
Laatst bewerkt:
Kiek em hangen '(

Voorwiel weet Spike, die heeft Gixxer wielen in de zijne zitten geloof ik, ik zou er trouwens gelijk een moderne USD voorkant in bouwen. :Y
 
Inmiddels al een paar onderdelen op de kop kunnen tikken. O.a. wiel en uitlaatbochten.
Is overigens een wiel van TL1000.
USD is zeker door mijn hoofd gegaan. Maar dan ben je er niet met alleen de vork. Moet je meestal ook remklauwen, schijven en spatbordje bij kopen.... En dan uiteraard alles nog eens passend maken. Maar het is zeker een optie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan