geleijnse04
MF'er
- 2 aug 2020
- 86
- 86
Hoi liefhebbers!
Samen met mijn vader ben ik enige tijd geleden met het reviseren van zijn Suzuki T500J.
Deze heeft 15 jaar achter in de schuur gestaan, waarna 10 jaar geleden uit elkaar geschroefd.
EINDELIJK gaat dit project van start!
We zijn 2 weken bezig geweest met lijsten maken van het controleren van alle onderdelen.
Hierbij gekeken of deze opnieuw besteld moeten worden, zelf gerepareerd moeten worden ofwel door derden zullen worden gereviseerd.
Hierbij het onderscheid tussen spuiten (kleur en/of zwart) of coaten (zwart), verchromen en tot slot alu waterstralen (geen foto)
Sinds vorige week mochten we eindelijk vieze handen krijgen en hebben we het blok uit elkaar gehaald.
Na wat eekhoornhuisjes en eikeltjes te hebben verwijdert kon het blok gemakkelijk worden gedemonteerd (1 schroef dolgedraaid).
Helaas hebben wij niet de materialen om zelf het blok te reviseren.
Dus zoveel mogelijk demonteren, schoonmaken en naar de expert sturen.
Hopelijk komt er niet veel geks uit.
Het leek of dat de meeste lagers (vooral die dure krukaslagers) nog in goede staat waren,
De cilinder en zuiger hadden lichte krassen, dus waarschijnlijk uithonen en nieuwe zuigers.
maar dit laten we maar aan de expert over...
Waarschijnlijk laten we het blok reviseren bij Classic Suzukiparts.
Ook alle ALU zichtdelen willen we bij hem neerleggen om te bewerken, remhendels en dergelijke.
Aankomende vrijdag verder schoonmaken en alles klaar maken.
Samen met mijn vader ben ik enige tijd geleden met het reviseren van zijn Suzuki T500J.
Deze heeft 15 jaar achter in de schuur gestaan, waarna 10 jaar geleden uit elkaar geschroefd.
EINDELIJK gaat dit project van start!
We zijn 2 weken bezig geweest met lijsten maken van het controleren van alle onderdelen.
Hierbij gekeken of deze opnieuw besteld moeten worden, zelf gerepareerd moeten worden ofwel door derden zullen worden gereviseerd.
Hierbij het onderscheid tussen spuiten (kleur en/of zwart) of coaten (zwart), verchromen en tot slot alu waterstralen (geen foto)
Sinds vorige week mochten we eindelijk vieze handen krijgen en hebben we het blok uit elkaar gehaald.
Na wat eekhoornhuisjes en eikeltjes te hebben verwijdert kon het blok gemakkelijk worden gedemonteerd (1 schroef dolgedraaid).
Helaas hebben wij niet de materialen om zelf het blok te reviseren.
Dus zoveel mogelijk demonteren, schoonmaken en naar de expert sturen.
Hopelijk komt er niet veel geks uit.
Het leek of dat de meeste lagers (vooral die dure krukaslagers) nog in goede staat waren,
De cilinder en zuiger hadden lichte krassen, dus waarschijnlijk uithonen en nieuwe zuigers.
maar dit laten we maar aan de expert over...
Waarschijnlijk laten we het blok reviseren bij Classic Suzukiparts.
Ook alle ALU zichtdelen willen we bij hem neerleggen om te bewerken, remhendels en dergelijke.
Aankomende vrijdag verder schoonmaken en alles klaar maken.
Laatst bewerkt: