Joost Verdaasdonk
Rookie
- 21 nov 2016
- 12
- 0
Hallo allemaal,
Ik probeer mijn BMW scooter aan te sluiten op een acculader maar dat wil nog niet echt lukken.
Omdat mijn eigen dealer dicht was heb ik advies gevraagd bij een andere dealer welke mij voor mijn scooter ivm CAN-BUS onderstaande lader adviseerde:
Optimate 4 Canbus Edition Druppellader
Deze lader staat automatisch in CAN-BUS modus en het was de bedoeling dat ik de CAN-BUS aansluiting in de sigaretten-aansteker (linker dashboardkastje) aan zou sluiten.
Zo gezegd zo gedaan. Helaas is het zo dat de lader in de eerste stap van het programma (activeren van de CAN-BUS) blijft hangen. Hij gaat dus niet echt verder
Wat mij opvalt is dat de aansluiting van de lader niet echt in de sigaretten-aansteker past. (Bij mijn R 1200 GS past deze aansluiting onder het zadel wel perfect)
Dus ik heb zo het vermoeden dat het advies voor de correcte lader voor de scooter wellicht niet helemaal juist is geweest. Ik heb het bedrijf gebeld en deze zouden navraag gaan doen hoe het precies zit en nemen morgen contact met mij op.
Ik ben eigenlijk toch benieuwd of hier nog meer BMW C 650 GT (2012) rijders zijn die gebruik maken van een druppellader? Gebruiken jullie ook de Optimate 4? Of zijn er nog tips hoe de scooter wel op een juiste manier geladen moet worden?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik probeer mijn BMW scooter aan te sluiten op een acculader maar dat wil nog niet echt lukken.
Omdat mijn eigen dealer dicht was heb ik advies gevraagd bij een andere dealer welke mij voor mijn scooter ivm CAN-BUS onderstaande lader adviseerde:
Optimate 4 Canbus Edition Druppellader
Deze lader staat automatisch in CAN-BUS modus en het was de bedoeling dat ik de CAN-BUS aansluiting in de sigaretten-aansteker (linker dashboardkastje) aan zou sluiten.
Zo gezegd zo gedaan. Helaas is het zo dat de lader in de eerste stap van het programma (activeren van de CAN-BUS) blijft hangen. Hij gaat dus niet echt verder
Wat mij opvalt is dat de aansluiting van de lader niet echt in de sigaretten-aansteker past. (Bij mijn R 1200 GS past deze aansluiting onder het zadel wel perfect)
Dus ik heb zo het vermoeden dat het advies voor de correcte lader voor de scooter wellicht niet helemaal juist is geweest. Ik heb het bedrijf gebeld en deze zouden navraag gaan doen hoe het precies zit en nemen morgen contact met mij op.
Ik ben eigenlijk toch benieuwd of hier nog meer BMW C 650 GT (2012) rijders zijn die gebruik maken van een druppellader? Gebruiken jullie ook de Optimate 4? Of zijn er nog tips hoe de scooter wel op een juiste manier geladen moet worden?
Alvast bedankt voor jullie hulp.