Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Opmars nieuwe motorfietsen groot

Met goed onderhoud ook de 200.000 wel. Maar ik denk dat je er voor die tijd op uitgekeken bent en iets nieuws / anders wil.
Zoals al aangegeven; dat geldt misschien voor jou persoonlijk, maar láng niet voor iedereen.
Ik rij al 27 jaar met Yamaha Triples van het XS-soort, daar raak ik niet op uitgekeken..
Die roffel en huil maakt verslavend...vind ik
Klopt; kijk maar eens bij een gemiddelde ride-out . Ik weet niet of we blij moeten zijn met dát soort motorrijders.
Dat dacht de generatie rijders voor ons ook van ons..
Mijn motoren hebben er maar 1...nou vooruit 2 dan: aan-uit
 
Nou dat dacht ik ook , ik had ( heb ) er twee eentje 41 jaar oud en eentje ooit nieuw gekocht van 21 jaar oud
Maar vorig jaar een nieuwe met alle toeters en bellen
En vooral de up en down quickshift is verslavend
 
Om weer terug te komen op de openingspost, Covid speelt hier ook een rol. Wereldwijd zijn meer mensen gaan uitkijken naar een vervoermiddel waarmee je alleen kunt reizen terwijl men ook niet te veel geremd wil worden door de toenemende verkeersdrukte. Daarnaast draait ook de economie (industrie) als een tierelier dus is er inderdaad ook meer geld voor luxe waaronder (dure en minder dure) motoren. En geld op de bank brengt ook niets op, mogelijk daardoor nog een lagere drempel om het uit te geven.
 
dus het verschil tussen een volle of lege tank is een wereld van verschil??
even voor de goede order..
Ja het verschil zal best groot zijn, maar dat zit niet in de 13 kg, maar gewoon in het ontwerp en geometrie en zitpositie, en ook belangrijk je eigen beleving..
Daarnaast blonk de ZX10R ook niet bepaald uit in een geweldige voorvork , voldeed, maar kon veel beter
 
Kennelijk heb je een goede keuze gemaakt. Snap ook niet dat sommigen heel veel wisselen…….koop dan gelijk iets goeds.

Bovendien kost het wisselen aardig wat geld want op verdienen doen zij niet jij.
 
Mijn GPZ900 ging over de 100.000km en ik heb hem alleen weg gedaan omdat ik een Z1000 wou hebben. De GPZ heeft nog jaren dienst gedaan bij een vriend totdat hij hem gesloopt heeft. De lul liet het benzinekraantje altijd op prime staan omdat hij niet alle slangetjes op de tank wou aansluiten, wat uiteindelijk tot een vloeistofslag leidde. Vanaf toen zat er een raar geluid in het blok. Japanners gaan eigenlijk niet stuk maar je kunt ze wel stuk maken
 
Een benzinekraan op een motor? Da’s handig, zeg. om extra te tanken of zo? wel handig vanuit luxemburg met die prijzen hier.
 
Kennelijk heb je een goede keuze gemaakt. Snap ook niet dat sommigen heel veel wisselen…….koop dan gelijk iets goeds.

Bovendien kost het wisselen aardig wat geld want op verdienen doen zij niet jij.
Denk ook dat ik snel tevreden ben met iets, want ik heb tenminste iets. Mijn voorliefde voor minder cc helpt denk ik ook wel mee. Anders was ik gewoon met een 150cc mz heen en weer gecrosd.

Het was op dat moment ook dit of niks. Of de oude auto van moeders, dan ga ik toch liever voor twee wielen.
 
Als je in de hoofdstad werkt waar een dagtarief voor parkeren van €50,- niet uitzonderlijk is terwijl de plaatsen om te parkeren schaars zijn, is een motorfiets nog niet eens zo’n gek idee.
Ik ben freelancer en besprak een project in Amsterdam. Ze wilden dat ik elke werkdag op kantoor was. Ik vroeg, heb je een parkeerplek? Toen moest de persoon aan de telefoon hard lachen...

Diana, ik ben het helemaal met je eens. Tenzij OV perfect is, is de motor nog de meest flexibele en adequate optie.
 
En die Yamaha tussendoor,of was die zo erg
 
dus het verschil tussen een volle of lege tank is een wereld van verschil??
Klinkt raar, maar het is zo. Op de S1000RR liggen carbon wielen; die dingen wegen bijna niks, dus dat stuurt bizar licht.
 
Ik weet nog dat mijn eerste motor, een Honda CB750F2 uit 1979, duidelijk beter stuurde met een volle tank dan met een lege.
Was jij geen (ex) zeevaarder? Vrije vloeistof oppervlak op een hoog punt, dodelijk voor je mooie stabiliteit berekeningen. Waarschijnlijk bij een half tot 3/4 lege tak het ergst?
 
Was jij geen (ex) zeevaarder? Vrije vloeistof oppervlak op een hoog punt, dodelijk voor je mooie stabiliteit berekeningen. Waarschijnlijk bij een half tot 3/4 lege tak het ergst?
Op hellingshoek (statisch) wordt de benzine in de tank in toom gehouden door de middelpuntzoekende kracht. Ik denk dat het slechtere sturen met een lege tank kwam door te weinig gewicht op het voorwiel. Een verbetering met een zware tanktas wijst ook in die richting.

Bij een schip kan een slacke tank inderdaad goed voelbaar zijn. Goed zeemanschap verhindert dat. Een anti-slingertank maakt op een positieve wijze gebruik van dit effect.
 
Laatst bewerkt: