Precies dit. Als je nou een connected ride cradle gebruikt krijg je blijkbaar wel een kaart. Maar de route geleiding werkt idd top. (Vandaag op de f900r van de dealert geprobeerd)En navi van je telefoon op je display. Het is wel geen ‘echte’ kaart, meer routebegeleiding, maar ik vind ‘t top.
Precies dit. Als je nou een connected ride cradle gebruikt krijg je blijkbaar wel een kaart. Maar de route geleiding werkt idd top. (Vandaag op de f900r van de dealert geprobeerd)
Het kan idd niet op tegen een ‘echte’ navi, maar die had ik nog niet, dus voor mij een prima oplossing.Ik gebruik toch altijd mijn 276Cx dus dat is voor mij ook niet echt toegevoegde waarde
Zoals al aangegeven; dat geldt misschien voor jou persoonlijk, maar láng niet voor iedereen.Met goed onderhoud ook de 200.000 wel. Maar ik denk dat je er voor die tijd op uitgekeken bent en iets nieuws / anders wil.
Dat dacht de generatie rijders voor ons ook van ons..Klopt; kijk maar eens bij een gemiddelde ride-out. Ik weet niet of we blij moeten zijn met dát soort motorrijders.
Mijn motoren hebben er maar 1...nou vooruit 2 dan: aan-uitBij de ZX10R kon je kiezen uit 3 motormanagement mappings, de mate van motorrem kon worden aangepast, meerdere instellingen voor traction control. Bij de S1000RR is naast het motormanagement, traction control en abs, ook de vering nog electronisch instelbaar (is een fabrieksoptie). Daarnaast is de layout van het dashboard instelbaar.
Strikt genomen is het allemaal niet nodig, maar het is wel leuk om wat mee te experimenteren.
Nou dat dacht ik ook , ik had ( heb ) er twee eentje 41 jaar oud en eentje ooit nieuw gekocht van 21 jaar oudZoals al aangegeven; dat geldt misschien voor jou persoonlijk, maar láng niet voor iedereen.
Ik rij al 27 jaar met Yamaha Triples van het XS-soort, daar raak ik niet op uitgekeken..
Die roffel en huil maakt verslavend...vind ik
Dat dacht de generatie rijders voor ons ook van ons..
Mijn motoren hebben er maar 1...nou vooruit 2 dan: aan-uit
Om weer terug te komen op de openingspost, Covid speelt hier ook een rol. Wereldwijd zijn meer mensen gaan uitkijken naar een vervoermiddel waarmee je alleen kunt reizen terwijl men ook niet te veel geremd wil worden door de toenemende verkeersdrukte. Daarnaast draait ook de economie (industrie) als een tierelier dus is er inderdaad ook meer geld voor luxe waaronder (dure en minder dure) motoren. En geld op de bank brengt ook niets op, mogelijk daardoor nog een lagere drempel om het uit te geven.Opmars nieuwe motorfiets had ik niet verwacht In tijden van onzekerheid en hoge inflatie.
Geld laten rollen als de geld ontwaarding zo snel gaat?
Zuiniger dan auto met de hoge brandstofprijzen?
Of draait de economie zo goed dat mensen hier geld voor hebben?
wel geinig dat de motorhobby zo in de lift zit Iig,
dus het verschil tussen een volle of lege tank is een wereld van verschil??En de motoren worden steeds lichter; m’n ZX10R woog rijklaar 206 kilo, m’n S1000RR zit rijklaar op 193,5 kilo. En dat merk je echt.
even voor de goede order..dus het verschil tussen een volle of lege tank is een wereld van verschil??
Kennelijk heb je een goede keuze gemaakt. Snap ook niet dat sommigen heel veel wisselen…Eerlijk gezegd bevalt ie nog steeds goed. Er waren mensen die dachten dat ik met 2 weken erop uitgekeken ben. Helaas niet jongens
Enige echte minpuntje na vandaag, het niet hebben van connectivity en een wonderwiel. Maar daar kom ik wel om heen.
Ergens hoop ik er op dat ie de 4 jaar haalt, dan heeft ie het langer uit gehouden als de auto. En dan ben ik dik tevreden.
Een benzinekraan op een motor? Da’s handig, zeg. om extra te tanken of zo? wel handig vanuit luxemburg met die prijzen hier.Mijn GPZ900 ging over de 100.000km en ik heb hem alleen weg gedaan omdat ik een Z1000 wou hebben. De GPZ heeft nog jaren dienst gedaan bij een vriend totdat hij hem gesloopt heeft. De lul liet het benzinekraantje altijd op prime staan omdat hij niet alle slangetjes op de tank wou aansluiten, wat uiteindelijk tot een vloeistofslag leidde. Vanaf toen zat er een raar geluid in het blok. Japanners gaan eigenlijk niet stuk maar je kunt ze wel stuk maken
Denk ook dat ik snel tevreden ben met iets, want ik heb tenminste iets. Mijn voorliefde voor minder cc helpt denk ik ook wel mee. Anders was ik gewoon met een 150cc mz heen en weer gecrosd.Kennelijk heb je een goede keuze gemaakt. Snap ook niet dat sommigen heel veel wisselen…….koop dan gelijk iets goeds.
Bovendien kost het wisselen aardig wat geld want op verdienen doen zij niet jij.
Ik ben freelancer en besprak een project in Amsterdam. Ze wilden dat ik elke werkdag op kantoor was. Ik vroeg, heb je een parkeerplek? Toen moest de persoon aan de telefoon hard lachen...Als je in de hoofdstad werkt waar een dagtarief voor parkeren van €50,- niet uitzonderlijk is terwijl de plaatsen om te parkeren schaars zijn, is een motorfiets nog niet eens zo’n gek idee.
En die Yamaha tussendoor,of was die zo ergHet is ook wel leuk om af en toe weer wat nieuws te kopen. Ik heb 7 jaar met een GSXR gereden (2007 - 2015); daarna een ZX10R gekocht; hoewel de Soes goed reed, merkte ik wel dat de Kawa 7 jaar nieuwer was (met name electronica); na 5 jaar ZX10R, 1,5 jaar geleden een S1000RR gekocht, en ook die is toch weer verbeterd t.o.v. de Kawa (wederom electronica, tft dashboard). Over 5 jaar kijk ik wel weer.
Klinkt raar, maar het is zo. Op de S1000RR liggen carbon wielen; die dingen wegen bijna niks, dus dat stuurt bizar licht.dus het verschil tussen een volle of lege tank is een wereld van verschil??
Roterend en ongeveerd gewicht. Dat gewicht verschil daarin mag je gerust keer 6 a 10 doen in de stuuregenschappen.Klinkt raar, maar het is zo. Op de S1000RR liggen carbon wielen; die dingen wegen bijna niks, dus dat stuurt bizar licht.
Ik weet nog dat mijn eerste motor, een Honda CB750F2 uit 1979, duidelijk beter stuurde met een volle tank dan met een lege.Klinkt raar, maar het is zo. Op de S1000RR liggen carbon wielen; die dingen wegen bijna niks, dus dat stuurt bizar licht.
Was jij geen (ex) zeevaarder? Vrije vloeistof oppervlak op een hoog punt, dodelijk voor je mooie stabiliteit berekeningen. Waarschijnlijk bij een half tot 3/4 lege tak het ergst?Ik weet nog dat mijn eerste motor, een Honda CB750F2 uit 1979, duidelijk beter stuurde met een volle tank dan met een lege.
Die heb ik maar een half jaar gehad; de deur uitgedaan vanwege de recall (blok moest gesplit worden vanwege de versnellingsbak). Had ik niet zo’n trek inEn die Yamaha tussendoor,of was die zo erg
Dat dusRoterend en ongeveerd gewicht. Dat gewicht verschil daarin mag je gerust keer 6 a 10 doen in de stuuregenschappen.
Op hellingshoek (statisch) wordt de benzine in de tank in toom gehouden door de middelpuntzoekende kracht. Ik denk dat het slechtere sturen met een lege tank kwam door te weinig gewicht op het voorwiel. Een verbetering met een zware tanktas wijst ook in die richting.Was jij geen (ex) zeevaarder? Vrije vloeistof oppervlak op een hoog punt, dodelijk voor je mooie stabiliteit berekeningen. Waarschijnlijk bij een half tot 3/4 lege tak het ergst?