Opmerkelijk artikel in autoweek over motorrijders

Buellbloke

MF veteraan
27 jan 2011
4.606
2
#51
Grappig hoe iedereen hier zo over valt, terwijl het gros hier EXACT hetzelfde over automobilisten spreekt _O-

Overigens is de betere grap aan het stoplicht:

Wachten totdat het groen wordt en DIRECT op de claxon gaan hangen, met als gevolg dat de motorrijder de motor af laat slaan.

Vervolgens blijkt opnieuw starten lastig, want het ding staat nog in z'n 1 en onder druk van wachtend 'blikkers' blijkt dat lastig te onthouden.

:]
 

Buellbloke

MF veteraan
27 jan 2011
4.606
2
#52
Het grootste probleem vind ik zijn bizarre kijk op de medeweggebruiker, want dat is de motorrijder. Ik rijd regelmatig in het blik en kom veel motoren tegen. De overgrote meerderheid rijdt zonder meer keurig volgens de regels en gedraagt zich zoals je mag verwachten.

Het is een enkeling die als een idioot rijdt en/of veel lawaai maakt.

Dus Nico, als je nog eens wat schrijft, eerst even goed opletten en nadenken.
Desondanks komen de meeste motorrijders nog altijd aan hun einde bij eenzijdige ongevallen en kom ik met grote regelmaat motorrijders tegen die toch echt te hard rijden, links en rechts inhalen, een motor rijden voorzien van herriepijp of motorrijders die zichtbaar zeer weinig ervaring hebben en daarmee een potentieel gevaar voor zichzelf en anderen vormen.
 

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
11.973
46
53
tilburg
#53
Grappig hoe iedereen hier zo over valt, terwijl het gros hier EXACT hetzelfde over automobilisten spreekt _O-

Overigens is de betere grap aan het stoplicht:

Wachten totdat het groen wordt en DIRECT op de claxon gaan hangen, met als gevolg dat de motorrijder de motor af laat slaan.

Vervolgens blijkt opnieuw starten lastig, want het ding staat nog in z'n 1 en onder druk van wachtend 'blikkers' blijkt dat lastig te onthouden.

:]
Geweldig :t ,met een beetje mazzel gaan ze ook nog op hun bek B| B|
Beetje trieste opmerking :r
 

Buellbloke

MF veteraan
27 jan 2011
4.606
2
#55
ik vindt het anders een geweldige grap ... *O* *O* ;)
Wanneer je samen rijdt met vrienden is de killswitch omzetten op het moment dat het groen wordt ook altijd een leuke, en voor de slimmeriken die hun hand eroverheen houden kun je aan het volgende stoplicht ook gewoon hun standaard uit zetten, succes verzekerd!

*O*
 

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
11.973
46
53
tilburg
#57
Als je op je bek gaat van een het horen van een claxon dan heb je niets te zoeken in het verkeer.
Gezien de situatie die je schetst,kan me voorstellen dat als mensen schrikken ze de koppeling laten schieten en in onbalans raken :')
Dus in dit verband
P.s maar jij bent dus het brave type dat altijd netjes achteraan in de rij aansluit? :)
 
Laatst bewerkt:

Mach 4

MF veteraan
12 okt 2013
8.815
60
-----
#58
Als je op je bek gaat van een het horen van een claxon dan heb je niets te zoeken in het verkeer.

Een maat van me hoorde ook eens een Ford escort achter zich in toeren jagen , voordat ie het wist lag ie met een total llos motor midden op de kruising ..geduld van die ouwe in de auto achter hem was dus op .. _O-
 
Laatst bewerkt:

Xtine

MF veteraan
Donateur
19 apr 2012
9.193
0
46
Amsterdam
#60
Als je commentaar hebt op zo'n stukje, dan zou je een reactie naar het blad kunnen sturen. Hij vraagt zich af waarom motorrijders tussen de auto's naar voren rijden. Nou, daar is eenvoudig antwoord op te geven. Op al die andere opmerkingen ook.
 
Laatst bewerkt:

Buellbloke

MF veteraan
27 jan 2011
4.606
2
#61
Gezien de situatie die je schetst,kan me voorstellen dat als mensen schrikken ze de koppeling laten schieten en in onbalans raken :')
Dus in dit verband
P.s maar jij bent dus het brave type dat altijd netjes achteraan in de rij aansluit? :)
Nope, geen idee waar je dat uit op meent te kunnen maken.
 
13 mei 2009
7.554
0
Amsterdam
Bezoek Site
#68
Als je commentaar hebt op zo'n stukje, dan moet je een reactie naar het blad sturen. Hij vraagt zich af waarom motorrijders tussen de auto's naar voren rijden. Nou, daar is eenvoudig antwoord op te geven. Op al die andere opmerkingen ook.
Hoezo meen jij te moeten bepalen wat een ander wel of niet moet?

Nou vooruit, je bijgewerkte versie is een stuk netter.
 
Laatst bewerkt:

roestendoenze

I FINK U FREEKY
28 feb 2002
15.956
37
omg.Eindhoven
#70
Als ik in de auto zit (zo min mogelijk O-) ) en er komt weer zo'n motor voor je staan bij het verkeerslicht die niet op het licht zit te letten en bij groen niet wegspurt :( of zo tergend langzaam wegrijdt dat je met de auto moet inhouden... ga dan lekker achteraan staan en zorg dat je niemand tot last bent.
Oh was jij dat laatst? Ja sorry hoor wist ook niet van tevoren dat je 80kmu wilde gaan rijden waar ik maar 60 'durfde'. -O-
 

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
11.973
46
53
tilburg
#74
:Y

Daarom moet je dan ook 1pk per kg hebben en circuit-plakbandjes. En zorgen voor veel circuit ervaring, of vergelijkbare ervaring op de weg.
Geen automobilist komt bij je in de buurt dan. :N
Met de helft van je waarden kom je er ook.
Sterker nog 48 pk met 240 kg is goed voor 0-100 km/uur in 7 seconden,dat in combinatie met goede reflexen en geen,huis ,tuin en keuken,wagen die je dwars zit (of nog belangrijker jij,hun) :]
 
Laatst bewerkt:

roestendoenze

I FINK U FREEKY
28 feb 2002
15.956
37
omg.Eindhoven
#75
Nee :N ,eelijk is eerlijk .
Vooraan staan = opletten en,bij groen, gas op dat hok :)
Snap dat oliekan dat niet was. :Y

Associeerde zijn opmerking alleen met dat gevalletje laatst.
Ik was er geeneens tussen gekropen trouwens. Enkelbaanse weg met bij enkele kruispunten na elkaar 'n dubbele rijbaan bij de kruising.

Bij tweede kruising heb ik maar bewust getreuzeld toen het groen werd, zodat koekblik meneer voor mij bij het enkelbaanse deel was.
Want blijkbaar was die bij de eerdere kruising niet blij dat het andersom was en ik me niet aan zijn snelheid hield.
 
Laatst bewerkt: