Opmerkelijk artikel in autoweek over motorrijders

tjonge, dat een ´auto freak´ met een column in autoweek
zoveel motorrijders tegen de schenen kan trappen... en zelf maar lullen over aso koekblikkers die niet eens een lontje hebben... :')

maar efkes serieus: ergens hebben we dat ook wel aan een (helaas groter wordende) groep motorrijders te danken. |(
hoewel de columnist moedwillig een kwade vinger wijst naar ons, zijn er helaas ook aso's op twee wielen.
ik kom ze dikwijls tegen, zowel op de motor als ingeblikt.
groot verschil: de lui die zich bewust zijn van hun kwetsbaarheid, en wel goed kunnen omgaan met al het moois. :]
en de lui met een opgeblazen ik, die dit dus niet kunnen...
helaas hebben te veel koekblikkers de neiging om het gedrag van één te projecteren op velen.
ik vrees dat als lezers van dat artikel, hierdoor nog meer gaan blokkeren bij t filteren of andere dingen gaan doen om het ons moeilijk/gevaarlijk te maken, kan dat weer leiden tot NOG meer regels uit den haag... :r

dan slaagt de opzet van dit soort lieden om ons definitifo in de kwade hoek te zetten.
de boer zou zelf eens op moeten stappen, en dan verbaast zijn om het prima zicht, welke hij niet in z'n sardineblik heeft :Y

maar zolang de ingeblikten blijven zeuren om motorrijders die niet kunnen rijden, of stomweg jaloers zijn op t feit dat wij ´´geen files kennen´´, zal dit ge-emmer doorgaan. B|

enfin, just my two cent's
nu zak ships en cola erbij!!! *O* *D
 
Laatst bewerkt:
Daar wordt hij gelyncht, geknipt en geschoren.
Ik zie zelfs reacties van aangifte gaan doen tot hem de vernieling in slaan. :')
Voor wat woorden in een blad. :+


Hij mag zijn mening hebben en motorrijders haten. Prima.
Wel vreselijk geschreven maar dat is mijn mening.

Het aanzetten om motorrijders door rood te jagen vind ik wel triest, ook al moet je je als motorrijder daar niet door laten vangen , maar om het op deze manier ook nog eens te promoten is wel heel erg en niet iets wat je als autoblad naar buiten zou willen dragen. :N

Dit dus: :^

En lees net dat men zich als Autoweek zijnde, verschuilt achter de vrijheden van een column. Sorry hoor, maar dit is echt tenenkrommend.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn moeilijke tijden voor papieren motor- en kennelijk ook autotijdschriften, sommige doen echt alles om een beetje aandacht te krijgen. :')

Vraag me alleen af of Hage, in z'n tijd als hoofdredacteur bij Moto73, ook zo begripvol was geweest als er destijds in Moto73 een soortgelijke (dan natuurlijk gehuil over auto's) column had gestaan. :Z
 
Dan moeten ze ook niet janken over de vrijheid van meningsuiting die gebezigd wordt via andere media.

Jankerds.
 
Ergens heeft hij ook wel een punt. Als ik optel wat ik de laatste tijd met regelmaat voorbij heb zien komen op de motor:
- Filteren op rits- en invoegstroken

- Vooraan gaan staan bij een stoplicht op een enkelbaansweg

In de hoofden van sommigen lijkt het rijden van een motor een soort vrijpas te zijn om schijt te hebben aan al het overige verkeer en zonder enige vorm van zelfreflectie alles voorbij te knallen. Zeg maar de koekblikkers onder de motorrijders... :X

Is dit echt aso? Ik denk serieus dat dit in de stad of spits het voordeel van een motor is. Rij ik daadwerkelijk asociaal dan? :?
 
Wat is Asociaal....

Iedereen die een Rijbewijs wil..
Verplicht eerst A halen
Verplicht paar weken op motor door Frankrijk...
Dan pas mag je je B..
 
Ergens heeft hij ook wel een punt. Als ik optel wat ik de laatste tijd met regelmaat voorbij heb zien komen op de motor:
- Filteren op rits- en invoegstroken
- Filteren terwijl het overige verkeer al 90+ km/u rijdt
- Inhalen op N-wegen terwijl er tegenliggers rijden (dus tussen het verkeer door)
- Rechts inhalen & daarna afsnijden bij invoegen naar de linkerbaan
- Vooraan gaan staan bij een stoplicht op een enkelbaansweg

In de hoofden van sommigen lijkt het rijden van een motor een soort vrijpas te zijn om schijt te hebben aan al het overige verkeer en zonder enige vorm van zelfreflectie alles voorbij te knallen. Zeg maar de koekblikkers onder de motorrijders... :X
Maak je ook een rijtje met wat niet mag?

Blijft weinig over hoor.
 
Maar echt mensen... We gaan toch niet echt aangifte doen omdat iemand in een *column* zegt van probeer maar eens gas te geven als er een motorrijder voordringt?

Punt een gebeurt dat wel vaker, soms ook per ongeluk, en mag van mij iedereen die zonder te kijken vol gas wegspuit bij een verkeerslicht als 'ie hoort revven sowieso z'n rijbewijs in de plomp gooien. Punt twee zegt deze man er zelfs nog lafjes/zurig als disclaimer bij dat je wel eerst moet uitkijken of het kruispunt wel leeg is omdat je vaak namens de motorrijders op de veiligheid moet letten.

Zullen we wel een klein beetje op elkaars goede intenties en zelfbeheersing blijven vertrouwen? Gelukkig gebeurt het maar zeer weinig dat weggebruikers elkaars kleine foutjes niet kunnen opvangen en vergeven, en laat die enkele zenuwpees zoals deze columnist die ertussen zit (zowel bij de motorrijders en blikkers) nou alsjeblieft in z'n eigen sop gaarkoken.
 
Ik vind het wel een grappig stukje.

Het is typerend voor een hoop motorrijders die echt wel asociaal gedrag vertonen op hun motor. Ik heb altijd het idee dat ze het halve jaar hebben zitten wachten tot ze weer "erop" mochten en vervolgens met de adrenaline spuitend uit hun oren op dat ding zitten zichzelf proberend in bedwang te houden (wat vaak niet altijd lukt).

Aan de andere kant, het overgrote deel wat ik tegenkom gedraagd zich gewoon keurig, maar degene die normaal doen vallen juist niet op waardoor de adrenaline junkies des te meer opvallen.

De ontwetendheid, zwart \ wit visie en het beperkend denkvermogen spat er in alle opzichten vanaf in het artikel. _O-

"Motorrijders en ik. Wij zullen nooit vrienden worden".
"Geen idee of dat legaal is"

Zo kan ik nog wel een paar quotes plaatsen.

Ach, ik zie er de humor wel van in. Kan mij nooit zo druk maken om zulke mensen. Die kan je namelijk ook niets bijleren. Dat willen zij pertinent niet, want zij vinden jouw motor kut en daarmee basta!

Prima toch. :W :]
 
Laatst bewerkt:
Het aanzetten om motorrijders door rood te jagen vind ik wel triest, ook al moet je je als motorrijder daar niet door laten vangen , maar om het op deze manier ook nog eens te promoten is wel heel erg en niet iets wat je als autoblad naar buiten zou willen dragen. :N

Een paar jaar geleden had ik gedacht "heb ik totaal schijt aan, laat ze maar oproepen tot puberaal gedoe, boeiend!". Maar sinds mijn eerste echte motor ongeluk (ik werd stilstaand van achteren geramd door een auto) krijg ik stiekem best de zenuwen van dat soort kut geintjes.

De stoplichtheld hoeft maar zijn schoentje van de koppeling te laten schieten, ten onrechte te denken dat het al groen is, 0.5 seconden eerder te reageren dan jij and jij bent de lul.
 
Een paar jaar geleden had ik gedacht "heb ik totaal schijt aan, laat ze maar oproepen tot puberaal gedoe, boeiend!". Maar sinds mijn eerste echte motor ongeluk (ik werd stilstaand van achteren geramd door een auto) krijg ik stiekem best de zenuwen van dat soort kut geintjes.

De stoplichtheld hoeft maar zijn schoentje van de koppeling te laten schieten, ten onrechte te denken dat het al groen is, 0.5 seconden eerder te reageren dan jij and jij bent de lul.

Precies,

Allemaal leuke kletspraat tot iemand het eens wil testen.

In neutraal zou nog niet een probleem zijn maar schiet hun voet wegens onbekwaamheid van de koppeling met 4k toeren dan heb ik er weer 1 achterin B|

full


Ga trouwens nergens meer (schuin) voor staan ik blijf er wel tussen ;) :+
 
Da's een mooie standaard! ;)

Maar idd, een extra reden om niet vóór auto's te gaan staan maar er lekker tussen te blijven.
Vanmorgen trouwens bij wijze van uitzondering wel even voor een auto gestaan maar dat was vooral omdat ik een bout (ik gok een cm of 12 lang) midden op het asfalt zag liggen. Die heb ik maar even richting goot geschopt. :P
 
Nic de Boer.... een van de velen die denken dat in het bezit zijn van een autorijbewijs betekent dat je dan automatisch de beste verkeersdeelnemer bent
 
Terug
Bovenaan Onderaan