Optrekken tot 4500 t/min dan haperen

Greeny

MF'er
5 okt 2005
232
1
47
Belgie
Ik rijd sinds kort met mijn Triumph Trident 900 en sinds enkele dagen bemerk ik dat hij vanaf 4500t/min begint in te houden en te happeren zodanig erg dat ik niet aan 5000t/min geraak '( . Voor de 4500toeren trekt deze zuiver op zonder te schokken. De motor heeft wel enkele maanden stil gestaan.

Kent iemand hiervan de mogelijke oorzaak ???
 

Greeny

MF'er
5 okt 2005
232
1
47
Belgie
Hallo !!! kunnen deze vervangen worden ? :Y :N
Wat zou het me kosten om dit bij een dealer te laten uitvoeren ?
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Beetje erg ongeduldig? O-) Vervangen????? Gewoon je carburateurs schoon (laten) maken is wel genoeg hoor.
 

Apocalypse

MF'er
26 mei 2006
214
0
Hilversum
kijk, je hebt 2 verschillende sproeiers in je carb. 1 voor onder de 4/5/6000 toeren, en voor daar boven. en de sproeier die het daarna overneemt zit verstopt.
Als je er verstand van hebt, weet je wat je nu te doen staat. en anders adviseer ik je om het te laten doen!

maar goed, sproeier goed doorblazen!

succes
 

Todavia

Rookie
25 apr 2006
27
0
Roelofarendsveen
Probeer het 's met twee flesjes van een of ander smerig goedje door je damp. Laatst heeft mijn dealer dat ook bij mijn pas gekochte brommert in een halfvolle tank gegooid en hij loopt al een stuk beter :Y (heeft kennelijk ook een tijdje stil gestaan).
 

Greeny

MF'er
5 okt 2005
232
1
47
Belgie
Txs mannen. Morgen een afspraakje maken met de garage.

Ik zou dit zelf wel kunnen maar had me voorgenomen op dit schitterend machien (persoonlijke mening) zelf niet te prutsen. Een pro laten doen dus, dat ik eindelijk eens meer kan halen dan 120km/h.
:]
 

Hyperloop

MF veteraan
2 dec 2005
1.601
0
NL
DAt probleem heb ik ook met mijn CB500 van 1996.
Boven de 5000 touren is de power ineens weg.. dan trekt hij heel langzaam verder.. :?
 

Greeny

MF'er
5 okt 2005
232
1
47
Belgie
Net bij Triumph gebeld en ik hoorde hen op de achtergrond roepen dat ze voor de reininging van de carbu's 3uur nodig hadden.

Als hiermee mijn probleem is opgelost, kan ik volgende week mooi met de Triumph naar de Ardennen.
:]
 

Bobbel

MF veteraan
11 jul 2004
2.496
1
Dursley, Gloucestershire (UK)
Net bij Triumph gebeld en ik hoorde hen op de achtergrond roepen dat ze voor de reininging van de carbu's 3uur nodig hadden.
Hmmm, 3 uur, da's niet extreem denk ik maar zal best wat kosten.

Probeer misschien eerst eens de carbs af te tappen (meestal een schroefje onderaan de vlotterkamer met een slang er aan) zodat evt. water en los vuil er alvast uitloopt. En daarna eens een carb-reiniger in de tank kieperen en poosje rijden, en dan wellicht weer eens aftappen (niet de kraan open laten staan, anders duurt het aftappen zo lang ;) ).

Controleer trouwens ook eens of de bougie-kabels niet verouderd zijn en wellicht doorslaan (vooral onder vochtige omstandigheden). Ook letten op interne breuken in de bougie-kappen.

Succes!
 

Alphenees

MF'er
5 apr 2005
193
0
36
Rijen
Ik rijd sinds kort met mijn Triumph Trident 900 en sinds enkele dagen bemerk ik dat hij vanaf 4500t/min begint in te houden en te happeren zodanig erg dat ik niet aan 5000t/min geraak '( . Voor de 4500toeren trekt deze zuiver op zonder te schokken. De motor heeft wel enkele maanden stil gestaan.

Kent iemand hiervan de mogelijke oorzaak ???
Mochten het de genoemde zaken het niet zijn; ook even checken of alle aansluitingen van luchtfilter goed dicht zijn. Had een keer hetzelfde probleem, bleek dat er iets losgetrild was en hij valse lucht aanzoog.

Succes
 

Greeny

MF'er
5 okt 2005
232
1
47
Belgie
ONWAARSCHIJNLIJK !!! gisteren heeft de mecano uit de garage een pak papiersnippers uit de luchtfilterkamer gehaald, gaan testen en OK... Begrijpen wie begrijpen kan maar wie stopt er in godsnaam papieren snippers in een luchtfilter ?

Gisteren eens uitgetest en ho ja, wat een zalig Ggggggrroooooookk geluid aan 8000 t/min :9~
 

Alphenees

MF'er
5 apr 2005
193
0
36
Rijen
valse lucht is tussen carb en spruitstuk of spruitstuk en cilinder kop.
Bij een GPZ die ik eerder heb gehad, zitten er losse kokers tussen de carbs en het luchtfilterhuis, tussen de aansluitingen hiervan trok hij valse lucht. Liep er helemaal beroerd door, goed afgesloten en liep als een zonnetje :Y
 

johanv

MF veteraan
1 mrt 2003
1.117
0
38
Arnhem
Bij een GPZ die ik eerder heb gehad, zitten er losse kokers tussen de carbs en het luchtfilterhuis, tussen de aansluitingen hiervan trok hij valse lucht. Liep er helemaal beroerd door, goed afgesloten en liep als een zonnetje :Y
Zoals je zelf al quote noem je dat geen valse lucht. Valse lucht noem je het als er lucht word aangetrokken tussen carb en kop.