Voorwaarden
Hiermee komt een einde aan het gebruik van tweetakten. In de Moto3 zijn slechts één cilinder viertaktmotoren tot 250cc toegestaan. De kosten van de motoren zullen rond de 10.000 euro liggen en de deelnemende fabrikanten zijn verplicht tot vijftien rijders van motoren te voorzien.
Klopt, ik zie het dubbel...?
Maar het antwoord staat er dus, eencylinder 250 viertakt.
Ik zou het niet weten. Het is te hopen dat de tweetakten nog lang blijven in de 125 cc.
Gezeur over het milieu is onzin, de fabrikanten verkopen nog steeds 125 tweetakten straatmotoren, dus doorgaan. De tweetakt is ook nog lang niet uit ontwikkeld, dus daar is nog veel te winnen kwa milieu.Ook in de GP1 zouden ze eigenlijk weer 500 cc tweetakten weer moeten toelaten, het zijn toch prototype`s.
In 1012 gaan ze weer naar 1000 cc , gewoon jammer dat Dorna alles probeert om de SBK serie`s kapot te maken, 600 cc hebben ze nu ook al , damn cheaters.
Maar ja ,dat is mijn mening denk niet dat iedereen daar met eens is, zeker Dorna en schijnbaar de FIM ook niet.
Denk met weemoed aan die tijd , dat er nog 50, 125 , 250, 350 , 500 en op donderdag de F1 te bekijken waren . Damn de sport is gewoon hard achteruit gegaan, zo bekeken.
Tegenwoordig komen ze in het N.K. al met complete werkplaatsen , campers aanzetten, in de GP`s geen prive team`s meer, enz. Gaat vanzelf kapot zo, in elk geval mist het hele circus de glans en sfeer van vroeger, shit ik word te oud.
En dan heb ik de zijspannen nog vergeten.
Eerst zien of het wat is voor je het veroordeelt denk ik
De Moto2 werd ook uitgekotst voor het starte ,en kijk nu eens ...
Het is 1 van de meest favoriete klasse van de 3
Moto 2 is ook vaak spannender en leuker om naar te kijken dan bv de koningsklasse vind ik
Dat heb je vaker dat standaart klassen spannend zijn, maar heeft niks te maken met de GP.
Daar horen geen standaart klassen of merk klassen in thuis, vind ik dan.
Waarom geen supermono in de GP`s , dat zou nog eens ontwikkeling zijn. Ook op natinaal nivo.
Ik zou het niet weten. Het is te hopen dat de tweetakten nog lang blijven in de 125 cc.
Gezeur over het milieu is onzin, de fabrikanten verkopen nog steeds 125 tweetakten straatmotoren, dus doorgaan. De tweetakt is ook nog lang niet uit ontwikkeld, dus daar is nog veel te winnen kwa milieu.
Ook in de GP1 zouden ze eigenlijk weer 500 cc tweetakten weer moeten toelaten, het zijn toch prototype`s.
In 1012 gaan ze weer naar 1000 cc , gewoon jammer dat Dorna alles probeert om de SBK serie`s kapot te maken, 600 cc hebben ze nu ook al , damn cheaters.
Maar ja ,dat is mijn mening denk niet dat iedereen daar met eens is, zeker Dorna en schijnbaar de FIM ook niet.
Hoi,
Niet vergeten dat we de Supermono´s al hebben! Het is in NL de laatste prototype klasse die helaas niet de waardering krijgt die ze behoort te krijgen. Wordt nog steeds een beetje op neer gekeken. Terwijl als de rode vlag uitgaat, het meestal een SS of SBK is die valt danwel ploft! Enjawel ik preek voor eigen parochie:-)
Wim
en dat word zo de nieuwe moto3.....
Heb met een monteur staan praten, en denk niet dat die man uit z'n nek staat te lullendenk niet dat de moto 3 maar 35 pk heeft..