Ouwehoeren over klassiekers


Gemist ja. '(

Ze zagen er beide redelijk uit, zo te zien en ze hebben niet veel gekost. Sterkt me in mijn vermoeden dat ik voor de mijne te veel betaald heb. '(
D'r stond welliswaar 27000 en nog wat op de teller, maar dat lijkt me achteraf wel heel weinig voor een ding uit '77.
Wat is de tellerstand van je gele wondermachien?

Veel plezier met je spulletjes!!!!!!!!!!!! :)

BTW ik zag gisteren een ouwe 550 met 77500 op de klok.
Als je alleen op dat gegeven af zou gaan, zou het dan verstandig zijn zoiets te kopen, of is een dergelijke km-stand een garantie voor blokrevisie? :?

Waarom een grotere dan het 400-apparaat? Kan mijn meissie ook mee, zonder dat ze eraf dondert en zonder dat ze mee hoeft te steppen bij het optrekken :P
Het lijkt me een geschikt machien voor twee mensen en dat ding van Honda Four rijdt als een raket...

Trouwens, past een tank van een 400F ook op een 550? Ik vind de vorm van de 400-tank nl :9~
 
Laatst bewerkt:
Gemist ja. '(

Ze zagen er beide redelijk uit, zo te zien en ze hebben niet veel gekost. Sterkt me in mijn vermoeden dat ik voor de mijne te veel betaald heb. '(
D'r stond welliswaar 27000 en nog wat op de teller, maar dat lijkt me achteraf wel heel weinig voor een ding uit '77.
Wat is de tellerstand van je gele wondermachien?

Veel plezier met je spulletjes!!!!!!!!!!!! :)

BTW ik zag gisteren een ouwe 550 met 77500 op de klok.
Als je alleen op dat gegeven af zou gaan, zou het dan verstandig zijn zoiets te kopen, of is een dergelijke km-stand een garantie voor blokrevisie? :?

Waarom een grotere dan het 400-apparaat? Kan mijn meissie ook mee, zonder dat ze eraf dondert en zonder dat ze mee hoeft te steppen bij het optrekken :P
Het lijkt me een geschikt machien voor twee mensen en dat ding van Honda Four rijdt als een raket...

Trouwens, past een tank van een 400F ook op een 550? Ik vind de vorm van de 400-tank nl :9~


Och nee, hangt er helemaal vanaf hoe ie bereden is. Nadeel van een 400je is dat ie wel vaak hoogtoerig bereden wordt. Blokjes hebben dus wel wat te lijden, maar kunnen behoorlijk wat hebben. Mijn 750 doet 't al ruim 90k kilometer zonder revisie ;) Mijn 500'je begint nu een beetje te roken en da's al bij de 50K Zegt weinig dus. Ik ken iemand die op een 750 ruim anderhalve ton heeft staan zonder revisie...
 
1
Ze zagen er beide redelijk uit, zo te zien en ze hebben niet veel gekost. Sterkt me in mijn vermoeden dat ik voor de mijne te veel betaald heb. '(
D'r stond welliswaar 27000 en nog wat op de teller, maar dat lijkt me achteraf wel heel weinig voor een ding uit '77.
Wat is de tellerstand van je gele wondermachien?

2
BTW ik zag gisteren een ouwe 550 met 77500 op de klok.
Als je alleen op dat gegeven af zou gaan, zou het dan verstandig zijn zoiets te kopen, of is een dergelijke km-stand een garantie voor blokrevisie? :?

3
Waarom een grotere dan het 400-apparaat? Kan mijn meissie ook mee, zonder dat ze eraf dondert en zonder dat ze mee hoeft te steppen bij het optrekken :P
Het lijkt me een geschikt machien voor twee mensen en dat ding van Honda Four rijdt als een raket...

4
Trouwens, past een tank van een 400F ook op een 550? Ik vind de vorm van de 400-tank nl :9~
1
Tellerstand iets van 8duizend geloof ik. Dus dik 100duizend. :P Zit wel 3e blokje alweer in. Naar tellerstanden hoef je dus niet te kijken bij zo'n fietsje. ;)

Kan zijn dat 't 127duizend is bij de jouwe, kan ook een 2e km-tellertje zijn of een ander blokje.

2
Dik 70duizend km is ongeveer de gemiddelde km-stand voor die ouwe cb-tjes volgens mij. Niks aan 't handje dus. :)

3
Mijn meissie red zich prima, bij mij achterop de 400. :) (andersom trouwens ook 8-) )

4
Ik denk van niet, maar is vast wel passend te maken op eoa manier.
 
Mwah, dat klinkt allemaal niet gek, die km-standen.
Kan de mijne nog wel effe mee, hoop ik... :9

Het zal idd wel iets zijn van ander blok, teller of gewoonweg 127000km.

De hoge toeren zullen idd wel eerder regel dan uitzondering zijn, om vrij naar RDZ te spreken "ze zingt lekker 7 a 8000 rpm". In dat bereik rijden ze best, maar met optrekken ligt het anders, tenminste als je het oudje niet naar de filistijnen wilt helpen.
De mijne heeft wel een aardige klus om mijzelf + zoonlief (= 95+40 kg)op gang te krijgen. :P In mijn uppie redt ze het uitstekend.
Daarnaast is het zadeltje op mijn CB'tje voor 1,5 persoon, dus als mijn meissie een beetje comfortabel mee wil zal dat lastig gaan.
Ik ben bang dat ik dan zo'n T-shirt met opschrift moet aanschaffen.
U weet wel : If you can read this, the bitch fell off.... 8-)
 
In mijn zoektocht naar een Giuliari buddy voor mijn cb500 kwam ik dit tegen,is dit nou een eigenbouw,of ook weer een een of ander type?
full
 
Da's een goeie!
Overigens, alleen mijn schoonmoeder maakt gebruik van de bezem...... 8-)

eehhh...
en da's geen witch maar een Bi... :? :+

zei Fastfriend die zelluf niet meer het gemak van een schoonmoeder heeft ;)

maaaruh.. FF ontopic : is dat dan een Klassieker, of een ouwe fiets :? :?
in geval van het laatste, moet je haar in dat andere topic citeren })

Zo, nu weer genoeg over schoonmoeders en andere cliché's 8-)
 
eehhh...
en da's geen witch maar een Bi... :? :+

zei Fastfriend die zelluf niet meer het gemak van een schoonmoeder heeft ;)

maaaruh.. FF ontopic : is dat dan een Klassieker, of een ouwe fiets :? :?
in geval van het laatste, moet je haar in dat andere topic citeren })

Zo, nu weer genoeg over schoonmoeders en andere cliché's 8-)

Hier loopt een bezem- en euroloze witch rond O-) :X :+
 
Tsja, de spinraggen hingen rond dit oeroude topic, dus een klein beschaafd schopje was, dacht ik niet voldoende 8-) .

Kwam het overigens weer tegen omdat ik met de zoekfunctie op jacht was naar info over carbs afstellen van mijn 400f.
Zo gauw niet datgene gevonden wat ik zocht, dus maar een nieuw topic aan gewaagd.

Hoe is het trouwens met je witte godin uit Rusland?
Laatste dat ik gelezen heb is dat ze het doet.
Is dat nog steeds zo?
 
Kwam het overigens weer tegen omdat ik met de zoekfunctie op jacht was naar info over carbs afstellen van mijn 400f.
Zo gauw niet datgene gevonden wat ik zocht, dus maar een nieuw topic aan gewaagd.
Wrom wil je carbs afstellen? Gewoon inwendig een goed schoonmaken en enkel synchroniseren zou voldoende moeten zijn. ;)


Verder nog tevreden met je 400tje en je nieuwe blokje? 8-)
 
Zelf wel aardige ervaringen met Petrol+ van Wynn's. Zo ongeveer ieder tankstation langs een snelweg heeft het staan. Half flesje per tank is meer dan zat.. Inhoud van het flesje is afgestemd op het tankformaat van auto's. Na een kilometer of 5000 mag dan de volgende helft er in.
Carbs openschroeven en schoon spoelen/spuiten met perslucht werkt natuurlijk ook. Is wel meer werk....

[me]Billy the kid ziet wel wat in een Klassiek ouwehoer-topic maar vraagt zich wel af of klassieke hoeren niet altijd oud zijn 8-) ;) [/me]


[edit: spelfouten]
 
Laatst bewerkt:
Wrom wil je carbs afstellen? Gewoon inwendig een goed schoonmaken en enkel synchroniseren zou voldoende moeten zijn. ;)


Verder nog tevreden met je 400tje en je nieuwe blokje? 8-)

Ik heb die carbs ooit overgenomen van Mark, de gast op de 400F-ratbike (waar isie gebleven trouwens, zie hem eigenlijk niet meer hiero) en de vlotterbakken gereinigd, sproeiers doorgeblazen, wat O-ringetjes vervangen en de pakkingen van de vl.kamerdeksel vernieuwd.
Angsvallig de luchtschroeven met rust gelaten.
Dus afgezien van het beschrevene de carbs zo op mijn fietsie gemonteerd.
Rijden was daarna wel merkbaar beter dan met mijn oude set carbs...

Het blok van CB400MAN bevalt prima!! :} Echt waar voor zijn geld!
Geen klachten, hoogstens dat het wat " zingt". Dwz als ik de koppeling op laat komen (versnelling ingeschakeld, fiets rolt nog niet) gaat er iets " zingen".
Blijft zo totdat het kabaal uit den uutlaetpiep het overstemd.
Schijnen wat tandjes te zijn die aan elkaar moeten wennen...
Het ziet er nog pico bello uit *D .
 
Terug
Bovenaan Onderaan