ovale aluminium buizen

De bedoeling is om de zijkanten van het frame en het midden stuk aan te passen voor grotere en betere ram-air luchtinlaten te kunnen steken.

ipv 50mm inlaatbuis wil ik nu 63mm steken en op een betere plek (achterkant luchtfilterkast).

Alu buis dat ik in het midden stuk wil lassen moet maar 5-10cm lang worden.

Wat is zowat een goede wanddikte om te kunnen plooien zonder scheuren want met het aluminium dat ik hier heb scheurde dat steeds (wel bij 90° hoek trouwens).

In de alu buis wil ik ook draad tappen dus ik dacht zelf aan een wanddikte van minimum 5mm?

Zijkant frame waar er een stuk uit gaat en een halvebuis in wordt gelast.

Als versteviging had ik gedacht om een profiel aan de bovenkant van het frame te lassen.

[afbeelding]

Hier wil ik de ovale alu buis plaatsen (rood is alu buis en blauw is mijn inlaat buizen)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ga ook nog een extra bevestigings punt op het frame maken voor de cillinderkop voor extra stijfheid van het frame.

Oudere gsx-r en de eerste watergekoelde (92-93) hadden geen bevestiging voor de cillinderkop, vanaf 94-95 hadden ze een extra beugel die vanaf de hoofdbalken naar de cillinderkop liep.

92-93:

[afbeelding]

94-95:

[afbeelding]


Dit wordt nu al redelijk technisch, ik denk dat we beter verdergaan in onderstaande topic.

alu frame lassen, welke tig laspost heb ik nodig
Dat is een flinke hap die je uit dat frame gaat halen zeg...
 
en wat daarna plaats vind is het vermelden niet waard, want we hebben het over sterkte.

:?
 
Die hap is maar ter indicatie, ik ga eerst mijn hdpe buizen halen om te kijken hoeveel er daadwerkelijk weg moet.

Maximum 1 cm in hoogte.

boven op het frame komt een T-profiel of een dikke lat (5-10mm) ter versteviging, middenstuk blijft volgens mij de sterkte behouden omdat dit al een holle koker is waar verscheidene gaten in zitten.

Middenstuk kan ik ook nog verstevigen desnoods of nog ergens een verbinding maken tussen de 2 hoofdbalken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan