Overlast motorrijders Heuvelland?

De volgende keer zal ik er eens een belletje aan wagen. Maar met die onderbezetting hier :X denk ik niet dat ze 'm meteen van de weg zullen plukken. Zou wel leuk zijn :P

Het zou ook goed kunnen zijn dat het officieel is aangemeld en dat ze een vergunning hebben.
 
moet je voorstellen hoe ik me voel, ik moet nog met de brommer op het fietspad :( dan zijn wielrenners opeens nog veel kutter:P
 
wielrenners....

hier in de buurt heb je ze ook.
vooral als de tour de doping weer begint stappen van de 40+ met hun bierbuikje op de fiets en denken dat ze lance armstrong zijn.
ik snap dat tuig nooit wat ze op de weg doen... dan denken ze dat ze 50 halen en voelen zich te goed voor het fietspad.
zeg je er wat van worden ze boos...
duw je ze de weg af beginnen ze te schelden...

heb er ooit eentje keihard op zijn bek laten stuiteren die het normaal vond om gewone fietsers aan de kant te drukken.
die kon de griezelsteentjes uit zijn lichaam pulken :)
 
als iedereen btw ff op die site reacties achterlaat dat wielrenners een gevaar zijn.

groetjes henk ;)
 
Overlast van in het Heuvelland? Ja zeker :Y Dan wel van wielrenners...
Ben je met de motor, gaan ze niet aan de kant...
Ben je met de auto en je moet ergens stil staan, zijn ze te lui om hun voetjes aan de grond te zetten en houden ze zich dus maar aan je auto vast :N Zeg je er wat van worden ze boos :(

Wanneer ze er voor zouden kiezen het Heuvelland ontoegankelijk te maken in de weekenden (zoals ergens hierboven genoemd), denk ik dat de horeca dat flink zal voelen in hun beursjes... Naar mijn idee geen optie O-) Haha...
 
Laatst bewerkt:
ja echt lekker die wielrenners
ik dacht ga lekker eens voor de eerste keer de mergelland route rijden
en wat zie ik overall wielrenners niet normaal
gewoon stoppen midden op de weg en met 6 of 7 man naast elkaar
uitwijken zonder de vinger uit te steken
moest me echt beheersen om er niet een onderuit te schoppen
en ook diverse kampeer busjes dat is ook een kriem
en ze hadden me ook gewaarschuwd om niet in het weekend te gaan
nou weer wat geleerd

maar moet zeggen echt leuk om te rijden mooie omgeving en lekkere bochtjes
voo herhaling vatbaar maar allen doordeweeks
 
Ook verkeerslichten en/of snelheidslimieten kunnen bijvoorbeeld niet volgens de juiste procedures zijn ingesteld. Wat niet wil zeggen dat je dan als weggebruiker ze niet hoeft op te volgen.

Als overduidelijk is dat de situatie niet vogens de geldende regels is geimplementeerd, hoef je daar als weggebruiker geen gevolg aan te geven, het is zelfs zo dat een overijverige diender of ander mechanische bonnenschrijver al zijn uitgeschreven bonnen mag herroepen, als de bebording niet conform de richtlijn gezet, of erger nog niet weggehaald...

Laatst ook weer 2700 bonnen de schredder in.

Als er zoveel uitgeschreven worden is het sowieso zaak eens te gaan kijken wat daar aan de hand is, want de situatie is dan kennelijk onbegrijpelijk voor de weggebruiker en wijkt veel te veel af van de 85% richtlijn.
 
ben vanochtend weer een stukkie door het heuvelland geweest en idd weer die k*t wielrenners, elke keer kom je er weer een aantal tegen die menen dat zij alleenrecht hebben op de weg :r ik wandel ook veel langs het kanaal met mijn hond en als er dan weer wat wielrenners van achteren naderen denk maar niet dat ze op die fietsjes van 1500 euro een bel hebben van 1 euro en dan zijn ze ook nog pissig als je niet meteen opzij springt........verder probeer ik wel rekening te houden met de mensen door als ik door bewoond gebied kom, toch effe wat rustiger en lager in de toeren te rijden, tis tenminste wat. Tussen de dorpen in geef ik gewoon gas en dat hoor je wel met mn bos-demper :P een beetje fun mag toch wel, je leeft tenslotte maar 1x.
 
Je zou eens in onze tuin moeten komen zitten, en kijken wat je er dan van vind, als je zo'n Bos demper al vanuit reymerstok aan hoort komen brullen...

Ik vind het niet zo erg, en heb zelf ook ene niet zo stille uitlaat, maar heb er toch wel nieuwe demperwol strak ingepakt en een dB killer ingezet, want nu ik zelf aan de mergellandroute woon, merk ik dat het toch best wel irritant is als er weer zo'n schooltje bakvisbrommertjes de hoesberg op davert en halverwege merkt dat 11% toch met een lagere versnelling had gemoeten...


Whéééééeeeaauuhhhh *kloink* WHÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ'...


Al zijn die Harley Porkeroptochten pas echt Irri, want die raceplees zijn tenminste zo weer weg over de berg, maar die Har(d)ley's schieten ook nog eens totaal niet op...


Maar eigenlijk verreweg het irritantst qua geluid zijn de Quads, die ook nog eens van die piephuilende banden hebben...

<muzak> Je word ouder Papa geef het maar toe</muzak>

Maar ik ga niet klagen, al vind ik wel dat er zo langzamerhand maar eens een regel gesteld mag worden, Zaterdag voor de Gemotoriseerde Recreanten, en Zondag voor de Hunman powered vehikels, en dat je dan als Human powered, plaats vmaakt op zaterdag, en als Dino powered op Zondag effe rustig en ruim-hartig verkeersdeelneemt...
 
ga wat vroeger in de ochtend rijden, dan heb je er minder last van. is mijn ervaring.

Verkas 20km naar het zuiden en je hebt nergens last van. De zaterdag voor Pinksteren ben ik vroeg van huis gegaan, voor elf uur het Mergelland door en daar begon het net druk te worden. Vervolgens België in en ik ben verder bijna niemand tegen gekomen op wegen die minstens zo leuk zo niet leuker zijn dan die Mergelland route.
 
het kan van zoveel verschillende kanten bekeken worden, wordt automatisch zo'n welles-nietes verhaal en dit elk jaar weer opnieuw. Tuurlijk gun je iedereen zijn rust maar tegelijkertijd gun je ook iedereen zijn pleziertje.

Je kunt je ook bedenken dat we in Nederland wonen en met het klimaat dat we hier hebben en aangezien de meeste motorrijders mooiweerrijders zijn , hoeveel dagen per jaar heb je dan overlast ???
 
Als het dan echt leuk wil maken. rij dan even door naar Luxemburg.

de wegen zijn echt veel beter dan in België en breeder. bovendien wordt er nauwelijks gecontroleerd. Ik moet wel zeggen dat het zeker op zaterdag steeds drukker begint te worden. Zondag morgen is echt om je vingers erbij af te likken.

echt een aanrader.
 
Interessant om te zien hoe in dit topic, dat over door motorrijders veroorzaakte motorrijders gaat, velen met de vinger naar anderen gaan wijzen. 'Hand in eigen boezem steken' zou een betere benadering zijn......................
 
Tja als zuiderling en inwoner van de gemeente valkenburg, kan ik alleen maar be-amen dat het probleem wielrenners toch echt vele malen groter is dan de motorrijders. Ja er zijn regelmatig motor-malloten die hier de boel onveilig maken veelal te hoge snelheid, maar daar is en wordt op gecontroleerd als het niet helpt controleer je niet goed...

Onze fiets vriendjes daarintegen denken dat ze god op de weg zijn, dagelijks heb ik te maken met die knuppels die het nodig vinden om verplichte fietspaden langs wegen compleet te negeren en over het midden van de rijbaan (ook gewoon de 70/80 km wegen) te zwalken.. Stoplichten negeren.. tegen rijrichting in fietsen. klakkeloos dwars over de weg zonder enig teken afslaan. en voorrangsregels bestaan niet....
1 van die wielerterroristen reed in Valkenburg eens een kind van het zebrapad aan het grendelplein, waar wij netjes voor gestopt waren.
De heer profwielrenner meende ons links langs te moeten schieten en reed daarbij het kind aan. Wat dacht je? Rijdt gewoon door..... :(

5 minuten later kon hij bij Dancing Ahoy zijn fiets uit de Geul gaan vissen..... })
 
Overlast van in het Heuvelland? Ja zeker :Y Dan wel van wielrenners...
Ben je met de motor, gaan ze niet aan de kant...
Ben je met de auto en je moet ergens stil staan, zijn ze te lui om hun voetjes aan de grond te zetten en houden ze zich dus maar aan je auto vast :N Zeg je er wat van worden ze boos :(

Wanneer ze er voor zouden kiezen het Heuvelland ontoegankelijk te maken in de weekenden (zoals ergens hierboven genoemd), denk ik dat de horeca dat flink zal voelen in hun beursjes... Naar mijn idee geen optie O-) Haha...
Bekend fenomeen, maar dat moet bij mij dus niemand flikken. Die moet zich hééééél goed kunnen vasthouden, of een heel snelle reactietijd hebben.....

Wat ook werkt, is stuur naar links en een dot gas...... })
 
Heb dan ook maar even een mailtje naar die kwiebus gestuurd:


Afval=on
Gedrag=on
Overig=on
Postcode verplicht=6467EL


Geachte,


graag reageer ik op uw onderzoek.
Mijn antwoorden hebben echter geen betrekking op overlast veroorzaakt door motorrijders, maar door wielrenners.
Over het algemeen gedragen motorrijders zich in het Heuvelland keurig, eventueel geluidsoverlast door open uitlaten zou door de politie kunnen worden gecontroleerd en ter plekke beboet, zoals dat ook in Duitsland gebeurt.

Wielrenners echter, zo mijn persoonlijke waarneming, gedragen zich alsof de weg hun eigendom is.

Veelal grote groepen wielrenners maken het Heuvelland onveilig, vervuilen de parkeerplaatsen met hun afval en gedragen zich buitengewoon onbeschoft in het verkeer.
Enkele punten die mij dagelijks opvallen:
- vasthouden aan auto's, om de voeten niet op de grond te hoeven zetten bij een verkeerslicht, opstopping etc.
- weggooien van allerhande rommel in de bermen
- wildplassen
- met meer dan 2 fietsers naast elkaar rijden op een B-weg, zodoende zorgend voor een opstopping voor het overige verkeer
- niet gebruik maken van de daarvoor bestemde rijwielpaden, maar gewoon met het hele "peloton" op de doorgaande weg blijven rijden, ondanks een verbodsbord voor fietsers en bromfietsers
- verbaal en fysiek aggressief gedrag naar alles en iedereen die naar hun mening in de weg rijdt.
- structureel verzuimen voorrang te verlenen

Dit zijn slechts enkele feiten die ik gedurende 1 dag in het Heuvelland heb mogen waarnemen.

Wellicht biedt deze email een mogelijkheid om de ware overlast in het Heuvelland eens in kaart te brengen.


Met vriendelijke groet,

P Geerlings
 
1 van die wielerterroristen reed in Valkenburg eens een kind van het zebrapad aan het grendelplein, waar wij netjes voor gestopt waren.
De heer profwielrenner meende ons links langs te moeten schieten en reed daarbij het kind aan. Wat dacht je? Rijdt gewoon door..... :(

5 minuten later kon hij bij Dancing Ahoy zijn fiets uit de Geul gaan vissen..... })

Aha: politieman, rechter en beul in 1 persoon verenigd.
Nog een bij wie ik mijn fietspomp in het voorwiel moet steken. :j
 
zag er vandaag weer een, een bejaarde lul die op een 50 km/h weg moest fietsen.

zulke mensen moeten gewoon een keer flink geschept worden door een auto zodat ze het niet weer doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan