ik denk dat de overstap wel behoorlijk is (R1 is lichter, zithouding extremer en veel meer vermogen) maar dat je door je 2 jaar ervaring het wel kunt doen (ligt er ook aan hoeveel rijervaring je hebt opgedaan in die 2 jaar natuurlijk. als die motor 2 jaar in de schuur heeft gestaan.. tja)
de oude R1's (model 98-99) werden nog wel eens 'gemeen' genoemd ja. dat komt door de gasresponse van die motoren. wilden nog wel eens een beetje ruw reageren op gas open / gas dicht. niet leuk met 150pk.
als je een beetje rustig aan doet in het begin denk ik niet dat je heel veel problemen krijgt. crashen kun je met elke motor. het enige waar je echt even op moet letten is dat als je de bocht uit komt je niet zo bruut het gas open trekt als je op zo'n ZZR600 kunt doen.
ga eens rustig een proefritje maken op zo'n R1. rij hem goed warm en ga gewoon rijden zoals je op je ZZR gewend bent.
ennuh. zo'n 2002/2003 model is wat vriendelijker. ondanks dat ie meer vermogen heeft.
Te koop: 2002 R1 Zilvergrijs
( ik zie je in dat topic ook al zo kwijlen
)