Overtuiging ouders/partner van motor

Ik heb er gewoon één gekocht, zette hem in de schuur en ff wachten tot pa kwam.


Eerste reactie van mn pa: "Ohw.... hebben ze je er ook een motblik bij gedaan? dan kunnen ze je van de straat schrapen" Nu vind ie het wel een mooie motor, ik rijd namelijk altijd heeeeeeeeeel rustig weg als ik de motor op kom halen, totdat ik de straat uit ben, HUPPA boven de 8000 toeren en gaaaaaannnnn!!!

Als ik mn andere uitlaat heb dan moet ik maar ff wachten tot ik het dorp uitben denk ik ;)
 
Iedereen is gewoon tegen jou man :P :+

:^


Maar nadat ik in een zomer 3x mijn eigen brommer (puch) , 2x een Pizza brommer ( was Pizzabezorger ) waar van 1x zwaar totaal en ik in de ziekenauto naar het ziekenhuis en nog een keer de brommer van mijn maat gecrashed te hebben.... vonden mijn ouders het een slecht idee. Dat was dus subtiel uitgedrukt.

Nu na 5 jaar zijn ze eindelijk aan het idee gewend. Maar als ik een lange en hoge wheelie maak kan mijn vader het nogsteeds niet waarderen. Hij zegt dan: Ik weet dat je het kan maar ik zie het liever niet.

Hij zegt: Kleine kinderen, kleine zorgen. Grote kinderen, grote zorgen. *D
 
Gewoon thuis laten bezorgen.... m'n ma was (is) er niet helemaal mee eens,
maar m'n pa zei gelijk:

Nu ben je nog jong en geniet ervan...en daarme was de kous af.. :}
 
pa: tegen, alleen die heb ik gelijk onterft.... interesseert me overigens niks wat hij ervan vindt!
ma: ze gaat zelf dit voorjaar ook weer een poging wagen.
vriendin: had ik destijds (toen ik mijn rijlessen volgde) nog niet. was eerst sceptisch maar krijgt nu ook steeds meer de smaak te pakken! plannen borrelen al op om zelf het roze papiertje te halen!!!

voor de rest kan het me geen f*ck schelen wat anderen ervan vinden!
 
pa rijd ook vanaf zijn 18e,mijn ma moest ik wat meer overtuigen om als eerste voor mijn motorrijbewijs te gaan.
 
Ik had illegaal al wat motoren gehad voor ik 18 was. Pa en ma waren fel tegen alle motoren. Maar 2 maanden voor ik 18 werd heb ik een suzuki GT750 gekocht (2 tackt 3cil waterkoker) en daarna heb ik mijn pa opgebeld dat ik even 4000 piek van hem moest lenen want ik had geen poen om de bike te betalen. Tot mijn stomme verbazing ging Pa vrij snel akkoord en ik kon rijden dankzij het toen nog bestaande proefrijbewijs.
Ma stond wel doodsangsten uit en pa moest in begin alles betalen maar e.a is perfect gegaan en ben ze nog altijd dankbaar. (Heb alles wel netjes terug betaald jaren later)
 
me vader rijd zelf motor en heeft me gek gemaakt en nu heb ik dus een eigen motor maar nog geen rijbewijs :)

en me pa durft zelfs achterop bij mij :}
 
Is denk ik kwestie, van je ouders/partner 'n goeie reden geven om 'n beetje vertrouwen in je te hebben. Dus als je 'volwassen' genoeg bent, hoef je verder niemand te overtuigen. ;)




O-)
 
Ik heb moeten wachten tot ik niet meer thuis woonde en een half jaar daarna heb ik mijn ouders mijn motor laten zien. Waren erg verbaasd om vervolgens aan te geven dat ik stom was om op zo'n moordding te gaan rijden. Maar als ik een keer langskom met de motor zijn ze toch ook wel een beetje trots. Ze vinden het gewoon gevaarlijk (en hebben uiteraard gelijk). Vorig jaar deden ze me zelfs een aanbod. Als ik mijn 115 PK zou verkopen kreeg ik van hun 1 PK terug, maar zo'n beest past al helemaal niet in mijn schuur.
 
Mijn Pa vondt het supergaaf , die heeft zelfs voor deels meebetaald aan de motor,
mijn moeder daarintegen vondt het helemaal niks..

Mijn vrouw heeft helemaal niks met motoren , dus was er volledig tegen '(

Maar ik heb de motor toch aangeschaft, omdat het toch mijn droom was en is...
Mijn vrouw is er nu al redelijk aan gewend..
 
Ach, m'n ouders vonden het ook niet echt wat toen ik vertelde dat ik m'n motorrijbewijs ging halen. Maar toen ik hem eenmaal had viel het alweer een beetje mee. Nu hoor ik alleen nog heel af en toe dat ik wel voorzichtig moet doen :) Maar achterop heb ik ze nog nooit gekregen!
 
Mn ouders wisten al lang dat ik m’n rijbewijs wilde halen. Was als klein mannetje als gek helemaal van motoren. Toen ik uiteindelijk ging lessen, vond m’n pa het zelfs raar dat ik wachtte tot ik 21 was.

Heb zelfs ‘onenigheid’ gekregen over de motor die ik wilde kopen. Ik wilde sportief en m’n pa hamerde op een chopper. :X (heb niks tegen choppers hoor) Heb dus goede kleding gekocht (vereiste van pa en ma en een goede eis ook) en ben daarin zeer gul gesponsord. :} Toch krijg ik iedere keer weer mee dat ik voorzichtig moet rijden.

Je moet gewoon laten zien hoeveel plezier je in het rijden hebt. Mn pa gaat binnenkort ook lessen, dus waarschijnlijk ben ik wel heel enthousiast geweest. *D
 
Ma heeft meebetaald aan 't rijbewijs, dus daar lag 't niet aan.
De probleempjes begonnen pas, toen de BLADE z'n entree maakte.
Je rijdt je hartstikke dood op dat ding........'k hoort ze nog zeggen.
Maar inmiddels met m'n nieuwe pakkie, worden de commentaren al een stuk minder,
en ik rijd natuurlijk ook altijd rustig O-)
 
Mijn moeder vond het niet leuk, maar dat is dan ook het enig wat ze er ooit over gezegt heeft :}

Mijn pa heb ik een rijles kado gedaan voor zijn verjaardag. Hij vond het heel leuk, maar ging er niet mee door ... de keuken ging voor |(

Mijn ouders hebben mij wel gefinancierd bij de aankoop van mijn eerste motor. Je kent het wel.. je hebt een budget .. je ziet een mooie motor en die is veel hoger dan het budget. Op dat moment springen mijn ouders bij om mij het geld te lenen. :} :} :}

Mark
 
Mijn ouders zijn altijd weer blij als ik heel terug ben, maar hebben er niet echt problemen mee dat ik :] . Mijn vriend was blij dat ik naar 2 jaar bij hem achterop gezeten te hebben eindelijk zelf mijn rijbewijs heb gehaald.
 
Vader was er niet blij mee, en nog steeds niet... heeft een en ander te maken met het feit dat m'n nichtje door een motorongeluk om het leven is gekomen...

M'n vriendin was er ook op tegen dat ik m'n rijbewijs ging halen, maar zei dat als ik het echt wou ik het moest doen.

Punt is nu wel dat ze elke poging tot sparen voor een motor aan 't saboteren is omdat ze liever niet heeft dat ik een motor koop.

Maar als puntje bij paaltje komt en ik heb weer eens een motor gehuurd dan moet ze perse achterop, maar de volgende dag is ze opeens weer fel tegen alles op twee wielen. |(
 
Pa had vroeger motorgereden totdat hij een gezin kreeg. Dus mijn pa was heel snel te overtuigen. En hij kan ook geen motor meer rijden vanwege reuma :(
 
Heb precies hetzelfde probleem met mijn ouders (en vooral mijn pa). Al woon ik op kamers en niet direct financieel afhankelijk, toch wil ik graag een sorrt "goedvinden" van hen. Ook bij mij is het vooral mijn vader die het a/ slechte investering vindt, b/ gevaarlijk en c/ totaal overbodig. OK, a en b misschien (deels) juist, c ben IK het niet geheel mee eens! Please zie de hobby voor een ander er in! |(

Toch ben ik van plan in april een keer naar Duitsland te gaan, met of zonder daadwerkelijk goedkeuren en maar hopen dat de verhoudingen niet te zeer verslechteren. En dan lekker in de zomer op mijn eigen ZX6R te :] !

Heeft hier op het forum nog iemand DE oplossing hoor ik het natuurlijk graag! :} Succes met je beslissing en laat maar weten wanneer je hem hebt!
 
Mn ouders hebben (toen ik nog thuis woonde) jarenlang alle kranten uitgespit ... alle motorongelukken uitgeknipt en die op mn bed gelegd :)

Klinkt bekend. Ik krijg het ook altijd weer te horen: motorrijder verongelukt, zie je nou hoe gevaarlijk, etc. :Z

Ach, het went wel.
 
Mijn ouders waren nooit het probleem,
die waren onderhand wel gewend dat ik
elk jaar wel iets anders wilde.
Maar ja,dan ga je samen wonen met een meid die
niet zo'n tik heeft,dan heb je een groter
probleem dan met je ouders!

Good luck
 
Klinkt bekend. Ik krijg het ook altijd weer te horen: motorrijder verongelukt, zie je nou hoe gevaarlijk, etc. :Z

Ach, het went wel.

mn ouders vinden het nu prima hoor hoor ze er nooit meer over

Zelfs de video van zandvoort e.d. vinden ze prima om naar te kijken alleen heb ik niet het idee dat ze er erg veel van begrijpen (qua snelheid dan)

Pa-      enne hoe hard ga je hier???
Ik -      doe is een gok
Pa-       160 km/h
Ik-      nee 240 km/h
Pa-      eerst ff stil…………… rot op….. zo hard........

en dat terwijl mn vader vroeger echt van god los was zoals die reed. vroeger ---> als in dat ik 10 jaar was en hij in zn Alfa 164 3.0 door NL knalde op een manier waarvan ik toen dacht zooooooooooo :}



Ook dat ik nu ZAC ga rijden vinden ze wel interessant :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan