Jvisser
MF'er
Hallo allemaal, ik ben met een motor (honda GL1000, 1976) bezig die 5 jaar heeft stilgestaan in een schuur. Voorremmen had ik al los gekregen, de zuigers eruit weten te drukken op zijn eigen oliedruk.
Achter is helaas de remcilinder helemaal verroest dus op oliedruk krijg ik die zuigers er nog niet uit. Maar dat gaan we nog wel proberen met perslucht (weet dat je op moet passen).
Maar de vraag is in hoeverre roest op de remzuigers / in de remklauw toegestaan is. De remzuigers van de voorrem hebben beide roest aan het uiteinde van de zuiger. Ik heb gemeten en de roestplekken komen NET tot aan het eerst rubber in de klauw. Dus lijkt mij dat dat rubber dan gaat beschadigen toch? Kan ik die roest eraf krijgen, of moeten de zuigers sowieso vervangen worden?
Dan onderin de klauw waar de zuigers inzitten; daar zitten ook roestplekken. Dus kan de zuiger er volgens mij niet helemaal in, en dat is met nieuwe blokken natuurlijk een probleem straks. Dus zelfde vraag; is dit weg te schuren? Komt dat allemaal heel nauw of maakt het niet zo heel veel uit?
Alvast bedankt en groeten!!
Jesper
Achter is helaas de remcilinder helemaal verroest dus op oliedruk krijg ik die zuigers er nog niet uit. Maar dat gaan we nog wel proberen met perslucht (weet dat je op moet passen).
Maar de vraag is in hoeverre roest op de remzuigers / in de remklauw toegestaan is. De remzuigers van de voorrem hebben beide roest aan het uiteinde van de zuiger. Ik heb gemeten en de roestplekken komen NET tot aan het eerst rubber in de klauw. Dus lijkt mij dat dat rubber dan gaat beschadigen toch? Kan ik die roest eraf krijgen, of moeten de zuigers sowieso vervangen worden?
Dan onderin de klauw waar de zuigers inzitten; daar zitten ook roestplekken. Dus kan de zuiger er volgens mij niet helemaal in, en dat is met nieuwe blokken natuurlijk een probleem straks. Dus zelfde vraag; is dit weg te schuren? Komt dat allemaal heel nauw of maakt het niet zo heel veel uit?
Alvast bedankt en groeten!!
Jesper