Pak doorgeschuurd bij crash!!!

Heuveltje

MF veteraan
29 nov 2005
1.327
290
Beegden
bij aanremmen haarbocht bvenop een andere rijder geklapt en met zo`n 150km
gecrasht en een meter of 100 verder gegleden.

Zoals je ziet is het pak volledig door en ben ik het laatste stuk op de backprotector
doorgegleden. Is een kangaroo leren Arlen Ness.
Ik heb een berichtje via de importeur naar de fabriek laten sturen, waarbij ik het
antwoord kreeg dat ik geluk heb gehad!?

Lijkt me toch wel dat zo´n duur pak hier tegen bestand moet zijn?

Zijn er meer mensen die dergelijke ervaringen hebben en zo ja met welk merk.
Ik moet gaan kijken voor een nieuw pak maar het moet wel goed beschermen
full
 
Hmm, ik heb altijd kangoeroeleer gewantrouwd. Dit doet niets goeds voor mijn wantrouwen.

Een dik koeleren pak zit misschien wat ongemakkelijk, maar het beschermt wel.

Naja, er zullen waarschijnlijk ook wel mensen zijn die door hun koeleren pak heen zijn geschuurd, dus misschien is mijn wantrouwen uiteindelijk ook nergens op gebaseerd.
 
Ja, kan gebeuren. 100 meter glijden over asfalt is ver hoor, vergis je niet.
Zo ben ik eens door een Lookwell pak gesleten, ook tot op de rugbeschermer.
 
bij aanremmen haarbocht bvenop een andere rijder geklapt en met zo`n 150km
gecrasht en een meter of 100 verder gegleden.

Zoals je ziet is het pak volledig door en ben ik het laatste stuk op de backprotector
doorgegleden. Is een kangaroo leren Arlen Ness.
Ik heb een berichtje via de importeur naar de fabriek laten sturen, waarbij ik het
antwoord kreeg dat ik geluk heb gehad!?

Lijkt me toch wel dat zo´n duur pak hier tegen bestand moet zijn?

Zijn er meer mensen die dergelijke ervaringen hebben en zo ja met welk merk.
Ik moet gaan kijken voor een nieuw pak maar het moet wel goed beschermen[afbeelding]


gelukkig geen ervaring mee .
maar je zou dit pak bij MJK of bij Verheul misschien nog wel kunnen laten maken ;)

je zou zeggen dat zo'n pak er wel tegen moet kunnen ja -O-

maar meestal glij je niet op 1 stuk van t pak ,en raak je meerdere plekken
 
Laatst bewerkt:
gelukkig geen ervaring mee .
maar je zou dit pak bij MJK of bij Verheul misschien nog wel kunnen laten maken ;)

je zou zeggen dat zo'n pak er wel tegen moet kunnen ja -O-

maar meestal glij je niet op 1 stuk van t pak ,en raak je meerdere plekken

Dit pak nog laten maken!?

Je bent gek..

Tja heb geen ervaring met zo lang doorglijden, maar je hebt idd geluk gehad.
 
ik ben zelf ook in de haarbocht gecrashed dit jaar maar heb niet gegleden maar mogen rollen...au

heb een rev'it rs1 pak en die is gewoon heel gebleven...
 
Ik heb met een Damen pak ook 100 tot 150 meter gegleden. Ben vanaf de apex in de Ramshoek naar het uiterste puntje van het asfalt gegleden en daarna afgesloten met een koprol in de grindbak.

Moet zeggen dat het pak aan de achterkant en zijkant behoorlijk doorgesleten was. Door verstrekt leer op de glijplekken onder het buitenste leer heb ik aan de crash niets overgehouden. Pak is wel helemaal afgeschreven.

Vergis je niet hoeveel wrijving het pak heeft te verwerken als je met een snelheid van 150-200 km per uur over het asfalt glijdt. Wees dus blij dat je door een goed pak geen verder letsel hebt.
 
Ik heb met een Damen pak ook 100 tot 150 meter gegleden. Ben vanaf de apex in de Ramshoek naar het uiterste puntje van het asfalt gegleden en daarna afgesloten met een koprol in de grindbak.

Moet zeggen dat het pak aan de achterkant en zijkant behoorlijk doorgesleten was. Door verstrekt leer op de glijplekken onder het buitenste leer heb ik aan de crash niets overgehouden. Pak is wel helemaal afgeschreven.

Vergis je niet hoeveel wrijving het pak heeft te verwerken als je met een snelheid van 150-200 km per uur over het asfalt glijdt. Wees dus blij dat je door een goed pak geen verder letsel hebt.
full

je engeltjes bedanken voor het behoud van je eigen huid je pak in de woonkamer hangen als reminder en een nieuwe kopen.....
 
maar effe serieus he, het pak heeft toch zijn werk gedaan? je hebt zelf geen letsel. wat wil je nu nog meer van een pak dan?
 
Nieuw pak halen joh, laatste dag ben ik ook gaan bodysliden over het asfalt met een redelijke snelheid en me pak kon direct afgeschreven worden, maar ikzelf had niks, en daar gaat het uiteindelijk om en zijn ze voor gemaakt.

het lijkt er ook op dat jij tijdens je glij sessie continu veel druk op één punt heb gehad, dan gaat het zoiezo hard in mijn optiek.

Bekijk het positief, je kan nu weer eens ander leuk pak aanschaffen :)
Verandering van spijs doet eten :+
 
Met 150 km/h gecrashed, 100 meter gegleden en het vervolgens onbeschadigd navertellen op MF. Dat pak heeft precies gedaan waar hij voor gemaakt is, toch?
 
het lijkt er ook op dat jij tijdens je glij sessie continu veel druk op één punt heb gehad, dan gaat het zoiezo sowieso hard in mijn optiek.
:^ , juist ook door je rugbeschermer zal er veel druk op één plek zijn geweest met als gevolg doorslijten op dat punt.
 
Laatst bewerkt:
Met +- 180 eraf gestuiterd in de Ramshoek na rem ''oepsje'' :+
Meer gestuiterd als gegleden dus:
1418257751_5_xH58.jpeg


Je hebt wel geluk gehad idd idd, tuurlijk moet een goed/duur pak wat kunnen hebben maar 100 meter glijden is lang _O- maar je pak heeft z'n werk gedaan *O*
 
Pak maar een MJK pak is betere kwaliteit.

bij aanremmen haarbocht bvenop een andere rijder geklapt en met zo`n 150km
gecrasht en een meter of 100 verder gegleden.

Zoals je ziet is het pak volledig door en ben ik het laatste stuk op de backprotector
doorgegleden. Is een kangaroo leren Arlen Ness.
Ik heb een berichtje via de importeur naar de fabriek laten sturen, waarbij ik het
antwoord kreeg dat ik geluk heb gehad!?

Lijkt me toch wel dat zo´n duur pak hier tegen bestand moet zijn?

Zijn er meer mensen die dergelijke ervaringen hebben en zo ja met welk merk.
Ik moet gaan kijken voor een nieuw pak maar het moet wel goed beschermen[afbeelding]
 
zelf met ong 110 km/h eraf gedoken en verder gegleden over het asfalt:

pict4267.jpg

pict4268.jpg


wel minder dan die van jou,
maar het ging ook iets minder hard ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap best dat je met zo'n crash het pak afschrijft,
maar ik dacht ook wat als ik nu geen harde backprotector had gehad!?
Of als ik met 200km er af gestuiterd was?
 
zoiezo geen zachte pakken! een harde kunststoffen is beter! mijn maat had ook een zachte en werd gewoon afgekeurd bij de ZAC, daar schaaf je zo doorheen met zo'n crash!
 
Pak laten maken is heel normaal!!!!!!!!! In het WK doen ze niet anders!

Precies.
Voor Arlen Ness spul kan je ook kontakt opnemen met Skill-Skin, in Duitsland.
Kan je pak gewoon opsturen en zeggen wat je gefixt wilt hebben. En dat doen ze dan zeer mooi en profi. Eventuele andere wensen voor het motorpak kunnen zij ook verwezelijken.
Ik heb mijn Arlen-Ness pak bij hun op maat laten maken. Top-bedrijf. Engels sprken ze ook dus taal moet geen probleem zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan