Pan European Topic! deel 2

A.s. week komen er nog nieuwe crashbar covers (vleugeltjes) op,

Die mag ik ook laten spuiten helaas, van de week op zijn kant gegaan tijdens het rijden......
Merk wel dat ik nu niet lekker relaxed op de motor zit. Hoop dat het vertrouwen snel weer terug gaat komen voor ik weer op zoek ga naar een CBR ☹
 
Er zit weer wat leven in de brouwerij zie ik.

Ik wil graag volgend jaar richting de Harz met wat vrienden van het forum. (zuiderburen met een Pan).

Iemand tips/routes/zaken waar ik op moet letten?
 
Klopt, als je regelmatig met passagier en/of met bagage gaat rijden is de Wilbers LDC Nivomat zeker een aanrader. Nooit meer aan een knop draaien, rijhoogte, en demping passen zichzelf tijdens het rijden aan . Wel een serieuze sleutelklus voordatïe erin zit, en je moet de zijstandaard ca. 1 cm verlengen, anders staatíe wel erg schuin. Je moet nu ineens wat moeite doen om steppies aan de straat te rijden haha. Verder wordt het ding wel vrij warm achter de kuip.
 
Laatst bewerkt:
En als het budget beperkt is dan doet een YSS schokdemper ook al veel goeds. Je zou bijna vergeten dat de eerste 1300's ook al weer bijna 20 jaar rondrijden.
 
Afgelopen donderdag de lampen aan de voorzijde en de achterlichten omgebouwd tot led.
Knipperlicht achter was helaas nog niet binnen.
Ook het manusveertje in de remklauw gelijk laten wisselen voor een iets steviger veertje.
motor led.jpg
 
een dezer dagen de accu maar weer uit de Pan1100 trekken. 't is voor mij wel over, voor dit jaar. voor het 2e jaar op rij weer net niks gereden, ivm verbouwing/renovatie van mijn huis. begin dit jaar wel even onderhoud gepleegd: nieuwe olie+filter, nieuwe vorkkeerringen. alleen de rem- en koppelingsolie zou een keer vervangen moeten worden, dat is de afgelopen 5 jaar(sind ik 'm heb) nog niet gebeurd. volgend jaar nieuwe kansen, met meer kilometers. want voor een 30 jaar oude fiets, is-ie met 105.000km net ingereden.
 
Goedemiddag heren en dames,..
Mijn ST 1100 gaat binnenkort in de verkoop hier op MF, mocht u zoekende zijn,...ik heb de mooiste staan ;)
 

Bijlagen

  • st 1100 1.jpg
    st 1100 1.jpg
    192 KB · Weergaven: 33
Afgelopen distributie van de Pan van mn vader vervangen, klepspeling binnen de marge en gelijk ook maar filters en andere vloeistoffen. Proper job, imho!

Daarnaast ook het originele stuur vervangen voor 1tje van de K100, op de foto's lijkt het natuurlijk nog wat kaal, maar daarna netjes de kap aangepast en alles gemonteerd. Hij heeft er nog niet mee gereden, maar de positie is beduidend beter, zie ook de foto's.

Je ziet dat hij rechter op zit, de armen ligt gebogen en schouders ontspannen.

Voor:
WhatsApp Image 2021-01-19 at 09.05.55 (1).jpeg


Na:
WhatsApp Image 2021-01-19 at 09.05.55.jpeg
 
Oja, nu we er toch zijn.

Ik ben op zoek naar een rechter spiegelkap in de kleur R-114C-U = Candy Wineberry Red, heb het al eens met een speciale kit voor die kleur gespoten. Maar die kleur komt niet overeen.

Daarnaast eventueel ook op zoek naar de twee grijze kapjes rond de valbeugels. Deze zijn gebroken. Model 1996 zonder ABS
 
Ben een man uit Zuid West Vlaanderen van 58 jaar. Reeds vele moto's gereden maar keer nu terug naar de Pan ST1100. Al mijn 3 é Pan, rij er gewoon graag mee en zit zeer goed voor mij. Rij uitsluitend met een motor, het ganse jaar rond.
Vandaag terug een 2 hands met 138000 km gekocht, zeer net onderhouden en alle onderhoud in orde. Misschien hem nu eens proberen als oldtimer in te schrijven?
Momenteel heb ik nog een yamaha XJ900S waar ik iedere dag mee op de snelweg rij, niks aan op te merken, zeer degelijke machine.
Was gewoon op zoek naar een kofferset voor die XJ wat zeer moeilijk lukt, daarmee terug die pan gekocht.
$_86 (5).jpg
$_86 (1).jpg
 
Zelfde kleur :) deze heeft 142k gelopen (1992) en komt hier van het forum :)

je kan in dit geval beter aanmelden bij st1100-1300.eu
Doet niets af aan dit toffe forum maar is wat bevolkter vwb de Pan :)
1E374802-D00C-4C76-A676-0FE1E702FD9C.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ben een man uit Zuid West Vlaanderen van 58 jaar. Reeds vele moto's gereden maar keer nu terug naar de Pan ST1100. Al mijn 3 é Pan, rij er gewoon graag mee en zit zeer goed voor mij. Rij uitsluitend met een motor, het ganse jaar rond.
Vandaag terug een 2 hands met 138000 km gekocht, zeer net onderhouden en alle onderhoud in orde. Misschien hem nu eens proberen als oldtimer in te schrijven?
Momenteel heb ik nog een yamaha XJ900S waar ik iedere dag mee op de snelweg rij, niks aan op te merken, zeer degelijke machine.
Was gewoon op zoek naar een kofferset voor die XJ wat zeer moeilijk lukt, daarmee terug die pan gekocht.Bekijk bijlage 1631572Bekijk bijlage 1631571
Yamaha Diversion 900 kofferset met bevestiging
€ 250,00
 
Yamaha Diversion 900 kofferset met bevestiging
€ 250,00
Tja marktplaats is niet zoveel hier bij ons. Heb het overal geprobeerd, zelfs hier op het forum meerdere keren. 1 x hoorde ik dat ze erg duur waren zonder een prijs te willen noemen. 2 x net te laat. Staat overal gezocht, maar geen reactie mogen ontvangen. Wat kan ik dan nog anders?ondertussen contact gehad met de verkoper,zeer vriendelijke man,maar de verzendkosten (50€) maken het toch wat duur voor op mijn oudje.
 
Laatst bewerkt:
Zelfde kleur :) deze heeft 142k gelopen (1992) en komt hier van het forum :)

je kan in dit geval beter aanmelden bij st1100-1300.eu
Doet niets af aan dit toffe forum maar is wat bevolkter vwb de Pan :)Bekijk bijlage 1631641
Het is net dezelfde motor, was een beetje vergeten hoeveel het formaat scheelde bij de XJ900. ;-)
Ben ook aangemeld op dit vermelde forum net als bij die van Pan-European.be
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hiervoor een Xj600s gehad, heb toen ook naar de xj900 gelonkt maar was al langere tijd weg van de st1100 en deze werd voor een mooie prijs aangeboden, merk je veel verschil in rijstijl? ( power / gedrag / etc,) ben hier wel benieuwd naar.
 
Ik heb hiervoor een Xj600s gehad, heb toen ook naar de xj900 gelonkt maar was al langere tijd weg van de st1100 en deze werd voor een mooie prijs aangeboden, merk je veel verschil in rijstijl? ( power / gedrag / etc,) ben hier wel benieuwd naar.
Qua rijden is er niet zoveel verschil. De pan staat wel veel steviger op zijn banden, dat wel. Maar de XJ900S is een best snelle motor als je aan het gas durft te draaien, de Pan is wel net iets sneller denk ik. Het prijsverschil speelt wat tussen die 2 merken. Met Honda betaal je iets meer, maar heb je toch net wat meer kwaliteit volgens mij? Het voelt toch allemaal wat sterker en steviger aan. Nog nooit problemen ondervonden met Honda, maar eigenlijk met Yamaha en Kawasaki ook niet echt?

;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan