Papieren meenemen; Wat een gedoe!!

Ik moet even mijn frustratie uiten en jullie om advies vragen...
Waarom zijn de zakken in motorjassen altijd net te klein voor een map met papieren (Rijbewijs, Kentekenbewijzen, etc)? - Ik wil die dingen niet vouwen!!

Ik heb een Dane allweather jas en een Evo mesh jas en in beiden zijn de binnenzakken meer dan voldoende groot om kentekenbewijzen (van beide motoren), schadeformulier en paspoort te hebben zitten zonder er last van te hebben.

Beide jassen hebben een speciale binnenzak ervoor, met een aparte rits. En ik weet van anderen dat veel andere jassen dat ook hebben. Mijn rijbewijs heb ik opgevouwen in mijn portemonnee zodat ik die altijd bij me heb.
 
Ik snap eigenlijk het probleem niet: iedereen kan toch zeker wel een opgevouwen a4-tje meekrijgen op de motor? Weegt niet veel, neem niet veel ruimte in.
een mobiele telefoon krijgt iedereen ook overal mee naartoe, dus waar een papiertje niet.

En mijn gemak: ik heb een nieuw rijbewijs, zit gewoon lekker als een pasje in de potomonnee.
 
Ik doe mijn grote spul (telefoon, portefeuille, sleutelbos, peuken + aansteker) altijd in een blik (zo'n blik waar je gemalen koffie in bewaard) met een draaideksel.. Die doe ik achterin mijn enorme ZX7R achterbakkie (onder passagierszitje). Is waterdicht!

In mijn Evo motorjas zitten mijn motorpapieren + paspoort, groot zat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan