Parkeerboete met motor

Er ligt iets van een 'voetpad' naast, dus is het officieel een 'groenstrook', hierop mag je niet parkeren.
Overigens, het is geen trottoir, aangezien hij niet verhoogd is. Dus is het alleen een voetpad op het moment dat er daar ergens een bord staat dat het een voetpad betreft.

In een berm mag je buiten de bebouwde kom parkeren, zolang er geen verbod geldt.

Je kan proberen een bezwaar te maken met de informatie dat je buiten de bebouwde kom gewoon in de berm mag parkeren mits een verbod. Er staat geen verbord, dus is de boete ongeldig.
Eventueel met foto erbij.

Mocht je dan terugkrijgen dat je in een 'groenstrook' staat, kan je het erop gooien dat het pad naast het gras geen voetpad is, omdat er geen bord bijstaat dat het een voetpad betreft.

Mocht dat bord er wel staan en je krijgt terug dat je op een 'groenstrook' staat, dan kan je proberen dat de juiste benaming voor je boete niet goed op je boete staat. Overigens, dit wordt in 99% van de gevallen gewoon veranderd en moet je alsnog betalen.

Je kan ook een bezwaar indienen met daarbij géén foto en zeggen dat je in een berm buiten de bebouwde kom stond geparkeerd. Dan moet je even opzoeken welke wetten daarbij horen en dat doorsturen.

Ik gok de kans 50/50 dat je moet betalen na bezwaar.
Tenzij er echt nergens aangegeven staat dat het een voetpad is, dan is het namelijk geen 'groenstrook', maar een berm.

Over het algemeen zal de boete bij het 2e of 3e bezwaarschrift worden geseponeerd. Capaciteitsproblemen.... Gewoon proberen. baat het niet, schaadt het ook niet. kost je alleen wat tijd en een postzegel.
 
Dan moet dat ondertussen veranderd zijn. Heb een aantal jaren geleden ( met succes) tegen een aantal parkeerboetes aangevochten.
Er werdt mij duidelijk verteld dat een bezwaar geen recht gaf om niet te betalen.

Als het goed is staat het wel achterop de sanctie
 
bij mij staat er duidelijk op dat ik niet vooraf hoef te betalen als ik bezwaar indien.
Staat overigens ook bij dat ik meer informatie over de overtreding wil ik contact moet opnemen met een contactpersoon bij de Gem. Valkenburg. Het opvragen van informatie leidt niet tot uitstel van de betalingsverplichting.
 
Correct parkeren zonder te betalen valt meestal onder de Belasting wetgeving.
Fout parkeren valt onder de verkeerswetgeving (Wet Mulder)

Vandaar dat termijnen en procedures kunnen verschillen.
 
Correct parkeren zonder te betalen valt meestal onder de Belasting wetgeving.
Fout parkeren valt onder de verkeerswetgeving (Wet Mulder)

Vandaar dat termijnen en procedures kunnen verschillen.

Klopt, in het eerste geval krijg je een zgn. 'naheffingsaanslag' door de gemeente zelf opgelegd, en is op zichzelf geen strafbaar feit. Het is technisch gezien dan ook geen boete, maar eigenlijk een heel hoog parkeertarief dat naderhand in rekening wordt gebracht. Dit kan wel via het CJIB gaan, maar bezwaren e.d. moet je bij de betreffende gemeente indienen.
Het tweede geval is een overtreding van de verkeersregels en is dus een 'echte' boete. Bezwaar hiervoor gaat naar het OM.
Volgens mij is het zo dat boetes (onder het Wet Mulder-regime) sowieso betaald moeten worden ongeacht de bezwaarprocedure en dat naheffingen worden opgeschort door een bezwaarschrift. Maar IANAL, dus weet het niet zeker!
 
Klopt, in het eerste geval krijg je een zgn. 'naheffingsaanslag' door de gemeente zelf opgelegd, en is op zichzelf geen strafbaar feit. Het is technisch gezien dan ook geen boete, maar eigenlijk een heel hoog parkeertarief dat naderhand in rekening wordt gebracht. Dit kan wel via het CJIB gaan, maar bezwaren e.d. moet je bij de betreffende gemeente indienen.
Het tweede geval is een overtreding van de verkeersregels en is dus een 'echte' boete. Bezwaar hiervoor gaat naar het OM.
Volgens mij is het zo dat boetes (onder het Wet Mulder-regime) sowieso betaald moeten worden ongeacht de bezwaarprocedure en dat naheffingen worden opgeschort door een bezwaarschrift. Maar IANAL, dus weet het niet zeker!

Ook wat geleerd!

De parkeerboetes zijn hier gigantisch verhoogd!
Toen ik hier 5 jaar geleden op vakantie was, koste een boete zo'n $6, nu moet je $20 betalen... ;)
 
Ik wil wel even reageren dat je laatste argument niet klopt.
Het een 2 wielig motorvoertuig betreft. In de Wegenverkeerswet wordt doorgaans van 4 wielige motorvoertuigen uitgegaan.
Het gaat namelijk om motorrijtuigen (voorzien van een motor, bestemd om anders dan langs rails te worden voortbewogen, behalve fietsen met trapondersteuning)
of verkeer (inclusief voetgangers, ruiters, rolstoelen of wat zich dan ook op de weg bevindt).

Ik denk dat je hooguit op coulance kan rekenen.

De weg is trouwens 'van sloot tot sloot' en daar valt je berm ook onder. (alle voor het openbaar verkeer openstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten)
 
Wat nou als het papiertje ''weg is gewaaid''? :+
Dan kunnen ze je geen herinnering geven over ''een boete die je niet hebt''.
Of wel?
Ze kunnen wel leuk een papiertje op een motor leggen, maar dan is het risico aanwezig dat het wegwaait. Dan weet je niet dat je een boete hebt.

Om een lang verhaal kort te maken.
Als je een (parkeer)boete krijgt en het bonnetje waait weg.
Wat dan?
 
Wat nou als het papiertje ''weg is gewaaid''? :+
Dan kunnen ze je geen herinnering geven over ''een boete die je niet hebt''.
Of wel?
Ze kunnen wel leuk een papiertje op een motor leggen, maar dan is het risico aanwezig dat het wegwaait. Dan weet je niet dat je een boete hebt.

Om een lang verhaal kort te maken.
Als je een (parkeer)boete krijgt en het bonnetje waait weg.
Wat dan?

Je krijgt gewoon een acceptgiro thuis gestuurd. Die doen ze in/door de brievenbus zodat deze niet weg kan waaien.
 
Vandaag weer een brief in de bus.
Helaas is mijn bezwaar niet geaccepteerd

2emie6q.jpg

Nu uitzoeken hoe ik eea aan kantonrechter kan voorleggen.
 
Laatst bewerkt:
ja, ben bang dat je je geld kwijt bent, en wen er maar aan.
ze zijn overal geld aan het plukken, er zal niks mee rgedoogd gaan worden en alles gaat zonder pardon op de bon...alleen omdat ze geld nodig hebben..

zicht op 2013: plukken plukken en nog eens plukken

-O- -O-
 
eeh motorpech , kan je dat niet aan elkaar liegen...
of zou je alsnog een prent krijgen, je laat de brommer achter om hulp te regelen
omdat je pech had O-)
kom je terug zit er een prent op :(

maar zonder gekheid dokken zal je wel moeten '( hier langs de stranden zijn ze ook
op motor fietsen uit :(
en elders in het land laat het ook die trend zien.....
 
Mmm, je komt uit Limburg te zien aan je adres op de kennisgeving. (Sjwame)
Ik denk dat je weinig kans maakt,maar niet geschoten is altijd mis.
Dit land is toch al aan het afglijden, gezien de absurde boetes en achterlijke regeltjes. :r
Succes met je kruistocht.
 
Wat nou als het papiertje ''weg is gewaaid''? :+
Dan kunnen ze je geen herinnering geven over ''een boete die je niet hebt''.
Of wel?
Ze kunnen wel leuk een papiertje op een motor leggen, maar dan is het risico aanwezig dat het wegwaait. Dan weet je niet dat je een boete hebt.

Om een lang verhaal kort te maken.
Als je een (parkeer)boete krijgt en het bonnetje waait weg.
Wat dan?

In mijn theorieboek stond dat je het bonnetje gewoon bij je moet steken. Als je dan een bekeuring krijgt, bezwaar maken mbv het bonnetje.
Een parkeerschijf moet wèl bij de motor gelaten worden.
Tot zover de theorie.

Ikzelf heb nog nooit een bonnetje gekocht. Meestal parkeer ik op de stoep. Zou ik wel in een betaald vak gaan staan dan is de kans op een bon heel klein; je wordt vanwege de praktische problemen gauw overgeslagen. Het waait immers niet alleen weg, maar kan ook meegenomen/hergebruikt worden door een dankbare automobilist. Krijg ik een bon, dan ligt er vast nog wel een bonnetje ergens in de buurt op straat of ik vraag eentje aan iemand die net weggaat.
 
Laatst bewerkt:
~
In mijn theorieboek stond dat je het bonnetje gewoon bij je moet steken. Als je dan een bekeuring krijgt, bezwaar maken mbv het bonnetje.
Een parkeerschijf moet wèl bij de motor gelaten worden.
Tot zover de theorie.

.....''

een motor is vrijgesteld van gebruik van een parkeerschijf ;)
 
In de brief hebben ze het over het bord E1, waarmee zou zijn aangegeven dat er niet mag worden geparkeerd. Geld dat uberhaubt buiten de bbk? Het zou op je foto zichtbaar moeten zijn, kan me niet voorstellen dat het niet hoeft te worden herhaald bij einde bbk.

Ik zou een beroepsschrift sturen, maar daar de foto nog niet in toevoegen. Bij de zitting pas het ding groot uitgeprint voorleggen. Zo heeft de ovj ook minder kans om zich daar op voor te bereiden en het argument onderuit te vegen :).
 
Laatst bewerkt:
Antwoordbrief van CVOM is gewoon standaardbrief.
Diversen dingen die ik in bezwaarschrift heb toegelicht, zijn niet beantwoord.
Zo heb ik aan verkeersregelaar gevraagd of ik door mocht rijden voor te parkeren.
Dit mocht van hem.
 
Antwoordbrief van CVOM is gewoon standaardbrief.
Diversen dingen die ik in bezwaarschrift heb toegelicht, zijn niet beantwoord.
Zo heb ik aan verkeersregelaar gevraagd of ik door mocht rijden voor te parkeren.
Dit mocht van hem.

Aan dergelijke dingen zou ik niet te veel aandacht besteden aangezien je er niks mee bereikt. In de brief gaan ze in op het feit dat jij een E1-bord zou hebben genegeerd. Uit je foto's blijkt dat dat niet het geval is. Dat is volgens mij genoeg om het succesvol aan te vechten.
 
\
In mijn theorieboek stond dat je het bonnetje gewoon bij je moet steken. Als je dan een bekeuring krijgt, bezwaar maken mbv het bonnetje.
Een parkeerschijf moet wèl bij de motor gelaten worden.
Tot zover de theorie.

.....''


een motor is vrijgesteld van gebruik van een parkeerschijf ;)

sorry ik was wat onvolledig. Inderdaad mag een gewone motor de parkeerschijf achterwege laten maar de motor met zijspan moet hem wèl gebruiken.
 
Zo heb ik aan verkeersregelaar gevraagd of ik door mocht rijden voor te parkeren.
Dit mocht van hem.
Dat jij door mocht rijden om een aangewezen parkeerplaats te kunnen bereiken, wil niet zeggen dat de verkeersregelaar jou toestemming heeft gegeven te parkeren achter bord E1.

In de brief gaan ze in op het feit dat jij een E1-bord zou hebben genegeerd. Uit je foto's blijkt dat dat niet het geval is.
Ahum:
Op de Meesweg staat, vanuit beide richtingen, na iedere zijstraat, aan beide zijden van de weg, DIT bord:

[afbeelding]

Het is ONMOGELIJK daar te parkeren zonder tenminste 1 van deze borden te hebben gezien.

Het ontbreken van bewijs is geen bewijs van het ontbreken. Met andere woorden, het feit dat de borden niet op de foto's staan is geen bewijs dat ze er niet gestaan hebben.
 
Laatst bewerkt:
Dat jij door mocht rijden om een aangewezen parkeerplaats te kunnen bereiken, wil niet zeggen dat de verkeersregelaar jou toestemming heeft gegeven te parkeren achter bord E1.

.

Ik heb op zondag aan verkeersregelaar nog navraag gedaan waar ik motor kon parkeren.
Hierbij heb ik expliciet aangegeven dat ik met motor wat lastigere op parkeerplaatsen kan parkeren. Parkeerplaatsen waren voornamelijk (drassige) weilanden en dat is met motor niet echt goed idee.
Verkeersregelaar gaf daarbij aan dat ik motor (mits goed aan kant gezet) hier kon neerzetten.
Zelfs toen ik hem neer heb gezet en afstapte heb ik dit nog nagevraagd.

Op woensdag zelfde plek geparkeerd, en toen bon gekregen.
 
Dat jij door mocht rijden om een aangewezen parkeerplaats te kunnen bereiken, wil niet zeggen dat de verkeersregelaar jou toestemming heeft gegeven te parkeren achter bord E1.Ahum:Het ontbreken van bewijs is geen bewijs van het ontbreken. Met andere woorden, het feit dat de borden niet op de foto's staan is geen bewijs dat ze er niet gestaan hebben.

Ik kan er zo snel niks van terug vinden, maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat dergelijke borden moeten worden herhaald bij het verlaten of betreden van de bebouwde kom. Op de foto staat de ts buiten de bebouwde kom, daar is geen enkel bord te zien.

Overigens staat er een of ander bord/hek met info van dat evenement. Zou het kunnen dat daar nog een bord onder hangt? Helaas is het niet als steetview te bekijken @ google maps.
 
Ik heb op zondag aan verkeersregelaar nog navraag gedaan waar ik motor kon parkeren.
Hierbij heb ik expliciet aangegeven dat ik met motor wat lastigere op parkeerplaatsen kan parkeren. Parkeerplaatsen waren voornamelijk (drassige) weilanden en dat is met motor niet echt goed idee.
Verkeersregelaar gaf daarbij aan dat ik motor (mits goed aan kant gezet) hier kon neerzetten.
Zelfs toen ik hem neer heb gezet en afstapte heb ik dit nog nagevraagd.
Dat heb je er in eerste instantie niet bij verteld. Wat er tegen jou gezegd is, kun je nu niet meer aantonen. Wat wel aan te tonen is, is het feit dat de borden er stonden.

Ik vind het lullig voor je, maar ik denk dat je pech gehad hebt.

Ik kan er zo snel niks van terug vinden, maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat dergelijke borden moeten worden herhaald bij het verlaten of betreden van de bebouwde kom. Op de foto staat de ts buiten de bebouwde kom, daar is geen enkel bord te zien.

Overigens staat er een of ander bord/hek met info van dat evenement. Zou het kunnen dat daar nog een bord onder hangt? Helaas is het niet als steetview te bekijken @ google maps.
Jij doelt op het gegeven dat je buiten de bebouwde kom in de berm van een voorrangsweg mag parkeren zeker? Dubbele jammer dan:
1) Bord E1 werd na iedere zijstraat herhaald, zo ook na die ene zijstraat die tussen de bebouwde kommen van Vilt en Berg en Terblijt ligt.
2) De Meesweg is geen voorrangsweg.
 
Dat heb je er in eerste instantie niet bij verteld. Wat er tegen jou gezegd is, kun je nu niet meer aantonen. Wat wel aan te tonen is, is het feit dat de borden er stonden.

Ik vind het lullig voor je, maar ik denk dat je pech gehad hebt.

Kan het zelf niet aantonen, maar wel omdraaien: Is er melding binnen gekomen, dat er motor ongeoorloofd door is gereden???
 
Terug
Bovenaan Onderaan