Parkeerboete met motor

@Sjoerd:

het spijt me, maar ben je nou nog steeds bezig met die (terechte) bekeuring?
Betaal dat gewoon en zie het als leergeld voor de volgende keer.....
 
@Sjoerd:

het spijt me, maar ben je nou nog steeds bezig met die (terechte) bekeuring?
Betaal dat gewoon en zie het als leergeld voor de volgende keer.....

Ja ik ben er nog steeds mee bezig.
En waarom? Omdat de regelgeving mbt parkeren van motoren (of 2 wielige motorvoertuigen zoals je wilt) uit een heel groot grijs gebied staat.
Dus of hjj terecht is, betwijfel is.
 
Dag Oma, dag Sjoerd, dag lieve motards. :W Bijna had ik een nieuw topic geopend, maar na even zoeken blijk ik gelukkig niet de eerste te zijn...

Vandaag heb ik ook een parkeerboete op mijn motor gekregen. Bij mij voor de deur, nota bene. Schade: €77,-.

De situatie is als volgt. Ik woon in een vergunninghoudersgebied. Voor het koekblik heb ik een parkeervergunning, maar voor de motor natuurlijk niet. Normaal gesproken parkeer ik die netjes op de stoep (net als mijn buurman trouwens) en dat gaat altijd goed.

Dit keer had ik hem eens in een parkeervak gezet. |( Het was namelijk een aantal dagen mooi weer geweest en ik had de hoes niet over de motor gedaan. Mijn plekje op de stoep is precies bij een boom. Gevolg: een dikke laag vogelpoep over mijn mooie rode lak. B| Na flink schrobben en boenen had ik geen zin om de blinkende machine weer onder die boom te zetten, dus dan maar een keertje in het parkeervak. Vanmorgen bij het opstappen valt mijn oog op een strook papier die tussen de tank en het zadel is geklemd - de bon dus. -O-

Niet zo lang geleden heeft een ervaren motorinstructeur mij verteld dat er vrijwel nooit parkeerboetes op motoren worden uitgedeeld, dus ik dacht dat het wel kon. Ik betwijfel of het zin heeft, maar ik ga toch bezwaar maken. Het ontbreekt mij echter nog aan sterke argumenten...

Sjoerd is het jou uiteindelijk gelukt om je geld terug te krijgen? Volslagen andere situatie natuurlijk, maar toch...
 
Laatst bewerkt:
Je zou even uit moeten zoeken wat er over in het APV van jouw gemeente staat. Bij mijn gemeente staat er dat motoren in een vergunning gebied geen vergunning nodig hebben maar in een vergunning gebied ook niet in een parkeervak mogen parkeren. Als er bij jou ook iets dergelijks in staat heeft aanvechten niet veel zin denk ik...
 
je kunt ook de gemeente eens bellen en vragen waar je een parkeervergunning kunt aanvragen voor MX-XX-XX (een motorfiets kenteken). Of, voor een motor... als ze dan zeggen "dat kan niet" lijkt het me heel sterk dat ze voor iets dat je niet kunt aanvragen WEL een boete kunnen geven :)

succes!!!
 
Heel simpel gesteld, het parkeervak is voor de voertuigen waar een vergunning voor is afgegeven (waaronder jouw auto). M.a.w. de bekeuring is terecht.
 
Om me in dit topic aan te sluiten:

Ik heb gezeik met de faciliteitsmedewerkers van het gebouw waar ik werk. Sinds enkele maanden zijn er stickers van het bord E3 op ramen geplakt waar ik en andere bestuurders van 2-wielers hun voertuig plaatsten

e03.jpg


Nou vind ik het belachelijk dat ik daar niet zou mogen parkeren, dus ik heb de motor daar nog steeds staan. Daarnaast leek het mij dat het bord ook niet voor mij geldt, immers, het bord betekent verboden (brom)fietsen te parkeren. Klopt het dat motoren/auto's hier buiten vallen? Ik kan nergens een eenduidig antwoord vinden en wacht nog op een reactie van de ANWB die een meldpunt daarvoor heeft.

Nou kwam er afgelopen week een medewerker van de facilitaire dienst die beweerde dat ik een boete kon krijgen als ik m'n motor daar zou laten staan. Ik vraag me dus af of hij het bij het rechte eind heeft? Ik neem aan dat zij de politie zouden kunnen bellen, maar vraag me af of die dan een boete uit kan delen.
 
wat is dat nu weer voor onzin, :N :')



echt nog nooit van gehoord/meegemaakt,
volgens mij kon een motor geen parkeerbekeuringen krijgen? :/

In Valkenburg aan de Geul wel, trust me, ik heb er 20 jaar gewoond.. |(

Valkenburg is een toeristenstadje met een boel parkeerplaatsen OOK motorparkeerplaatsen. Parkeerboetes worden dan ook heel vaak uitgedeeld... (tot mijn grote ergernis). Het is de grootste onzin maar helaas realiteit.
 
Om me in dit topic aan te sluiten:

Ik heb gezeik met de faciliteitsmedewerkers van het gebouw waar ik werk. Sinds enkele maanden zijn er stickers van het bord E3 op ramen geplakt waar ik en andere bestuurders van 2-wielers hun voertuig plaatsten

[afbeelding]

Nou vind ik het belachelijk dat ik daar niet zou mogen parkeren, dus ik heb de motor daar nog steeds staan. Daarnaast leek het mij dat het bord ook niet voor mij geldt, immers, het bord betekent verboden (brom)fietsen te parkeren. Klopt het dat motoren/auto's hier buiten vallen? Ik kan nergens een eenduidig antwoord vinden en wacht nog op een reactie van de ANWB die een meldpunt daarvoor heeft.

Nou kwam er afgelopen week een medewerker van de facilitaire dienst die beweerde dat ik een boete kon krijgen als ik m'n motor daar zou laten staan. Ik vraag me dus af of hij het bij het rechte eind heeft? Ik neem aan dat zij de politie zouden kunnen bellen, maar vraag me af of die dan een boete uit kan delen.

Dat is een E03 bord
Het is verboden om fietsen en bromfietsen te plaatsen
Dit verkeersbord geldt alleen voor de zijde weg waar het is aangebracht.

=> lijkt mij duidelijk dat jij je MOTOR fiets hier dan nog kan zetten
laat ze maar klagen *O*
 
Laatst bewerkt:
Om me in dit topic aan te sluiten:

Ik heb gezeik met de faciliteitsmedewerkers van het gebouw waar ik werk. Sinds enkele maanden zijn er stickers van het bord E3 op ramen geplakt waar ik en andere bestuurders van 2-wielers hun voertuig plaatsten

[afbeelding]

Nou vind ik het belachelijk dat ik daar niet zou mogen parkeren, dus ik heb de motor daar nog steeds staan. Daarnaast leek het mij dat het bord ook niet voor mij geldt, immers, het bord betekent verboden (brom)fietsen te parkeren. Klopt het dat motoren/auto's hier buiten vallen? Ik kan nergens een eenduidig antwoord vinden en wacht nog op een reactie van de ANWB die een meldpunt daarvoor heeft.

Nou kwam er afgelopen week een medewerker van de facilitaire dienst die beweerde dat ik een boete kon krijgen als ik m'n motor daar zou laten staan. Ik vraag me dus af of hij het bij het rechte eind heeft? Ik neem aan dat zij de politie zouden kunnen bellen, maar vraag me af of die dan een boete uit kan delen.

Een sticker op een raam is geen verkeersbord.
Een facilitair medewerker gaat niet over verkeersregels, laat staan over boetes.
En al zou het een verkeersbord zijn, niet van toepassing op een motor.
Tot slot: vraag eens wat het parkeer alternatief zou moeten zijn.
 
Een sticker op een raam is geen verkeersbord.
Een facilitair medewerker gaat niet over verkeersregels, laat staan over boetes.
En al zou het een verkeersbord zijn, niet van toepassing op een motor.
Tot slot: vraag eens wat het parkeer alternatief zou moeten zijn.
Betekend dit dan ook dat alle stickertjes van "verboden te parkeren" geen draagkracht hebben?
Veel mensen plakken dit tegen de muur van hun (privé) opritje of hun garage poort.
Maar aangezien dit dan over privé terrein gaat, kan de politie toch ook niets doen ?
 
Een sticker op een raam is geen verkeersbord.

Interessant :)

Tot slot: vraag eens wat het parkeer alternatief zou moeten zijn.

Ze hebben alternatieven plekken ingericht, maar daar is de ondergrond niet egaal en deze loopt af. Ben wat zwak ter been (genetische afwijking) en zet m'n 270KG wegende motor dan liever op een vlakke ondergrond.
 
Om me in dit topic aan te sluiten:

Ik heb gezeik met de faciliteitsmedewerkers van het gebouw waar ik werk. Sinds enkele maanden zijn er stickers van het bord E3 op ramen geplakt waar ik en andere bestuurders van 2-wielers hun voertuig plaatsten

Gaat het hier om parkeren op een trottoir (lijkt me wel anders is het E3 bord nutteloos)? Aangezien fietsers en bromfietsers dit officieel wel moeten doen, en het met de motor eigenlijk helemaal niet mag.
In dat geval kan je inderdaad een boete krijgen. Al zal het denk ik niet snel gebeuren.
 
Hoe is het eigenlijk afgelopen met het bezwaarschrift van TS?

Eigenlijk vind ik dat motoren, mits niet hinderlijk geparkeerd, NOOIT een boete voor parkeren moeten krijgen. Ik zou motorgebruik juist aanmoedigen. Stel dat iedereen met de motor komt; weg parkeerproblemen. Check eens op de motorparkeerplaats in Assen bij de TT en stel je voor dat het allemaal auto's waren.... :+
 
Gaat het hier om parkeren op een trottoir (lijkt me wel anders is het E3 bord nutteloos)? Aangezien fietsers en bromfietsers dit officieel wel moeten doen, en het met de motor eigenlijk helemaal niet mag.
In dat geval kan je inderdaad een boete krijgen. Al zal het denk ik niet snel gebeuren.

Het is geen officieel trottoir denk ik. Op de onderstaande streetview staan een aantal motoren, deze plekken zijn alleen opnieuw ingericht.

Parking.jpg


Daar waar nu de invalideborden staan hebben ze de metalen frames naartoe verplaatst. Alle grote stenen zijn weggehaald. Ik parkeer de motor alleen altijd tussen de grijze pilaren en op de grijze gladde tegels. Op die ramen (aan de linkerkant) staan nu de E03 borden geplakt.
 
Dag Oma, dag Sjoerd, dag lieve motards. :W Bijna had ik een nieuw topic geopend, maar na even zoeken blijk ik gelukkig niet de eerste te zijn...

Vandaag heb ik ook een parkeerboete op mijn motor gekregen. Bij mij voor de deur, nota bene. Schade: €77,-.

De situatie is als volgt. Ik woon in een vergunninghoudersgebied. Voor het koekblik heb ik een parkeervergunning, maar voor de motor natuurlijk niet. Normaal gesproken parkeer ik die netjes op de stoep (net als mijn buurman trouwens) en dat gaat altijd goed.

Dit keer had ik hem eens in een parkeervak gezet. |( Het was namelijk een aantal dagen mooi weer geweest en ik had de hoes niet over de motor gedaan. Mijn plekje op de stoep is precies bij een boom. Gevolg: een dikke laag vogelpoep over mijn mooie rode lak. B| Na flink schrobben en boenen had ik geen zin om de blinkende machine weer onder die boom te zetten, dus dan maar een keertje in het parkeervak. Vanmorgen bij het opstappen valt mijn oog op een strook papier die tussen de tank en het zadel is geklemd - de bon dus. -O-

Niet zo lang geleden heeft een ervaren motorinstructeur mij verteld dat er vrijwel nooit parkeerboetes op motoren worden uitgedeeld, dus ik dacht dat het wel kon. Ik betwijfel of het zin heeft, maar ik ga toch bezwaar maken. Het ontbreekt mij echter nog aan sterke argumenten...

Sjoerd is het jou uiteindelijk gelukt om je geld terug te krijgen? Volslagen andere situatie natuurlijk, maar toch...

Ik weet bijna zeker dat Re-vere gelijk heeft!

Bron

Een motor kunt u parkeren aan de zijkant van de weg of in een parkeervak. Staat uw motor in een vak voor betaald parkeren? Dan moet u een parkeerbewijs kopen. Op plaatsen voor vergunninghouders heeft u een parkeervergunning nodig.

Parkeren op de stoep
In Delft is het toegestaan om uw motor op de stoep te parkeren. Zorg er wel voor dat u overige gebruikers niet hindert. Voetgangers, kinderwagens en rolstoelen mogen er geen last van hebben. Een motor met een zijspan mag niet op de stoep staan.


Dat wordt dus betalen!



Daarnaast vind ik het ook bijzonder asociaal om met je motor een parkeerplek op te eisen. Woon zelf ook in een vergunningsgebied en mijn overbuurjongen zet zijn motor ook wel eens één of twee nachten in een parkeervak. Kan ik m'n auto niet kwijt voor de deur omdat hij daar staat terwijl ik voor de auto wel betaal.

Toegegeven € 77 is wat aan de hoge kant, maar boete lijkt me geheel terecht.
 
Laatst bewerkt:
Bron

Een motor kunt u parkeren aan de zijkant van de weg of in een parkeervak. Staat uw motor in een vak voor betaald parkeren? Dan moet u een parkeerbewijs kopen. Op plaatsen voor vergunninghouders heeft u een parkeervergunning nodig.

Parkeren op de stoep
In Delft is het toegestaan om uw motor op de stoep te parkeren. Zorg er wel voor dat u overige gebruikers niet hindert. Voetgangers, kinderwagens en rolstoelen mogen er geen last van hebben. Een motor met een zijspan mag niet op de stoep staan.


Dat wordt dus betalen!
Yep, ik had de link van de Gemeente Delft inmiddels ook gevonden. Daar heb ik weinig tegen in te brengen inderdaad...

Een dure les. Onlangs heb ik in Den Haag ook een parkeerboete gehad (met het koekblik) en die was toch 20 euro lager.

Daarnaast vind ik het ook bijzonder asociaal om met je motor een parkeerplek op te eisen. Woon zelf ook in een vergunningsgebied en mijn overbuurjongen zet zijn motor ook wel eens één of twee nachten in een parkeervak. Kan ik m'n auto niet kwijt voor de deur omdat hij daar staat terwijl ik voor de auto wel betaal.
In jouw situatie ben ik het daar helemaal mee eens. Hier staat de helft van de vakken echter altijd leeg, dus niemand die daar last van heeft.
 
Vraag me af waarom mensen altijd denken dat je met de motor niet aan parkeerregels hoef te voldoen en dan vooral bij parkeren in vakken (betaald / vergunninghouder). Verwarring van de ts kan ik me nog voorstellen.
 
Het is geen officieel trottoir denk ik. Op de onderstaande streetview staan een aantal motoren, deze plekken zijn alleen opnieuw ingericht.

[afbeelding]

Daar waar nu de invalideborden staan hebben ze de metalen frames naartoe verplaatst. Alle grote stenen zijn weggehaald. Ik parkeer de motor alleen altijd tussen de grijze pilaren en op de grijze gladde tegels. Op die ramen (aan de linkerkant) staan nu de E03 borden geplakt.

Ha! Dus je bent gewoon actief op MF?

Geen sticker?
Ik studeer daar op IO, zie je er vaak staan.. Studeer of werk jij daar ergens?

Wist niet eens dat dat de oude opstelling was, ziet er veel logischer uit, en droog.
Die kut-FMVG van het gebouw (sorry als je daar bij hoort :+ ) is al heel vervelend, dus ja die stickers plaatsen zie ik ze ook wel voor aan, maar alleen de gemeente mag dit soort dingen toch regelen?
 
Ha! Dus je bent gewoon actief op MF?

Geen sticker?
Ik studeer daar op IO, zie je er vaak staan.. Studeer of werk jij daar ergens?

Wist niet eens dat dat de oude opstelling was, ziet er veel logischer uit, en droog.
Die kut-FMVG van het gebouw (sorry als je daar bij hoort :+ ) is al heel vervelend, dus ja die stickers plaatsen zie ik ze ook wel voor aan, maar alleen de gemeente mag dit soort dingen toch regelen?

Shit, gevonden :+

Promoveer bij IO sinds 1.5 jaar en rij 3-4x per week van Amsterdam naar Delft en terug.

Hoor wel van meer mensen dat de FMVG niet je beste vrienden zijn. Ben wel benieuwd naar wat nou wel/niet mag m.b.t. die stickers. Heb de motor nu even om de hoek geplaatst onder beschutting van het gebouw, maar daar staat hij instabiel.
Ben het ook met je eens dat die oude situatie voor motoren veel logischer is, maar ik snap ook dat de doorgang naar de kelder nu beter is.
 
Laatst bewerkt:
Om me in dit topic aan te sluiten:



[afbeelding]

Ik neem aan dat zij de politie zouden kunnen bellen, maar vraag me af of die dan een boete uit kan delen.

Die stickers mogen er hangen, maar zijn niet door de wegbeheerder opgehangen dus vervalt er enige geldigheid van het bord of je moet eigen terrein oprijden waar een afsleepregeling van toepassing is (waarvoor er wel een HELE goede reden moet zijn, bijvoorbeeld uitritten voor garages waar hulpdiensten uitrijden). Daarna kan de wegbeheerder op eigen terrein je geen boete geven wat dit is uitgesloten tot de politie en stadswachten (:r).

Dat is precies hetzelfde als de situatie bij de rijschool waar ik reed; veel bedrijven erom heen en overal doodleuk een bordje neergezet "alleen parkeren voor bezoeker bedrijf X". Dit mag niet want het bedrijf kan onmogelijk de parkeerplaatsen gekocht hebben, deze hebben dan ook gelijk de plicht om er zon mooi klaphekje voor te zetten.
 
Hoe is het eigenlijk afgelopen met het bezwaarschrift van TS?

Eigenlijk vind ik dat motoren, mits niet hinderlijk geparkeerd, NOOIT een boete voor parkeren moeten krijgen. Ik zou motorgebruik juist aanmoedigen. Stel dat iedereen met de motor komt; weg parkeerproblemen. Check eens op de motorparkeerplaats in Assen bij de TT en stel je voor dat het allemaal auto's waren.... :+

Om eerlijk te zijn heb ik in de periode erna door omstandigheden geen tijd gehad om bezwaarschrift in te dienen.

Ik ben half april op dezelfde plek geweest met de motor (Slakweg/Meesweg in Berg en Terblijt).
Ook toen was er ivm een wielerwedstrijd (Amstel Gold Race) een parkeerverbod ingesteld.
Dit keer waren er toevallig 2 BOA's ter plaatse om een auto te bekeuren die fout geparkeerd stond.
Aan hun heb ik de vraag gesteld waar ik zondags met de wedstrijd het beste kon parkeren.

Antwoord BOA: Motoren dienen geparkeerd te worden bij de motorstalling in de Plenkertstraat.

Beste BOA.
Ik snap dat als je in Valkenburg zelf moet zijn, je de motor daar moet neerzetten.
Ik moet niet in Valkenburg zelf zijn, maar hier in Berg en Terblijt.
Of moet je voor de hele Gemeente de motor op de Plenkertstraat neerzetten.
Wordt dan nog een leuke bedoeling als ik terrasje in Schin op Geul wil pakken. Dan zou ik motor in Valkenburg moeten neerzetten, en vervolgens 4km lopen. _O-


Antwoord BOA: (lange stilte).................. euh ja, inderdaad daar zeg je iets. Normaal gesproken is het geen probleem om je motor dan hier neer te zetten.

Oh ok ik dacht al, want ik heb met WK wielrennen op deze plek een prent gekregen.

Antwoord BOA: Ja toen was het beleid ook een stuk strenger B|

Hier heb ik toen maar bij gelaten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan