Pas op!!!

Misschien door het weer of door het type motor.

Met die VTR250 bijna geen last gehad van automobilisten met rare capriolen, maar met de GSX400e moet ik iedere keer op me rem enzo.

Ik heb ook de indruk dat motoren met kuip meer opvallen dan nakeds, zeker het type wat visueel niet ver van een brommer staat (zoals de Suzuki GS'en)
 
Moet zeggen dat ik het allemaal wel mee vind vallen.
Natuurlijk komt het wel eens voor dat je niet gezien wordt, maar de laatste dagen is dit vaker voorgekomen toen ik in een koekblik reed dan op de motor.
En ik heb veel meer km's met de motor gemaakt dan met het koekblik.

Denk toch dat het voornamelijk aan jezelf ligt. Mensen maken gewoon fouten. In het verkeer zul je daar rekening mee moeten houden en niet stug doorknallen...

Het mag van mij trouwens best een paar graden koeler zijn. Nu (06:43) is het lekker weer, zie alleen weer op tegen het weer wat later op de dag.
 
Het is warm.... veel automobilisten hebben blijkbaar slecht geslapen en kijken niet goed uit hun doppen.... Gisteren de keuze, of hard remmen en op mijn bek gaan, of een straal gas geven. Ik heb gekozen voor het laatste. Het scheelde een haar van en oude snor, en ik had hier niet zitten tikken.
Vandaag een vrachtauto, die een tractor moest inhalen en niet goed keek....., en een mobilist, die dacht voorrang te hebben.
Ik rijd gvd met groot licht. Tweemaal door het oog van de naald... Oppassen motorrijders!
Zit ik gisteren te slapen in mijn auto, schrik ik opeens wakker van een of andere josti-mongool die zijn groot licht aan heeft....waar gaat dat toch naar toe in deze wereld!? Sterker nog; een dag later rijd ik op een gelijkwaardig kruispunt, komt er weer zo'n figuur met groot licht aanrijden...en wat denk je? Hij dacht ook nog eens dat ie voorrang had! niet normaal!
Ben ik 's avonds aan het BBQ-en met een neef van mij die vrachtwagenchauffeur is en die vertelde me ook al een verhaal over iemand die met groot licht reed en hem roekeloos inhaalde....volgens mij is er een nieuwe bende actief die altijd met groot licht rijdt...ik denk dat het Polen of Bulgaren zijn!
 
Zeg dat maar eens als je in je aanvalshouding vol door die aanstormende personenauto geramd wordt, welke je snelheid niet heeft kunnen inschatten :z

full


nu met afbeelding
 
Misschien zit de schrik mij nog in de benen hoor... HEt is echt niet leuk om onderui geracht te worden.. Heb een engeltje op mijn schouder gehad.. voor het zelfde was die taxibus ove me gereden.. Mij eerste reactie was, ik wordt niet gezien, dus meer licht. Als ik dan een "noodgreep"moet toepassen, door gas te geven inplaats van remmen, dan schrik ik weer.. Het lijkt wel ogf er een moordaanslag op je word gepleegd..Het is dan wel niet bewust, maar toch.
HEt is me opgevallen, vaak is het in de spits. Mensen hebben teveel haat. Razen als gekken de routonde op... Vliegen zonder tekijken achter een vrachtwagen voorbij. Mijn gemiddelde snelheid ligt tussen de 70 km/h naar mijn werk. Neem ik ook nog een peuk onderweg. Die tijd tel ik niet mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan