Pasvorm Leren Motorbroek

Delodic

Rookie
13 apr 2010
27
0
Amsterdam
Vandaag was ik zo gelukkig om mijn eerste motor op te halen en dat nog wel in mijn nieuwe motorbroek. *O*

Ik krijg alleen het idee dat de broek mij toch niet zo goed past. Maar aangezien het om een leren broek gaat en deze misschien toch wat anders zitten dan de gemiddelde trainings- of spijkerbroek wil ik dat hier toch eerst even vragen.

Er zijn eigenlijk 2 problemen. 1 is dat zodra ik ga zitten (en helemaal op mijn sportmotor waar je wat meer opgevouwen zit) krijg ik een asscrack achterin. Kortom, de broek gaat bol staan aan de achterkant. Volgens mij komt dit omdat het gedeelte van de broek dat over mn kont moet zitten naar beneden getrokken wordt.

Ten tweede de knieprotectoren. Omdat je benen buigen horen deze tegen je knie aangedrukt te worden, maar ik rijg toch het idee dat de kracht waarmee dit gebeurt veel te groot is.

Verder lijkt de broek precies goed te passen. Als ik sta komt de broek netjes tot bij mijn enkels en hij zit preciespas om mijn middel heen. Ik heb verder ook gewoon een normaal postuur. Het betreft een Bering pak maat L. (Losse jas en broek, moet de rits van de broek nog even in de jas laten naaien zodat ik ze aan elkaar vast kan maken).

Nu mijn vraag: Zijn dit normale tafrelen voor een nieuwe motorbroek? Zo ja, hoe kan ik ze verminderen of heeft dit gewoon tijd nodig?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
en rij maar eens een ritje als je j broek aan je jas vast zit.. wereld van verschil,dan blijft ie wel op ze plek;)
 
Vandaag was ik zo gelukkig om mijn eerste motor op te halen en dat nog wel in mijn nieuwe motorbroek. *O*

Ik krijg alleen het idee dat de broek mij toch niet zo goed past. Maar aangezien het om een leren broek gaat en deze misschien toch wat anders zitten dan de gemiddelde trainings- of spijkerbroek wil ik dat hier toch eerst even vragen.

Er zijn eigenlijk 2 problemen. 1 is dat zodra ik ga zitten (en helemaal op mijn sportmotor waar je wat meer opgevouwen zit) krijg ik een asscrack achterin. Kortom, de broek gaat bol staan aan de achterkant. Volgens mij komt dit omdat het gedeelte van de broek dat over mn kont moet zitten naar beneden getrokken wordt.

Ten tweede de knieprotectoren. Omdat je benen buigen horen deze tegen je knie aangedrukt te worden, maar ik rijg toch het idee dat de kracht waarmee dit gebeurt veel te groot is.

Verder lijkt de broek precies goed te passen. Als ik sta komt de broek netjes tot bij mijn enkels en hij zit preciespas om mijn middel heen. Ik heb verder ook gewoon een normaal postuur. Het betreft een Bering pak maat L. (Losse jas en broek, moet de rits van de broek nog even in de jas laten naaien zodat ik ze aan elkaar vast kan maken).

Nu mijn vraag: Zijn dit normale tafrelen voor een nieuwe motorbroek? Zo ja, hoe kan ik ze verminderen of heeft dit gewoon tijd nodig?

Alvast bedankt voor de reacties!

Als het beter weer is buiten, eerst een warme douche met je broek aan,
dan terwijl je hem aan hebt op laten drogen. :)
 
Ok thanks. Dus ook die opening aan de achterkant wordt minder?

Dat is een hele opluchting want ik was juist zo blij met dit pak. Hopelijk wordt het snel beter :)
 
Hoi, ik heb ook pas een leren broek. Dat zit inderdaad wat raar maar met elke rit gaat het beter zitten. Maar met "asscrack" bedoel je een bouwvakkersdécolleté? Daar heb ik geen last van, er steekt nog een leren flap boven de rits uit die de boel blijft bedekken op de onderrug. Maar ik ben dan ook maar een klein mannetje ;) Wellicht helpt het zoals Brokkel zei om je broek aan je jas te ritsen.
 
Leren motorkleding is stug in het begin. Met 4 weken heb ik een leren broek soepel, maar da's wel 5 dagen per week, 9 uur per dag ;) Jij zult er waarschijnlijk langer over doen...

Tip voor de volgende keer: op een motor gaan zitten met de kleding die je van plan bent te gaan kopen (en dan wel op je eigen motor of soortgelijk natuurlijk).
 
Hoi, ik heb ook pas een leren broek. Dat zit inderdaad wat raar maar met elke rit gaat het beter zitten. Maar met "asscrack" bedoel je een bouwvakkersdécolleté? Daar heb ik geen last van, er steekt nog een leren flap boven de rits uit die de boel blijft bedekken op de onderrug. Maar ik ben dan ook maar een klein mannetje ;) Wellicht helpt het zoals Brokkel zei om je broek aan je jas te ritsen.

Ja een bouwvakkersdécolleté, heb even foto gemaakt.

examplek.jpg
 
Ja een bouwvakkersdécolleté, heb even foto gemaakt.

[afbeelding]

Oef, je hebt gewoon te weinig leer om je middel.
Zo te lezen hangt de hele broek te laag, dat is ook de reden dat de knie-protectoren
gaan knellen imho.
Ikzelf heb een leren broek met lusjes waar je gewoon een riem doorheen kan halen.
Die riem heb ik ook echt nodig, anders zit de broek na twee stappen al te laag.
Hint: Koop nooit motorkleding zonder ermee op een "pasmotor" te hebben gezeten.
(De Leertent in Amsterdam heeft zo'n brommert achter in de winkel.)

(Om maar te zwijgen over de effecten na twee dagen stappen)
 
Laatst bewerkt:
Een tip die ik lang geleden kreeg van een kledingboer: na de eerste langere rit, zo gauw je bent afgestapt, je leren kleding (als die nog je lichaamswarmte heeft) meteen ff insmeren met leervet. Daarmee "voed" je het leer en krijgt het veel sneller z'n definitieve vorm.
Of het goed komt tussen jou en die broek is maar de vraag. Dat hangt er van af hoe krap de broek zit. In tegenstelling tot wat de meesten denken, rekt leer niet écht veel op.
 
Oef, je hebt gewoon te weinig leer om je middel.
Ja?
Hij zit als ik sta precies pas om mijn middel. Toen ik de foto zag dacht ik eigenlijk dat de broek nu te laag zit. Alsof ik hem meer naar mn navel toe moet optrekken.

(De Leertent in Amsterdam heeft zo'n brommert achter in de winkel.)
Ja, ik ben daar nog geweest, maar ze hadden er bijna geen sportpakken.

Dan moet je je broek aan je jack ritsen, dan heb je er geen last meer van en het is nog veiliger ook ;)
Ja de broek en jas zijn dus los gekocht en hebben beide dus een rits. Alleen moet ik naar een kleermaker om de rits van de een in de ander te laten zetten. Maar ik wil daar nog even mee wachten omdat ik dan niet meer kan ruilen (als dat nodig is)
 
Verder lijkt de broek precies goed te passen. Als ik sta komt de broek netjes tot bij mijn enkels en hij zit preciespas om mijn middel heen. Ik heb verder ook gewoon een normaal postuur. Het betreft een Bering pak maat L. (Losse jas en broek, moet de rits van de broek nog even in de jas laten naaien zodat ik ze aan elkaar vast kan maken).
hhmm ja, daar ben je denk ik de fout in gegaan

een motorbroek moet goed zitten op de motor
staand mag hij van mij wel een beetje 'vreemd' zitten
bij het passen moet je daarom imho ook altijd even in de positie van je motor gaan zitten
omte zien of het goed blijft zitten.

daarom staan er bij ten kate ook 'demo-motoren' zodat je met je kleding even kan gaan zitten om te zien of alles goed zit, gewoon het framewerk met stuur van een motor
zittend kan kleding namelijk heel anders gaan zitten dan dat het staand aanvoeld
 
Ok, nog maar een paar foto's gemaakt om het helemaal duidelijk te krijgen. Heb eigenlijk niet zo'n zin in het hele ruilgedoe, maar als het nodig is dan moet het maar. De vraag is dus, is dit normaal voor leren broeken, zo nee....past dit nog aan? En wat zouden jullie doen, ruilen? Het is al een maat L en XL is zeker te groot.

Als ik gewoon sta dan ziet het er zo uit. Op zich zit de broek dan zelfs een beetje ruim
dsc1154gn.jpg


Als ik dan een klein beetje voorover buig dan gebeurt er dit
dsc1155g.jpg


Nog verder voorover, krijg je dit. Wat mij opvalt is dat de rits dezelfde horizontale positie houdt, terwijl mijn lichaam diagonaal gaat.
dsc1156.jpg


Als ik sta lijkt hij perfect
dsc1158r.jpg
 
Laatst bewerkt:
De pasvorm is voor jou compleet verkeerd....

Om het middel zit mijn broek ook veels te wijd.....
Maar de knieprotectoren dienen wel enigsznis in de buurt van de knietjes te komen.

P.S. Ik draag heavy-duty bretels bij mijn broek.
 
De pasvorm is voor jou compleet verkeerd....
Shit :(

Maar de knieprotectoren dienen wel enigsznis in de buurt van de knietjes te komen.
Ja als ik op mn fiets zit, dan zitten die wel gewoon op mn knieen. (Die logo's aan de zijkant zijn niet de protectors he, daar kan je later eventueel van die sliders op zetten.
 
Laatst bewerkt:
die broek zit gewoon verkeerd! zoals meerdere reacties hiero altijd op een 'demo' motor gaan zitten als je kleding koopt dan kun je direct zien wat de verhoudingen zijn...
deze broek zou ik zoiezo ruilen...[als je nog garantie hebt ?]
en anders laten 'vermaken' bij een leerboer!?
 
Daar moet dan aardig wat aan vermaakt worden. De kniestukken zitten erg laag, de broek is te kort, om het middel is de broek te wijd.
Ik vraag me af welke verkoper dit zo heeft verkocht....
 
Ok duidelijk. Dan ga ik morgen maar ruilen. :(

Kan me niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen aangezien ik hem donderdag heb gekocht en nog maar 4 uurtjes er mee heb gereden.
 
(De Leertent in Amsterdam heeft zo'n brommert achter in de winkel.)

Een Laverda!! *O*
Een tip die ik lang geleden kreeg van een kledingboer: na de eerste langere rit, zo gauw je bent afgestapt, je leren kleding (als die nog je lichaamswarmte heeft) meteen ff insmeren met leervet. Daarmee "voed" je het leer en krijgt het veel sneller z'n definitieve vorm.
Of het goed komt tussen jou en die broek is maar de vraag. Dat hangt er van af hoe krap de broek zit. In tegenstelling tot wat de meesten denken, rekt leer niet écht veel op.
Dan moet het weer er wel naar zijn, mijn eerste lange rit was het nog 10 graden. Toen kwam ik er gelijk achter dat leer nog best fris is op de motor :+

@Delodic: Het bovenstuk lijkt inderdaad te kort. Voor een casual broek zit hij perfect, maar mijn leren broek sluit toch wat hoger aan (dichter onder de navel). Heb je je jas al aangeritst gehad? Lijkt mij dat dat enorm gaattrekken aan je schouders...
 
_O- combipak is combineren met bovenstuk en niet los dragen :N


Andere broek kopen of de bijbehorende jas... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan