"Peace gebaar" in Belgie

Het peace gebaar vindt ook zijn oorsprong in België bij de oude belgen ten tijde van het Romeinse rijk. De pogingen van de Romeinen om gans Galië te annexeren zijn nooit geslaagd geweest omdat het verzet in het noorden van Galië (belgie dus) altijd te fel was. De streek was toen eigenlijk nog 1 groot woud (het kolenwoud). Voor de Romeinen geen alledaags terrein waardoor de oude Belgen in het voordeel waren. De Belgen die niet uit de Romeinen hun handen konden blijven werden hun midden- en wijsvinger "geamputeerd", kwestie van psychologische oorlogsvoering. Hieruit is de gewoonte ontstaan om voor een veldslag, wanneer de Belgen in het gezichtsveld waren van de Romeinen, hun (de meesten onder hun althans) 2 vingers in de lucht staken om aan de Romeinen te tonen, kwestie van provocatie: hierzie we hebben ze nog, kom er maar voor vechten.
 
hm, toch niet een zwaaitopic eh... :+

Je zegt de woorden: "Jonge jongens", en direct de link naar sex... :?
 
[hopeloze versierpoging]
Maar jij bent toch zelf een zonnetje???
[/hopeloze versierpoging]

(en dan kun je hier ook nog blijven hangen)

:r :r :r

:+ ;)


You can do much better than that 8-)

En ik blijf idd maar gewoon gezellig hier, want als MF-verslaafde heb ik ook geen andere keus hè... behalve motorrijden, maar dat gaat om hierboven genoemde reden ff niet. -O-
 
:r :r :r

:+ ;)


You can do much better than that 8-)

En ik blijf idd maar gewoon gezellig hier, want als MF-verslaafde heb ik ook geen andere keus hè... behalve motorrijden, maar dat gaat om hierboven genoemde reden ff niet. -O-
Bwah,... Een ECHTE motormeid laat zich door een spatje (emmer/badkuip) water niet afschrikken, trekt haar waterdichte pak aan en gaat genieten van wat de natuur te bieden heeft. })

Maar je hebt gelijk, in zo een semi-winterweer is het aangenamer om knusjes achter het computerscherm te zitten en samen te dromen over gezelliger temperaturen en droger weer.
 
Bwah,... Een ECHTE motormeid laat zich door een spatje (emmer/badkuip) water niet afschrikken, trekt haar waterdichte pak aan en gaat genieten van wat de natuur te bieden heeft. })

Maar je hebt gelijk, in zo een semi-winterweer is het aangenamer om knusjes achter het computerscherm te zitten en samen te dromen over gezelliger temperaturen en droger weer.

Welk waterdicht pak? -O- :+
En het water kan me niet schelen... tiz meer de baas die t niet zo kan waarderen als ik onder werktijd ga motorrijden :(
 
Welk waterdicht pak? -O- :+
En het water kan me niet schelen... tiz meer de baas die t niet zo kan waarderen als ik onder werktijd ga motorrijden :(

Misschien een idee om net zo'n baas te zoeken als ik... ;) Kun je ook motorrijden tijdens je werk :]
 
als het duim en wijsvinger was (dus eerder een L) waren ze vh 2F4U.be-forum ;)
Nogal belachelijk die L. Steek gewoon je hand omhoog, dit teken kan niet misverstaan worden. Nog belachelijker is de groet met de voet van de racebananen, ik vrees dat veel koekenblikkers dit niet begrijpen en als een agressief teken (schoppen)interpreteren nadat ze juist ruimte vrijmaken voor U . Ik zwaai met volle hand (r of l maar niet gelijktijdig) naar ALLE 2- (of3-)wielers, (geen voet, l of v of middenvingergroet) :W
 
Nogal belachelijk die L. Steek gewoon je hand omhoog, dit teken kan niet misverstaan worden. Nog belachelijker is de groet met de voet van de racebananen, ik vrees dat veel koekenblikkers dit niet begrijpen en als een agressief teken (schoppen)interpreteren nadat ze juist ruimte vrijmaken voor U . Ik zwaai met volle hand (r of l maar niet gelijktijdig) naar ALLE 2- (of3-)wielers, (geen voet, l of v of middenvingergroet) :W

Die voet is er voor als je iemand een motorrijder inhaald! Als je je rechterhand gebruikt om te zwaaien/groeten, gaat het gas eraf en dat wil je niet. Dus vandaar het rechtervoetje! Tis dus ook niet bedoeld voor koekblikkers. Enneh als jij niet wil groeten, dan doe je het toch gewoon lekker niet!?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan