Toch even een update, ook vooral omdat er wat langs kwam in het hulp en weggeeftopic. Dit keer even geen ploaties van afgelopen weekend. Daarvoor was het even net iets te druk. Met afgelopen weekend als toppunt. We moesten eerder deze week terug naar BICON om te laten zien hoe we de elektronische aanpassingen hebben gemaakt. Daar hebben ze EMC-technisch ook een mening over. Hij MOEST dinsdag dus op de trailer terug naar Helmond voor de keuring.
Het wordt een wat technisch verhaal:
Krijg ik vrijdag een bericht van degene die aan het gaspedaal werkte, dat het alsnog niet ging lukken en dat alles op m'n bureau lag. Heel het weekend dus volle bak aan het werk geweest om alles weer in werkende staat te brengen. Min van het accupakket isoleren van het chassis en vervolgens deed het gaspedaal raar. Bleek dat de hall sensor in het gaspedaal was overleden. Goed, normaal gezien geen probleem, maar het was ondertussen al zondag dat we daar achter kwamen, dus een nieuwe bestellen ging ook niet. Gelukkig hadden we er nog een paar liggen, maar wel van een ander type, wat zowel met gas los als vol gas te veel spanning gaf.
Maandag met een bult weerstanden in de weer gegaan om te zorgen dat dat ook weer klopt. Auto rijdt. Top. Testritje en toen hadden we geen snelheidsmeter meer. Tuurlijk, dom. Die maakte gebruik van de massa van de hall sensoren in het wiel. Hoe los je dat op? TOCH onderdelen nodig. Uiteindelijk dinsdagmorgen om 9 uur naar Brigatti in Eindhoven om een optocoupler te halen. Die hebben we er dinsdagochtend in gefabriekt. 3D printer aangezet voor een behuizing, en wonder boven wonder was de eerste print goed. Om half 1 eerste testrondje kunnen maken, om kwart over 1 testrondje na alles netjes weggewerkt / ingebouwd te hebben. Om half 2 de aanhanger erbij en om half 3 in Helmond bij BICON.
Waar zijn we verder nog mee bezig geweest?
Remleidingen verleggen en netjes op de beugeltjes maken:
Juiste doorvoerthules installeren:
En verder dingen zoals bouten op juiste lengte brengen, remkabel voor de handrem inkorten (en testen op een helling), heel veel kabels oranje wikkelen, schakelaar installeren voor de deur zodat de aandrijflijn inactief kan worden als iemand uitstapt, detectie voor de laadkabel upgraden, een bult aan documentatie updaten voor de RDW en nog wat van die taken.
ALS we van BICON door mogen wordt het lijstje erg klein van wat we nog moeten doen. Vooral nog wat beugeltjes voor de kabels naar de motoren, stickers plakken, wat kleine wijzigingen in de software en pedaalrubbers installeren / fabriceren.