Piaggio Beverly 500

Mannen, hou toch op. Die scooter is 10 jaar oud. Het is geen klassieker die na 30 jaar uit een schuur getrokken is. Mits goed onderhouden kan zo'n scooter nog járen vooruit.
 
Dat van die bokstandaard klopt wel, hoor. Ik heb het ook wel gehad met een passagier en een langzame bocht. Misschien kan de vering nog wel iets strakker gezet worden, dan heb je het minder gauw. Volgens mij is dit inderdaad niet iets om je zorgen over te maken.
 
Oke bedankt voor de tip. Weet je ook hoe ik deze strakker zet?

En ik wil mijn achterwiel demonteren om het zwart te spuiten. Iemand enig idee hoe dat moet? Ziet er knap lastig uit met die achterveer, weet iemand hoe t moet?

Gaat om een bev 500 uit 2003.

Alvast dank!
 
Ik heb staan kijken toen de achterband verwisseld werd. Uitlaat en rechter achterveer moesten eraf. Maar het was geen lastige klus, zo te zien. Er zal wel een trucje zijn om de veer op lengte te houden. Om de veren strakker te zetten moet je met een speciaal soort sleutel bovenaan iets een bepaalde kant op draaien. Het staat in mijn instructieboekje, en de sleutel zit in mijn gereedschapssetje (2010).
 
Vraagje? Staat er datum op de orginele beverly pirelli gts band? Ik keeek ff snel maar kon niet vinden..


En nog iets anders.. ik keek naar een beverly woensdag en missgien ga ik hem kopen. Het betreft een bordeaux beverly uit eind 2004. De stuurdoppen (volgens mij noem je het zo tenminste die uiteindes van je stuur) die heb ik altijd chrome gezien masr bij deze bev waren ze zwart.. is dit standaard van fabriek of is dit overgespoten??

Door deze vragen word het mij waarschijnlijk iets duidelijker of de bev zijn orginele kilometers van 12000 heeft. Bj 2003.
Voor de rest is de bev heel netjes. Geen roest behalve een beetje bijeen van de stuurdoppen. Eigenaar stalde de motor vlak tegen de muur in de garage. Anders past zn auto nie meer in de garage
 
Laatst bewerkt:
Met 12000 km is het wel iets lastiger om mbv de DOT code de kilometrage te checken. De achterband mag vervangen zijn, maar moet dan er nog echt puik uitzien. Het is onwaarschijnlijk dat met 12k de voorband is vernieuwd. Als dit wel het geval is, moet er dan ook zeer goed uitzien.

Je mag ervan uitgaan dat als beide DOT codes gedateerd zijn voordat de motorscooter op naam is gezet, de kilometrage correct is.

DOT code band
De meeste banden zijn voorzien van een DOT code (DOT staat voor Department Of Transportation). Het vermelden van deze code is verplicht als de band in Amerika wordt verkocht. Deze DOT code biedt informatie over verschillende zaken die verband houden met de productie van de band.



De laatste vier cijfers van de DOT code (in bovenstaand voorbeeld '3209') bevatten informatie over de productiedatum van de band:
- Bij banden geproduceerd voor het jaar 2000 bestaat de DOT code uit 3 cijfers
- Bij banden geproduceerd in het jaar 2000 of later bestaat de DOT code uit 4 cijfers

De eerste twee cijfers staan voor de productieweek. De laatste twee cijfers staan voor het productiejaar. De band uit bovenstaand voorbeeld is geproduceerd in week 32 van het jaar 2009.
 
Laatst bewerkt:
de Stuurdoppen Bar-ends zijn in allerlei kleuren en gewichten te krijgen als er een topkoffer op zit kunnen die bij de topkoffer gezeten hebben ter compensatie van het gewicht van de koffer
 
@mish ja de banden hebben weinig-geen profiel meer daarom is de datum ook een grote aanwijzing. want de meneer gaf aan dat hij de laaste jaren weinig heeft gereden.

@maksor er zit wel een topkoffer op dat klopt. enig idee waar ik bar-ends voor goedkoop kan kopen(nieuw). en zijn deze makkelijk te monteren??
 
Laatst bewerkt:
Met 12000 km is het wel iets lastiger om mbv de DOT code de kilometrage te checken. De achterband mag vervangen zijn, maar moet dan er nog echt puik uitzien. Het is onwaarschijnlijk dat met 12k de voorband is vernieuwd. Als dit wel het geval is, moet er dan ook zeer goed uitzien.

Je mag ervan uitgaan dat als beide DOT codes gedateerd zijn voordat de motorscooter op naam is gezet, de kilometrage correct is.

DOT code band
De meeste banden zijn voorzien van een DOT code (DOT staat voor Department Of Transportation). Het vermelden van deze code is verplicht als de band in Amerika wordt verkocht. Deze DOT code biedt informatie over verschillende zaken die verband houden met de productie van de band.



De laatste vier cijfers van de DOT code (in bovenstaand voorbeeld '3209') bevatten informatie over de productiedatum van de band:
- Bij banden geproduceerd voor het jaar 2000 bestaat de DOT code uit 3 cijfers
- Bij banden geproduceerd in het jaar 2000 of later bestaat de DOT code uit 4 cijfers

De eerste twee cijfers staan voor de productieweek. De laatste twee cijfers staan voor het productiejaar. De band uit bovenstaand voorbeeld is geproduceerd in week 32 van het jaar 2009.

Ik heb bijna 12000 op de Vespa staan, 2e achterband en die ziet er ook niet meer puik uit, voorband eerste maar ook bijna aan vervanging toe, kilometrage checken op banden gaat mij inziens alleen op onder de 5000 km, anders kan je er echt weinig van zeggen.
 
@Johnv ja de voorband is bijna zelfde profiel (bijna kaal) als de achterband. Dus de datum van voorband is belangrijker dan achterband?
 
Je kan kijken of t z'n eerste banden zijn of niet maar er zijn mensen die 30k met een band rijden en andere nog niet de helft vindt de hele banden datum km stand niet zo verhelderend.

Koop wel eens een snorscootertje en vaak word er gezegt minder als 2000 km gelopen, als er dan al andere banden opzitten als standaart geleverd ga ik niet eens kijken. Dit is alleen om te voorkomen dat ik een tering eind voor Jan met de korte achternaam voor rij.

Je kan er bij een motorfiets niks van zeggen miz.
 
Je kan kijken of t z'n eerste banden zijn of niet maar er zijn mensen die 30k met een band rijden en andere nog niet de helft vindt de hele banden datum km stand niet zo verhelderend.

Koop wel eens een snorscootertje en vaak word er gezegt minder als 2000 km gelopen, als er dan al andere banden opzitten als standaart geleverd ga ik niet eens kijken. Dit is alleen om te voorkomen dat ik een tering eind voor Jan met de korte achternaam voor rij.

Je kan er bij een motorfiets niks van zeggen miz.

Als de voorband nog de originele is dan zou 12dkm weleens kunnen kloppen. Maar je kan er niks van zeggen. Mijn 2008 scooter met 8000km had nog den originele banden. Achter een tikkie vierkant maar voor nog prima. Maar die eerste montage banden bevielen mij voor geen meter, dus ik heb ze laten vervangen.
 
Een vraag tussendoor.

Ik heb een lage windscherm op mn bev. Maar deze is wit. Heeft iemand toevallig een standaard (getinte) windscherm te koop? Het gaat om dat hele lage windscherm ong 10 cm hoog

Gr
 
Weer een goedendag mede mfers. Ik zit weer met een vraagje.. ik vroeg de verkoper dus om een dotcode van de band en ik kreeg deze nummers..

Voorband : 110/70-16 M/C 52S          
          DOT XE MU X2JX (3022)          
          GTS 23

Dit zou dus betekenen dat de band van week 30 jaar 2022 is? Wth?

Hulp aub. Nogmaals ik probeer dus te achterhale of de bbeverly 500 uit 08-2004 daadwerkelijk 12000 km heeft

Greetz furkan
 
Ja dat zeg ik net maar er staat dus wel 3022. Kan iemand missgien even checke of er ook zoiets staat bij zijn eigen band? En ik dacht dat de dot code in totaal 16 letters + cijfers had in plaats van 12
 
Bij mijn Pirelli gts 23 staat 4909 wat dan betekent dat de band al 2 jaar op de plank lag, de Vespa is van 2011. Rare jongens die Italianen, hij is via het VIN ook alleen terug te vingen als Piaggio MP3 250 volgens de verzekering .... Paar keer over gebeld maar het is niet anders de uitkering is iig bij diefstal hoger aangezien de MP3 een stuk duurder is :?
Wat betreft de band 3022 zal wel 3002 zijn waarschijnlijk.
 
Juist kheb het weer ff nagevraagd. 3202 is voorvand. 4202 is achterband. Dat word dus morgen een beverly in me schuur *O*

@johnv ja en bouwjaar van de bev is 08-2004. Dus deze banden zijn ook 2 jaar later erop gezet. Blijkbaar hebben ze zoeen grote voorraad.
Gtz furkan
 
Laatst bewerkt:
Juist kheb het weer ff nagevraagd. 3202 is voorvand. 4202 is achterband. Dat word dus morgen een beverly in me schuur *O*

@johnv ja en bouwjaar van de bev is 08-2004. Dus deze banden zijn ook 2 jaar later erop gezet. Blijkbaar hebben ze zoeen grote voorraad.
Gtz furkan

Goed geregeld, gefeliciteerd!
 
2hrzx34.jpg

topkoffer is niet zo mijn ding dus ff eraf gehaald, moet nog even die onderkant v/d koffer afhalen van de beverly

Hier is ie dan, lang gewacht op deze motorscoot.

Ik heb een vraagie; km-stand is op 12000, kleppen stellen nodig?

En ik moet mijn banden laten vervangen en eventueel kleppen laten stellen enig idee waar ik dat het beste kan laten doen in en rondom oosterhout of breda.. liefst kwaliteit en niet al te dure plek natuurlijk ;p
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van de zomer de 15.000 beurt gehad, kleppen nog prima. Ik zou er eerst eens een paar duizend lekker op rijden. :] Dan heb je een beetje idee wat er goed werkt en wat niet.

Dit heb ik wel altijd de mooiste kleur gevonden. Alleen jammer van dat zwart/grijze kunststof.

Ik zou die kofferplaat laten zitten. Het ontsiert niet, en je zal zien, binnen de kortste keren is het wel handig om wat extra's mee te nemen. Ik rij normaal zonder koffer, maar hou hem altijd bij de hand. Elke maand komt het wel eens uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan