Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Goede set van je. De standaard klemmen gaan op een gegeven moment lekken, ik heb destijds alles voor de gebruikelijke slangenklemmen vervangen. Let op; hier schijnt ook weer kwaliteitsverschil in te zitten. Met RVS zit je goed. :)

Mish
 
Ik heb idd ook alle klemmen vervangen door rvs klemmen van Zweedse kwaliteit. (Werk bij een Volvo dealer)
Oude klemmen zaten letterlijk gewoon los, dus zodra er drukopbouw in systeem was zeek het gewoon langs die klemmen op.
Heb je nog het probleem van de v-snaar kunnen tackelen?
 
Mish, heb je weleens op een integra gereden?
Ik heb er weleens opgereden maar ik vond hem niet zo prettig rijden.
Ik vond hem erg snel opschakelen in de bebouwde kom heel snel naar ik dacht zesde versnelling.
En dan een happering als je snel gas geeft gaat tie eerst terugschakelen, maar het was de 700cc.
 
Laatst bewerkt:
Hee Zuunig,
Ik heb eerder op de NC750 X gereden, afgelopen zaterdag op de Integra 750. Qua handeling, bagageruimte en windbescherming is de Beverly super, de Integra heeft weer andere voordelen. Er is een groot verschil tussen de D en S modus. De Drive modus zit contant aan de onderkant van de toeren, waardoor je extreem zuinig kan rijden. De S modus rijdt wel super hoor. Geen problemen met haperen oid. Wel heel snel te snel... :)

Zojuist ben ik eigenaar geworden van een 750 uit 2014.
 
Hee Zuunig,
Ik heb eerder op de NC750 X gereden, afgelopen zaterdag op de Integra 750. Qua handeling, bagageruimte en windbescherming is de Beverly super, de Integra heeft weer andere voordelen. Er is een groot verschil tussen de D en S modus. De Drive modus zit contant aan de onderkant van de toeren, waardoor je extreem zuinig kan rijden. De S modus rijdt wel super hoor. Geen problemen met haperen oid. Wel heel snel te snel... :)

Zojuist ben ik eigenaar geworden van een 750 uit 2014.
Proficiat.
Ik heb even gekeken: één uit 2014 is toch redelijk prijzig: 6 - 7000€.
 
He Peter,
Deed ook wel even zeer hoor.... Bijna 6000 knaken, maar goed. Je kan het nog veel gekker maken he :)
 
Hee Zuunig,
Ik heb eerder op de NC750 X gereden, afgelopen zaterdag op de Integra 750. Qua handeling, bagageruimte en windbescherming is de Beverly super, de Integra heeft weer andere voordelen. Er is een groot verschil tussen de D en S modus. De Drive modus zit contant aan de onderkant van de toeren, waardoor je extreem zuinig kan rijden. De S modus rijdt wel super hoor. Geen problemen met haperen oid. Wel heel snel te snel... :)

Zojuist ben ik eigenaar geworden van een 750 uit 2014.
Mish, ik denk dat ze met de 750cc een betere scooter hebben neer gezet en de kinder ziektes eruit hebben gehaald.
Die 700 waar ik op reed deed het echt niet goed.
Wat me vooral stoorde was in de stad als je van 0 naar 60 rijdt zit tie al in de hoogste versnelling en als je dan plotseling veel gas geeft om snel even een auto voorbij te glippen hij eerst nog terug moet schakelen terwijl een normale scooter direct reageert.
En op de snelweg had tie ook rare nukken.
Het was op een demo dag van honda.
Ik dacht die wil ik niet hebben, ook op de andere 2 schakel motoren nc700x en nc700S gereden en de
Naked nc700s vond ik erg lekker rijden, alleen de wind bescherming was 0, en zag ik me niet een uur lang 130km/u rijden op de snelweg.
Wat wel hoor is dat de 750 cc een flinke verbetering is.
 
Mish, ik denk dat ze met de 750cc een betere scooter hebben neer gezet en de kinder ziektes eruit hebben gehaald.
Die 700 waar ik op reed deed het echt niet goed.
Wat me vooral stoorde was in de stad als je van 0 naar 60 rijdt zit tie al in de hoogste versnelling en als je dan plotseling veel gas geeft om snel even een auto voorbij te glippen hij eerst nog terug moet schakelen terwijl een normale scooter direct reageert.
En op de snelweg had tie ook rare nukken.
Het was op een demo dag van honda.
Ik dacht die wil ik niet hebben, ook op de andere 2 schakel motoren nc700x en nc700S gereden en de
Naked nc700s vond ik erg lekker rijden, alleen de wind bescherming was 0, en zag ik me niet een uur lang 130km/u rijden op de snelweg.
Wat ik wel hoor is dat de 750 cc een flinke verbetering is.
 
Ok, dit heb ik inderdaad niet herkent in de 750. Natuurlijk niet zo soepel als een variomatic, maar anders. Persoonlijk vond ik de T-Max veel toeren maken met optrekken, liever de iets rustigere motorloop van de Integra. Maar goed, de tijd zal het leren. :) Terug naar de BV350 .
 
Ik zit hier nu op vakantie in de Carriben, en ik zie hier veel Loncin rond rijden, dus ik zoeken naar dat merk, en ze maken al jaren de 650cc één cilinder motor voor bmw en nu ook hetzelfde voor een gilera.
En ook de 400cc motor voor de 400cc scooter van bmw.
Ook kwam ik op youtube een tmax 250 tegen en toch ook weer 250cc motoren voor honda forza en yamaha xmax.
Misschien had ik wat gemist.?
 
Hey Mish,

Integra had ik ook op het oog gehad een paar weken terug. Wat mij na een tijdje, aan gelijk welke motorscooter begint tegen te steken is de veel mindere rijbeleving. Ik denk dat je dat op een Beverly zeker wel zal vinden en het is volgens mij nog meer een motor waarmee je alle kanten uitkan. Nadeel is de ketting.

Zelf ben ik aan het twijfelen nu. Of een occasie Husqvarna vitpillen 401 of niets en dan koop ik me een mega elektrische step mee.
 
Ik zit hier nu op vakantie in de Carriben, en ik zie hier veel Loncin rond rijden, dus ik zoeken naar dat merk, en ze maken al jaren de 650cc één cilinder motor voor bmw en nu ook hetzelfde voor een gilera.
En ook de 400cc motor voor de 400cc scooter van bmw.
Ook kwam ik op youtube een tmax 250 tegen en toch ook weer 250cc motoren voor honda forza en yamaha xmax.
Misschien had ik wat gemist.?

Goh vreemd. Ik heb ooit een Honda CBF250 gehad en toen op dat zelfde ogenblik kopje in Zuid Amerika een cbf300 krijgen.
Nog een mooi voorbeeld was de Honda X4 die hier niet te vinden was tenzij ingevoerd. De Europese markt is voor vele constructeurs de minst belangrijke afzetmarkt.
 
Hey Mish,

Integra had ik ook op het oog gehad een paar weken terug. Wat mij na een tijdje, aan gelijk welke motorscooter begint tegen te steken is de veel mindere rijbeleving. Ik denk dat je dat op een Beverly zeker wel zal vinden en het is volgens mij nog meer een motor waarmee je alle kanten uitkan. Nadeel is de ketting.

Zelf ben ik aan het twijfelen nu. Of een occasie Husqvarna vitpillen 401 of niets en dan koop ik me een mega elektrische step mee.


De Integra is niet te vergelijken met de Beverly. De Beverly is gewoon een alleskunner. Veel windbescherming, grote opbergruimte, voldoende vermogen, gaaf uiterlijk. De Integra gaat veel meer richting motorfiets waarbij vermogen en weggedrag veel belangrijker is. Ik heb mij wel laten verassen door de Integra. Niet iedereen waardeert de rustige motorloop, ik vind het heerlijk om met 2000 tpm door het dorp te cruisen. Op de S stand is de Integra daarnaast ook nog rete snel! Bagageruimte en handeling moet je op de koop toenemen.

De ketting ben ik ook in een perspectief gaan plaatsen. Een cardanaandrijving is qua onderhoud veel fijner, maar het wordt allemaal zo zwaar. Onderhoud van de ketting neem ik met mijn wekelijkse wasbeurt mee, geen probleem. Gaat ook 25.000 kilometer mee, de snaar van de Beverly zou ik, met veel snelweg gebruik, bij 15.000 vervangen. Qua kosten scheelt het niet zo gek veel.

Kortom; anders niet perse beter :)
 
Ik had de 700cc gereden toen die er net was uitgekomen. Die hebben ze vrij snel daarna een software update gegeven.
 
Dag allemaal.

Leuk dit forum waar ik toevallig op kwam door te zoeken naar “Beverly onbalans”..

Sinds afgelopen zaterdag ook de trotse eigenaar van een Beverly Police uit 2018 met ”pas” 2300 km op de digitale teller. Vroeger heb ik motor gereden, maar door de praktische ervaring met een snorscooter ( Peugeot Tweet, gekocht voor mijn dochters die er nooit op reden) verliefd geworden op de looks- en reviews- van deze Piaggio.

Ben erg blij met de aankoop (super gaaf ding) maar merk ook een onbalans rond de 80km per uur. Onder en boven deze snelheid snijdt hij als een warm mes door de boter, maar rond de 80 dus redelijk veel gehobbel. Stuur trilt niet maar voel het meer in de buddy en vooral met gas los of uitrijden. Zie dan ook dat de lichtbundel van de koplamp trilt in de spiegeling van de auto voor mij..

Vandaag het voorwiel laten balanceren, wat wel iets verbetering heeft gegeven bij lagere snelheden, maar het hobbelpunt bij 80 is dus nog wel aanwezig en vooral lastig bij het verlaten van de snelweg in een bocht. Het scooter centrum gaf aan dat men eigenlijk nooit het achterwiel balanceert en de scooters allemaal wel een beetje hobbelen. Evt. Zwaardere stuurgewichten van de Vespa GTS, die zijn ontwikkeld voor het rijden met een topkoffer, zouden het probleem kunnen verhelpen..

Iemand dezelfde ervaring, of beter nog, een oplossing om dit te verhelpen? Achterband toch maar ook laten balanceren? Met 2300km lijkt me dat het nog niet aan de banden kan liggen..

Dank alvast voor jullie reactie en advies!
 
Laatst bewerkt:
Jep, met mijn Beverly uit 2018 precies hetzelfde probleem. Beide banden eraf laten halen (er zaten een soort rubberen knikkertjes in) en laten balanceren. Diverse keren naar laten kijken, probleem is nooit gevonden. Mijn witte Beverly uit 2012 reed echt beter.

Ik hoop dat ze het euvel vinden.

Mish
 
Jep, met mijn Beverly uit 2018 precies hetzelfde probleem. Beide banden eraf laten halen (er zaten een soort rubberen knikkertjes in) en laten balanceren. Diverse keren naar laten kijken, probleem is nooit gevonden. Mijn witte Beverly uit 2012 reed echt beter.

Ik hoop dat ze het euvel vinden.

Mish
Dank snelle reactie mish! Dus bij jouw destijds nieuwe Beverly nooit echt het probleem kunnen verhelpen? Bij het eraf halen van de banden, knikkertjes eruit en laten balanceren, nog steeds aanwezig of bijna weg?
 
Helaas is het euvel blijven bestaan. Ik heb veel kilometers met een Beverly gereden, ik wist zeker dat het niet goed zat. Kan geen kwaad, denk ik. Maar niet heel fijn. M
 
Hi, iemand ervaring met deze producten...

Voorvorkveren om het aanspreken te verbeteren en achter vanwege zwaarder belasting. 0112MF043_hi.jpg0112SC213YGB02_hi.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan