Piaggio Medley S 125i bwj. 2020

Gefeliciteerd...dat is wel even wat anders dan een Sym Symphony met 120000 ervaring!
Veel rijplezier
 
Na 3 dagen staat de teller al op 350 kilometer. De eerste keer tanken wijst uit, bij uiterst voorzichtig rijden uiteraard, dat het verbruik 48,1km/liter, de 2de keer tanken 45,5 km/liter, wat ongetwijfeld komt door het iets vlotter door het verkeer te gaan. Het hoge scherm lijkt ook weinig of geen invloed te hebben op zowel verbruik als handeling. De brommer blijkt wel erg wendbaar, zeker in vergelijking met m'n Kymco Downtown 350. Over acceleratie kan ik nog niks zeggen, ik heb het gewoon nog niet geprobeerd. Hoogste snelheid tot nu toe was 74 km/uur. Aanvankelijk was ik niet erg te vinden voor het automatische start/stop systeem maar dat valt echt wel mee. Waar ik absoluut ontevreden over ben is de MIA connectiviteit. Dat zou mij in staat stellen om via mijn smartphone alle technische gegevens zoals motortemperatuur, verbruik, enzovoort af te lezen. Pairen via bluetooth lukt . Maar data uitlezen? Vergeet het maar! Ik heb dus nog wat uit te zoeken.
 
Allereerst. De Kymco Downtown 350 heeft een wielbasis van 1545 mm. De Piaggio, die meer een stadsscooter is 1390 mm. De Piaggio heeft meer zit ruimte zoals hij uit de winkel komt. Ik ben 1,80 meter en zowel zitpositie als polstering van het zadel is voor mij zeker goed. Dat was niet zo voor de Kymco. Origineel zit je daar "in" de scooter, vast op dezelfde plaats, vrijwel zonder de mogelijkheid om te gaan verzitten. vandaar dat ik dat zadel heb laten aanpassen. Nu kan ik rustig 400 kilometer per dag rijden zonder zadel/rug pijn.
 
ik vind die nanogrey uitvoering mooi ,ik zelf wil er een licht scooter voor erbij ,maar vrees dat de medley net te licht is voor snelweg?
 
Leuk, na lang wachten heb je hem eindelijk! Je gaat er een hoop plezier van hebben. Heb onlangs mijn 2000ste kilometer mogen noteren, maar het weer valt natuurlijk wat tegen.
 
Voor morgen staat het 1000 kilometer nazicht gepland. Mijn hoogste snelheid tot nu toe 83 km/uur. Ik maak er een (fijne) hobby van om met al mij voertuigen zo zuinig mogelijk te rijden. Dat wil zeggen, verkeer inschatten, rekening houden met hellingen en windrichting. En eerder "trage" wegen uitzoeken. Mijn gemiddelde snelheid was 48 km/uur. Mijn laatste benzineverbruik was 5,89 liter op 281 kilometer, en zoals ik nu kan aflezen op het display verbruik ik op de laatste 109 kilometer 53,4 kilometer per liter. Ik hoop nog beter te kunnen.
 
Vraag me wel af waarom ze de 150cc hier niet leveren, om wat makkelijker mee te komen op de snelweg.
 
Waarschijnlijk omdat je er een ander rijbewijs voor nodig hebt en zodoende is een 150 cc minder aantrekkelijk voor de gewone rijbeijshouders. Ik was alleszins wel kandidaat geweest.
 
Hoi Bertocello,

gefeliciteerd, mooie scoot!
Volg hem al wat langer, als mogelijk vervanger voor Yamaha CygnusX 2007. Echt een zeer moderne motor.
Wat mij opvalt is de ongekende onderhoudsintervallen van 10.000Km, wat heel wat beter is dan de 3000km voor olie van de Cynus. Het verbruik is ook erg goed. Zelf geraak ik tot ca 35Km/l, waarbij ik aanteken dat ik er juist alles aan doe om op te schieten, dus erg slechter kan het niet worden...
Laat ons weten hoe het op lange termijn rijdt / onderhoud etc is.
Omdat ik zelf alles doe, is een vloeistofgekoeld blok weer wat extra, maar beter voor vermogen /gebruik. Ben benieuw wat je ervaringen zijn.
Ik vraag mij af of je goed kan meekomen ( rechter rijbaan) op de snelweg. Dus kun je de 100 ongeveer volhouden? En wat is zijn practische actieradius?
De Cygnus haalt wel ongeveer 100 en kan goed "mee" op de snelweg ( leuk is anders)
 
Hoi Bertocello,

Allereerst wat een mooie scooter in een heerlijke kleur wou dat die in de Beverly ook bestond.
Ik heb op dit forum de zoekbalk gebruikt op zoek naar Mia en kwam jou scooter tegen en las dat jij ook een gevecht hebt met Mia.
Ben je ondertussen al wat verder?
Ik heb een android toestel en krijg het niet voor mekaar.
Ik hoor graag van je bij voorbaat dank
 
Vraag me wel af waarom ze de 150cc hier niet leveren, om wat makkelijker mee te komen op de snelweg.
Dat verschil is te verwaarlozen.
Ik heb een Honda PCX150 gehad en heb nu een Sym Fiddle 3 125, maar ze doen absoluut niet voor elkaar onder.
 
@bertocello ik heb vandaag jou tip geprobeerd maar helaas wil het niet lukken.
Wat ik begreep van de dealer komt er een update aan voor de vele problemen met Mia.
Kan je nu alles uitlezen met Mia en navigeren?
 
Navigeren doe ik met mijn Tom Tom of Kurviger op de smartphone. Aflezen van verbruikscijfers, temperatuur, kilometerstand (tripwaarde verschild met de kilometerstand op het display!) gaat goed. Ik gebruik het wel weinig omdat het niet veel toegevoegde waarde heeft.
 
@bertocello oke als ik het zo lees mis ik er niks aan Mia.
Heb jij Tomtom op je mobiel of een losse Tomtom?
Mocht je een losse Tomtom op je scooter hebben kan je is een foto laten zien hoe je die gemonteerd hebt.
Bedankt voor je antwoorden.
 
Op de foto zie een homemade oplossing. Deze montage maakt het mogelijk om zowel met een stuurklem op de buis te werken als om Ram mount hulpstukken te monteren. Eventueel meerdere naast elkaar.
 
Ik zie op je foto dat de homemade oplossing werkt.
Ik moet is gaan denken hoe of wat ik ga doen, word het navigeren met mijn mobiel of een Tomtom.
Vind de Medley het kleinere broertje van de Beverly maar zie dat mijn windscherm toch iets anders vast zit dan op jou Medley.
Bedankt voor je foto 👍.
 
Ondertussen staan er 3.000 kilometer op de teller. In positieve zin valt op dat er een zeer informatief en uitstekend afleesbaar display is, ook in direct zonlicht. De motor loopt zoals je van nieuw mag verwachten. Rijden gaat stabiel en zeer wendbaar, bijna als een brommertje, Remmen idem dito, wel begint het abs nogal vroeg vindt ik en ik ben benieuwd of dat ook zo blijft. Zithouding is ok, na anderhalf uur geen of nauwelijks zadelpijn. Dit is mijn eerste 2 wieler die op dat vlak zo goed bevalt. Heel blij met het laadvermogen onder het zadel, op reizen in de regio hoef ik geen extra bagage capaciteit mee. Het zuinigste verbruik tot nu lag op 2,04 liter/100 kilometer waarbij ik wel meld dat ik na de 1.000 kilometer inspectie (93€) ik een halve gram zwaardere rolletjes heb gemonteerd. Ik rijd bijzonder defensief en liefst waar er weinig verkeer is. Hoewel het machien 15 pk ambieert kan je alleen binnen het bereik van 20 tot 60 kmper uur spreken van redelijk goede trekkracht, daarboven word het al vlug minder. Topsnelheid weet ik niet, nog geen behoefte gehad om dat uit te proberen. Uitstekende scooter om trage reizen te maken, te flaneren, te genieten.
Negatief valt op dat het sleutel contact op een moeilijke en onhandige plaats staat, je moet bijna op je knieen gaan liggen om de sleutel in het contact te krijgen, "bijna" want je hebt helemaal prijs als je een kabel in de usb poort wil pluggen. Foei Piaggio, je hebt liefst extra verlichting en fijne vrouwenhandjes nodig om je apparaat van stroom te voorzien.
Volgende nazicht met oliewissel is gepland over 7.000 km.
 
Terug
Bovenaan Onderaan