Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja daar kunnen ze nog wel iets aan bijleren bij Piaggio.Negatief valt op dat het sleutel contact op een moeilijke en onhandige plaats staat, je moet bijna op je knieen gaan liggen om de sleutel in het contact te krijgen
Ligt eraan. De eerste 80.000 km verbruikte de Symphony minder dan 1,5 liter/100 km. dit evolueerde naar 2,25 tegen het einde (120.000 km). Nee dus, in verhouding verbruikt de Piaggio wel minder, ik rijd er sneller mee en hij weegt 30 kilo meer.Is deze motorscooter zuiniger dan je 50cc Sym die je had of niet?
mooi leven in BE. kom je in randstad in nl dan gaat dat echt meer kosten.Na 10.000 kilometer, gisteren het eerste groot onderhoud gedaan. Geen waarneembaar olieverbruik. Diagnose toestel bij de Piaggio dealer gaf nergens geen afwijkingen aan. Mede daardoor werd beslist om de klepspeling niet te controleren. Verder werden alle filters vervangen samen met 1,4 liter Putoline 0W30 (vanwege de start/stop) olie. Kosten 112€.
10.000km op een half jaar. Dat is flink gereden.Na 10.000 kilometer, gisteren het eerste groot onderhoud gedaan. Geen waarneembaar olieverbruik. Diagnose toestel bij de Piaggio dealer gaf nergens geen afwijkingen aan. Mede daardoor werd beslist om de klepspeling niet te controleren. Verder werden alle filters vervangen samen met 1,4 liter Putoline 0W30 (vanwege de start/stop) olie. Kosten 112€.
10.000km? Nu al?Na 10.000 kilometer, gisteren het eerste groot onderhoud gedaan. Geen waarneembaar olieverbruik. Diagnose toestel bij de Piaggio dealer gaf nergens geen afwijkingen aan. Mede daardoor werd beslist om de klepspeling niet te controleren. Verder werden alle filters vervangen samen met 1,4 liter Putoline 0W30 (vanwege de start/stop) olie. Kosten 112€.
Wat is het resultaat van de zwaardere rollertjes die je gemonteerdOndertussen staan er 3.000 kilometer op de teller. In positieve zin valt op dat er een zeer informatief en uitstekend afleesbaar display is, ook in direct zonlicht. De motor loopt zoals je van nieuw mag verwachten. Rijden gaat stabiel en zeer wendbaar, bijna als een brommertje, Remmen idem dito, wel begint het abs nogal vroeg vindt ik en ik ben benieuwd of dat ook zo blijft. Zithouding is ok, na anderhalf uur geen of nauwelijks zadelpijn. Dit is mijn eerste 2 wieler die op dat vlak zo goed bevalt. Heel blij met het laadvermogen onder het zadel, op reizen in de regio hoef ik geen extra bagage capaciteit mee. Het zuinigste verbruik tot nu lag op 2,04 liter/100 kilometer waarbij ik wel meld dat ik na de 1.000 kilometer inspectie (93€) ik een halve gram zwaardere rolletjes heb gemonteerd. Ik rijd bijzonder defensief en liefst waar er weinig verkeer is. Hoewel het machien 15 pk ambieert kan je alleen binnen het bereik van 20 tot 60 kmper uur spreken van redelijk goede trekkracht, daarboven word het al vlug minder. Topsnelheid weet ik niet, nog geen behoefte gehad om dat uit te proberen. Uitstekende scooter om trage reizen te maken, te flaneren, te genieten.
Negatief valt op dat het sleutel contact op een moeilijke en onhandige plaats staat, je moet bijna op je knieen gaan liggen om de sleutel in het contact te krijgen, "bijna" want je hebt helemaal prijs als je een kabel in de usb poort wil pluggen. Foei Piaggio, je hebt liefst extra verlichting en fijne vrouwenhandjes nodig om je apparaat van stroom te voorzien.
Volgende nazicht met oliewissel is gepland over 7.000 km.