Piaggio motorblok 125cc/180cc tuning

FF wat anders..moet de oliepomp,bij volgas ook helemaal openkomen?,was volgens niet helemaal juist meer,na het monteren van de 25mm carb.vandaar de warmloper denk ik..ik had hem gelijk helemaal open gezet,gelijk aan de gasschuif,maar of dat de bedoeling eigenlijk is :?

Eerst moet je de speling op je gashendel juist regelen (ongeveer 2-3 mm vrije slag). Je kan dit regelen met de stelmoer op je gaskabel, vlak bij de gashendel. (bij sommige carbs kan je het ook bijregelen op de carb zelf)

Vervolgens kan je de oliepomp afstellen;

Je gas moet toestaan; als je dan naar het rolletje op je oliepomp kijkt, waar de gaskabel over loopt, daar staat een merkteken op. Dit moet recht tegenover het merkteken op je carter staan. Je kan dit bijregelen met de stelmoer op de kabel van de oliepomp.

Je stelt de pomp dus af bij gesloten gasklep en niet bij volgas.
 
Hee mike
Mooi dat je scooter het weer doet
Je laat die oude cilinder nu toch wel zitten zeker?
Ik zou de moeite er niet meer voor doen als het zo weinig scheelt
en hij nu lekker rijd.
Die van mij rijd ook super,maar dan moet ik hem eerst gestart krijgen.
Sinds ik die nieuwe carb er op heb krijg ik hem bijna niet meer gestart.
Ik heb nu net een benzinekraantje gekocht zodat ik de toevoer
kan afsluiten als hij stil staat,ik hoop dat dat helpt.
Dan kan ik hem morgen weer eens proberen.
Succes ermee
 
Nouw,ik ben benieuwd waar het moeilijke starten vandaan komt :? ,dat van die benzinekraan zie ik niet zo zitten,er moet een andere oorzaak voor zijn :Y
Als ik de Malossi ergens goedkoop in een partij kan laten nicasilen,dan komt die er weer op,het is ook zo`n mooi kitje!
Hij loopt idd erg mooi nu,maaar.. kan altijd beter toch?,hij zuipt wel als een grote vent,die van jullie niet?
groetjess
 
O-ja Jooks,nog bedankt voor de uitleg! :}
Iemand ook ervaring met een 180cc Parmakit?,ze zijn wat goedkoper dan Malossi,misschien ook een goede cilinder..
En start de Tyfoon al weer wat vlugger?,de mijne start als ik er naar kijk al,dus het moet kunnen!! (ik heb ook de Malossi/Dellorto 25mm eronder)
 
Ja hoor hij start weer!
Nu kijken of hij het volgende week ook doet?!
Ik heb de carb leeg laten lopen en het benzinekraantje geplaatst.
Ik heb ook de 100 sproeier geplaatst die ik al een maand in huis had,
maar geen zin had om te monteren.
Hoop dat het nu beter gaat anders hoor je het wel weer.
Mijn typhoon lurkt 1liter euro op 16 km en is daarmee denk ik wel de meest dorstige
scooter die ik ken,samen met zijn soortgenoten als de hex van zzz en misschien
die van jou ook wel.
Verbruikt zelfs meer als een Tmax :X als de prestaties er nu ook naar waren :+
Maar de enige benzine die ik moet kopen is voor de scooter,de rest word betaald.
En ik probeer wel het verbruik uit te rekenen maar ik ben nu al voor de 2e keer het briefje kwijt waar ik het op schrijf _O-
Maar ik blijf het proberen.
Groeten
 
nou ik hoop mijnes rond januari eindelijk beetje normaal in elkaar te hebben

heb ondertussen een malassi radiateur van een zipsp welke makkelijk achter de nrg kap past, de 180 rad was te groot.

tevens nieuwe krukas lager binnen, hopelijk komt van de week me nieuwe krukas binnen dan kan het vernieuwd worden.

had van de week nog bijna een ander carter gekocht van een kerel die he aanbood als vol malossi blok
echter daar aangekomen, bleek het nogal gaat te zijn, de cillinder was malossi de vario miste een uitlaatophanging was gebroken en de as was stanmdaard terwijl het mij daarom te doen was, eerst nog hoog en laag springen dat het wel een malossin as zou zijn :S

maargoed nu nieuwe as van top racing zou iets beter als standaard moeten zijn voor hetzelfde geld

we w88 het weer af :D
 
me nieuwe asje binnen, voor hetzelfde geld als een originele alleen nu dan volle wangen, lijkt me ruimschoots voldoende voor me straat blokje .

vind het zelf best een nette as voor een "top racing"

lagers ook al binnen van de week maar eens het blok gaan "splitsen", dan kunnen we weer veel betrouwbare kilometers gaan vreten, na het te hebben ingereden |-)

foto :D, let niet op de malossi doos das de as van het race blok

 
Laatst bewerkt:
Mooie krukas :Y ,waar heb je hem gekocht,en wat koste die nu?
Lijkt mij ook wel wat,ben een beetje aan het rondkijken,maar vind er nog weinig info over..er moet bij een brommer 1pk mee te winnen zijn,maar wat voor resultaten verwacht jij er mee te halen,met het plaatsen van de krukas?
En is het nog veel werk?,dat is iets wat ik zelf nog nooit gedaan heb,en zie er een klein beetje tegen op namelijk..
Gr Mike

O-ja,want hij staat ook niet op de site van hun: http://www.topracing.nl/topracing/topracing.htm
 
Laatst bewerkt:
Als je een minder begrensde uitlaat monteert van welk merk ook dan moet je ook een grotere sproeier monteren. Wellicht kan je dat wat schelen in topsnelheid. Hoeveel maten groter is gewoon een kwestie van uitproberen. Ik zou eens 5 maten groter proberen en eens kyken wat de scooter dan doet.
 
Mooie krukas :Y ,waar heb je hem gekocht,en wat koste die nu?
Lijkt mij ook wel wat,ben een beetje aan het rondkijken,maar vind er nog weinig info over..er moet bij een brommer 1pk mee te winnen zijn,maar wat voor resultaten verwacht jij er mee te halen,met het plaatsen van de krukas?
En is het nog veel werk?,dat is iets wat ik zelf nog nooit gedaan heb,en zie er een klein beetje tegen op namelijk..
Gr Mike

O-ja,want hij staat ook niet op de site van hun: http://www.topracing.nl/topracing/topracing.htm

ik was er 167,50 onder rembours (150,- excl verzenden) voor kwijt bij jrmotoren ----> http://www.jrmotoren.nl/winkel/index.php

en ja monteren is een rot werkje, ik besteed het dan ook liever uit lever gewoon een leeg carter aan kost me 25 euries dan en bespaard me hoop frustraties ;)

info over het monteren van een krukas vind je hier --->http://www.scooter-freaks.nl/techcenter/monteren/monteren_krukaspiaggio.php

overigens krijg je geen extra vermogen van een as, het zorgt alleen voor een betrouwbare motor als je het gaat tunen

gr Joey
 
owjah, een as monteer je icm nieuwe lagers, lagers zijn vrij aan de prijs voor een motorscoot 59,95
 
He jongens volgens mij zijn de start probemen over!
Joey heeft gelijk gehad en het lag toch aan de benzine toevoer.
De typhoon heeft geen benzine kraan dus heb ik er zelf 1 op gezet.
Nu kan hij dicht gezet worden zodat niet alles volloopt met benzine als hij lang stilstaat bv 1of 2 weken of nog langer.
Hij heeft nu 1 week stil gestaan en hij starte na 2x al !
Super, zo hoort het ook.
Tot later
 
Goh,dus toch!!,ik zou dan toch de vlotter nakijken,moet toch niet kunnen,dat die volloopt?
Iemand nog ervaring met racekrukassen verder?,ik heb weer een Malossi 180cc besteld,maar weet niet of ik dat met een krukas moet/zal combineren..
Verder heb ik een andere achterveer besteld,en een megagrote remschrijf (260mm),nu ben ik nog aan het uitvogelen wat echt goede plakbandjes zijn,als iemand wat weet...
 
Die mega grote remschijf van stage6 heb ik ook.
Er is wel een probleem waar je rekening mee moet houden; de remklauw van de 125 is anders dan die van een 50cc; de 125 gebruikt grotere remblokkken.
Het gevolg is dat de remblokken net de lagerbusjes van de remschijf raken. Ik heb dit opgelost door de onderkant van de remblokkken tegen een schuursteen te slijpen totdat deze onderaan 3mm korter zijn.
 
Ik heb hier nog een 280mm monsterdisc voor een runner liggen.
die past wel zonder aanpassingen op eenb 125/180 hoor.:)

zit natuurlijk ook een bracket voor de klauw bij
 
Mike ik denk niet dat een andere krukas belangrijk is bij onze manier van tunen.
Als je wat extremer gaat wel, dan krijg je te maken met meer krachten en toerentallen dan bij ons.
De krukas voor mijn scooter is nog gewoon standaard want het is gewoon
de zelfde voor 125 of180cc.
Ik zag dat je weer geinvesteerd had in mooie spulletjes,
ik hoop dat je er nu langer plezier aan beleeft.
En natuurlijk kan ik je de bridgestone hoops aanbevelen.
Deze doen het onder de meeste omstandigheden goed en een setje kost 120 euro dacht ik
 
NA een tijdje niets meer te hebben gedaan vandaag weer de 1e stapjes gezet richting opbouw van de nrg 190cc

heb de fabrizi 190cc gemonteerd het inlaatje en de hpi2006
DSC03757.jpg


nu maar eens bij thomas (fred motoren) aan de bel trekken waar m'n uitlaatflens blijft. dan nog een goede carb en is alles daar.

verder nog wat kleins besteld torsioncontroller (klinkt meer dan dat het is) heb ik de rotor aan de hand van een buzetti tool op tijd gezet. heb ik de remleiding voor vervangen door een stalen

toen ook nog maar eens effe de moeite genomen de nieuwe voorvork in elkaar te zetten aangezien ik eindelijk me voorwiellagers binnen had. effe een adapter voor de 280mm rijnschijf
denk dat ik de adaoter nog wat verfraai door in het midden nrg eruit te fresen.

net setjes d8 ik zo :D
DSC03758.jpg
 
Hey joey dat ziet er geweldig uit hoor !
Ik vind die vork met die enorme remscijf er heel stoer uit zien.
Mooi dat je er weer mee verder bent gegaan.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gaat lopen.
Als je er staks klaar mee bent moeten we maar eens een sprintje trekken :Y
Moet je er nog veel aan doen,ook aan het uiterlijk?
Groeten
 
Adapter ziet er goed uit, zou hem alleen massief laten (geen dingen erin frezen oid.) voor de stevigheid, komt toch aardig wat kracht op te staan
en zeker met zo'n grote schijf.

Ik gebruik deze vork zelf ook,maar dan met een 220mm galfer schijf en 4 zuigerige remklauw:

vrseub.jpg
 
Beetje vreemd,die krukas kan de Nederlandse inporteur niet leveren,dus hoe je hem gekregen hebt??,en hoe zit dat nu met die spullen die je te koop hebt/had?,hoor ik ook niets meer van,is het er nog?(carb/etc)
Verder ben ik benieuwd hoe het lopen gaat,met die enorme cilinder vol met gaten..en met een ontsteking moet je ook veel kunnen winnen,alleen voor straatgebruik verlies je de verlichtingsspoel,dus dat is geen optie,voor de straatrijders onder ons..
 
Terug
Bovenaan Onderaan