piaggio typhoon 180 2t

En hoe is het met de bandjes??? ;)
full

Ze zijn er!!Het zijn 12inch runner velgen geworden,Het zoeken naar 13inch nrg velgen werd ik beu.De achter velg zag er vreselijk uit en ben er een hele tijd mee bezig geweest om hem weer netjes te krijgen.Voorvelg alleen ontvetten en licht opschuren,ik heb ze nu in de primer gezet en morgen spuit ik ze goudkleurig en ik hoop dat dat een beetje mooi staat! :9~
 
Achter velg past er zo op,voor word het een ander verhaal. De oude schijfrem is 19cm, de nieuwe is 22cm en je kunt ze niet overzetten dus past de remklauw niet meer. Daar bestaat geen adapter voor en die zul je zelf moeten maken.
Ik zet er een plaatje bij van de situatie zoals die nu is, en als ik morgen de adapter in elkaar heb gelast volg ook die foto.Groeten peter
full
 
Niet te veel zuipen vanavond, dan kan je morgen tenminste lekker vroeg aan de slag!!

vorderingen wil ik zien en snel ook :( ... :+

Ziet er wel beter uit als die ballonbanden van die 10"
 
Thanks nix maar ik ben knap moe van het schuren, dus ik ben bang dat ik er zo wel eentje lust :+ Morgen toch geen haast!
 
Thanks nix maar ik ben knap moe van het schuren, dus ik ben bang dat ik er zo wel eentje lust :+ Morgen toch geen haast!

Ben alleen bang dat het niet bij eentje blijft O-)

Ik moet morgen toch weer iets doen en kan pas na 19:00 kijken

Dus succes
 
Zo...adapter is gelast,ik heb 2 hoekstalen aan elkaar gelast met ongeveer de juiste vorm.
Dit is nog de ruwe versie,er moeten nog 4 gaten in en wat mooiere vormen en natuurlijk mooi afwerken.Ik hoop dat de fotos scherper zijn dan op mijn scherm,dan kan iemand die het zelfde probleem heeft er zijn voordeel mee doen.Dit Z profiel was voor mij de makkelijkste oplossing..groeten
full

full
 
Achter velg past er zo op,voor word het een ander verhaal. De oude schijfrem is 19cm, de nieuwe is 22cm en je kunt ze niet overzetten dus past de remklauw niet meer. Daar bestaat geen adapter voor en die zul je zelf moeten maken.
Ik zet er een plaatje bij van de situatie zoals die nu is, en als ik morgen de adapter in elkaar heb gelast volg ook die foto.Groeten peter[afbeelding]

Daar bestaan wel adapters voor, maar die worden doorgaans meegeleverd bij aanschaf van een remschijf. Had ooit een een oversized zwevende Metrakit remschijf gekocht voor een scooter, zat het adaptertje erbij. Easypeasy! Geen idee alleen of die adapters los te verkrijgen zijn..

(hmm heb geen foto..)

Groeten, Karl
 
Gisteravond na een glaasje genomen die foto's?? _O- _O-



Het is dat ik weet wat je bedoelt, want van de foto's alleen is het niet echt goed te zien.
 
Hey karl dus ze zijn er wel!! Ik zag er toevallig een liggen naast een nieuwe remschijf!
Het zou toch vreend zijn als je die niet los kunt krijgen :(
Ik maak deze toch eerst af want de velgen zijn gespoten
en donderdag zijn de bantjes binnen(bridgestone hoop b02) gekozen na tip in het banden topic hier!Bedankt nog hiervoor,maar ze zijn wel bijna 2 keer zo duur. :)
Nix ..Tja de fotos zijn niet altijd even mooi genomen met de telefoon, en zeker niet van dichtbij maar een digi camera heb ik niet dusssss.
Groeten
 
Als die zondag maar wel rijbaar is :Y
Je weet toch!! Ik zoek heel de avond al naar een adapter en inderdaad als je een nieuwe schijf koopt zit die er soms bij.
Ik heb zelfs een losse adapter gevonden voor 16euro maar die past natuurlijk niet!
Ze zijn er dus weldegelijk, en als je je geroepen voelt })
 
Jaah die banden zijn best duur! Maar onder mn ene Leonardo bevielen ze érg goed! Mn andere Leonardo had 2 Michelin banden, vreselijk!

Tsja die adaptertjes van remschijven zíjn er wel.. Wat je zou kunnen doen is op easyparts zoeken naar een oversized remschijf voor de Typhoon. Vervolgens stuur je ze een email dat je die schijf hebt maar de adapter bent kwijtgeraakt :z ofzo. Wie weet wat ze voor je kunnen doen.

Misschien kan je, als je het Forum even doorspit, iemand vinden die handig is met dat soort dingen. Het lijkt me dat als je dat kán, het niet zo moeilijk is te maken..

Zucht.. Bedenk me net dat ik nog een set Runner velgen heb liggen. Daar gaat mn kans om ervan af te komen ;)

Groeten, Karl
 
Zo even een lekker zondags toertje gemaakt met nix13.
Dijkje,poldertje,kerkje en bootjes kijken.dat verveelt toch nooit met zulk weer :]
Kachel;ik zal idd een mailtje sturen naar easyparts want je weet nooit.
Wel jammer van je velgjes,maar ja zo gaat dat he
full
 
Was idd een lekker ritje vandaag.
De velgen zien er ook goed uit, jammer dat de banden pas donderdag komen.
Maar dan kan je um voor die tijd nog even lekker wassen en poetsen
 
Vandaag het adaptertje afgemaakt,netjes glad geschuurd en geprobeerd om er een beetje vorm aan te geven en grijs gespoten.
Ik heb hem gemoteerd en de nieuwe velg erin gezet,daarna de remklauw erop gedaan en ik vind het toch wel mooi staan.
Misschien remt hij ook nog wel,maar dat probeer ik morgen uit.
Het moet wel spannend blijven he!
Je moet maar niet op de meegespoten band letten,
die is alleen voor het passen en proefrijden want er komen nieuwe banden op.
Groeten peter.
full
 
Ja hoor het is zo ver!! De banden zitten erom.
Het monteren van de wielen ging snel,al moet je wel de uitlaat eraf halen en spat bord los en lucht uit de band laten lopen.
Voor wiel gebeuren was al op maat gemaakt dus zo gebeurt.
Testrit: Wat rijdt dat lekker zeg! Een hele verbetering met die bolle 10inch bandjes.
Hij is niet meer zo nerveus/zoekerig als voorheen maar een stuk stabieler.
Ook het bochtenwerk is veel beter zelfs met die nieuwe gladde banden!(rustig aan)
Kortom ik ben zeer tevreden,een echte aanrader dus.En het staat ook nog eens mooier,plus dat ik mijn kettingslot er makkelijker doorheen krijg.
Het volgende projekt is een leovinci terugloop uitlaat,ik kan u alvast melden,
dat ging niet zonder slag of stoot!!Maar dat is voor later,nu eerst de foto.Groeten...
full
 
Ziet er idd veel beter uit met die 12" velgen.
En dat het met de uitlaat niet zonder slag of stoon ging, daar kan ik over meepraten.
Maar aan jouw de eer en ik verklap niets
 
Stille terug loopuitlaat gehaald,tenminste het is me beloofd dat hij stil zou zijn.
NIET dus, waarom moet dat nou toch altijd dat sneller en stil niet samen gaan?
Maar goed ,je komt er echt niet lekker bij met je steeksleuteltje of ratel of wat dan ook
Dus de blokbout er uitgetrokken want dan kun je het blok zo bewegen tot je er beter bij kan,dan nog moest ik een oude steeksleutel doormidden zagen om de moer los te kunnen draaien en de uitlaat bocht er af te halen.
Nu dat gebeurt was moest de blokbout weer terug,deze moet door de rubbere
blok ophanging met daarin een stalen bus.
Nu had ik die stalen bus van zijn plek geduwt en kreeg zo het blok nooit meer recht
voor het gat en dus ook de bout er niet doorheen
Het heeft even geduurt tot ik het doorhad :Z maar toen is het toch gelukt
De leovince ZX kan nu gemonteerd worden,maar natuurlijk niet voordat ik de lasnaad van het frame en ook de uitlaat weg geslepen had.
Deze lasnaden steken allebij 5mm uit en moeten dus vlak geslepen worden.
Verder 2bouten met afstandbus in de orginele bevestigings gaten en aan de
voorkant alleen een trek veer en hij zit erop!
Ik vind het een hele mooie uitlaat maar toch jammer van die herrie
NIX nog bedankt voor de hulp :}
 
Geen dank hoor dude, maar voor een foto van die herriepijp is het nu toch echt wel tijd.
Dat ding hebben we er vrijdag al ondergehangen :z
 
Het lijkt wel of er aan de trekkracht geen einde komt met de nieuwe uitlaat erbij :9
Ik heb nu de hoogste topsnelheid gehaald van 140 op de teller maar die liegt nogal.
Dus 120 echte km zal die wel doen en met wind tegen toch nog 125 op de teller.
Met die verse banden en 12inch velgen voel je ook het stuiteren niet meer en
hij rijdt gewoon heerlijk strak,ook op topsnelheid :Y .
Het verbruik is nog steeds 1:16,maar ik vraag me steeds vaker af wat hij gaat
doen met een 28mm carburateur :9~ .
Maar daarna hou ik er mee op hoor!
full

Groeten peter
 
merk je veel schil met andere uitlaat 10km meer?
en geluid is dat erg veel harder?
 
Terug
Bovenaan Onderaan