Pitbike bos rijden

Kobeeee

Rookie
1 apr 2021
1
0
Beste lensen van deze groep. Ik heb nu al even een leuke pitbike.
En ik woon vrije dicht bij wat leuke bossen en veldwegen.
Weinig kans dat in gepakt word.
Maar als dat gebeurt.
Wat zijn dan de gevolgen?
(Ik ben 16)
(Geen rijbewijs)
(Nog nooit iets van problemen gehad met de politie)
 
Beste lensen van deze groep. Ik heb nu al even een leuke pitbike.
En ik woon vrije dicht bij wat leuke bossen en veldwegen.
Weinig kans dat in gepakt word.
Maar als dat gebeurt.
Wat zijn dan de gevolgen?
(Ik ben 16)
(Geen rijbewijs)
(Nog nooit iets van problemen gehad met de politie)
Meestal krijg je een waarschuwing,en moet je zeggen ik zal het nooit meer doen
 
Ik lees op MF alleen van kapotte pitbikes. De kans dat je "gepakt" wordt is hierdoor bijna 100%.
Verder worden er nog steeds lijfstraffen uitgedeeld voor het rijden met pitbikes. Men vraagt mij regelmatig voor het voltrekken hiervan. Ik doe het graag.:t
 
Beste lensen van deze groep. Ik heb nu al even een leuke pitbike.
En ik woon vrije dicht bij wat leuke bossen en veldwegen.
Weinig kans dat in gepakt word.
Maar als dat gebeurt.
Wat zijn dan de gevolgen?
(Ik ben 16)
(Geen rijbewijs)
(Nog nooit iets van problemen gehad met de politie)
Je rijdt zonder rijbewijs (officier van justitie bepaald die)
Je rijdt zonder verzekering (550 euro)
Je rijdt zonder goedgekeurd voertuig (390 euro)
Je rijdt (waarschijnlijk) op een plek waar het niet mag (104 euro)

Wat je precies krijgt, is afhankelijk van de beste heer of dame die je staande houdt. En als ik heel eerlijk ben geloof ik best dat ze daar tegenwoordig streng op zijn, maar je kunt geluk hebben.
Dus je bent ergens tussen de 0 euro en 1044 euro + wat voor leuks de officier van justitie kan bedenken kwijt.

Bedenk dat bij het rijden zonder rijbewijs ook vaak een rijontzegging wordt opgelegd (hoe krom het ook klinkt) waardoor je ook geen rijlessen mag volgen of mag afrijden bij het cbr voor brommer/auto/motorA1 rijbewijs.

Als laatste wil ik als goed MF lid even aangeven dat als je iemand naar de klote rijdt het je zoveel geld kan kosten dat we nog een aantal ordegroottes meer praten. Dan heb je het in het worst case scenario over miljoenen wat je mag betalen aan zorgkosten en schadevergoedingen.
 
340 rijden zonder rijbewijs, 550 onverzekerd rijden en tot 1000 voor het wildcrossen.
 
Ga er mee naar een crossbaan en vraag of je er daar mee mag rijden. Met een beetje mazzel moet je inschrijving en licentie betalen en mag je daarna gewoon legaal rijden. Goedkoper dan een boete.
 
En dat niet alleen, door alle wildcrossers worden de weinige legale plekken gesloten voor de mensen die wel wel gewoon verzekerd, met rijbewijs op een legale motor willen rijden.

Niet doen dus.
En als je het wel doet (we zijn allemaal jong geweest) niet op een forum gaan lopen klagen als je gepakt wordt.
 
Zorg in ieder geval voor een stille uitlaat. Als een wandelaar je hoort, dan heb je grote kans dat die de politie belt. En de politie is er nooit als je hem nodig hebt. Maar als je even geen politie wilt, dan zijn ze er wel.
 
En dat niet alleen, door alle wildcrossers worden de weinige legale plekken gesloten voor de mensen die wel wel gewoon verzekerd, met rijbewijs op een legale motor willen rijden.

Niet doen dus.
En als je het wel doet (we zijn allemaal jong geweest) niet op een forum gaan lopen klagen als je gepakt wordt.
Juist wel, ik wil dat jankverhaal in geuren en kleuren hier lezen. Hopelijk jagen ze hem flink achterna en rijdt hij die pitbike in 3 stukken.
 
Laatst bewerkt:
Je rijdt zonder rijbewijs (officier van justitie bepaald die)

Bedenk dat bij het rijden zonder rijbewijs ook vaak een rijontzegging wordt opgelegd (hoe krom het ook klinkt) waardoor je ook geen rijlessen mag volgen of mag afrijden bij het cbr voor brommer/auto/motorA1 rijbewijs.
Rijden zonder rijbewijs moet je voor de kanton rechter verschijnen en de boete is meestal 340 euro.
De rijontzegging wordt eigenlijk alleen opgelegd als je ook echt iets naar de klote hebt geholpen tijdens je rit.
Dont ask me how i know. :+
 
Op een officiële crossbaan is een rijbewijs niet verplicht.
 
Ik lees op MF alleen van kapotte pitbikes. De kans dat je "gepakt" wordt is hierdoor bijna 100%.
Verder worden er nog steeds lijfstraffen uitgedeeld voor het rijden met pitbikes. Men vraagt mij regelmatig voor het voltrekken hiervan. Ik doe het graag.:t
Sinds wanneer ben jij een lens?
 
Rijden zonder rijbewijs moet je voor de kanton rechter verschijnen en de boete is meestal 340 euro.
De rijontzegging wordt eigenlijk alleen opgelegd als je ook echt iets naar de klote hebt geholpen tijdens je rit.
Dont ask me how i know. :+
En als toevoeging.
Doe het gewoon niet. Als je in de toekomst nog wilt gaan motorcrossen of off road rijden ben je die hobby kapot aan het maken met wildcrossen.
 
Op een officiële crossbaan is een rijbewijs niet verplicht.
Nee maar wel een licentie en meestal lidmaatschap,daar heeft hij als 16 jarige het geld waarschijnlijk niet voor.
Laat hem lekker een beetje raggen hebben we vroeger toch allemaal gedaan,moet wel een lul van een smeris zijn die hem gaat bekeuren,ik vind een waarschuwing meer als genoeg voor een 16 jarige.
 
Nee maar wel een licentie en meestal lidmaatschap,daar heeft hij als 16 jarige het geld waarschijnlijk niet voor.
Laat hem lekker een beetje raggen hebben we vroeger toch allemaal gedaan,moet wel een lul van een smeris zijn die hem gaat bekeuren,ik vind een waarschuwing meer als genoeg voor een 16 jarige.

het is niet meer 1974.

crossen waar het niet mag is gewoon vragen om aandacht.
 
Nee maar wel een licentie en meestal lidmaatschap,daar heeft hij als 16 jarige het geld waarschijnlijk niet voor.
Laat hem lekker een beetje raggen hebben we vroeger toch allemaal gedaan,moet wel een lul van een smeris zijn die hem gaat bekeuren,ik vind een waarschuwing meer als genoeg voor een 16 jarige.
Helaas is er het een en ander veranderd in de laatste 40 jaar. Elk stukje bos is afgekegd met recreanten van allerlei pluimage, die het liefst te vuur en te zwaard elkaar zouden bestrijden.
 
Helaas is er het een en ander veranderd in de laatste 40 jaar. Elk stukje bos is afgekegd met recreanten van allerlei pluimage, die het liefst te vuur en te zwaard elkaar zouden bestrijden.
Precies. Nederlanders zijn erg intolerant. Kijk maar hier op MF hoe we elkaar lopen af te katten.
 
Ga gewoon crossen joh, boete ditdat zus zo. Enige wat ik hoor is ik ben een kleine bitch, ben je een bitch OP?
 
25 jaar geleden reden we met 4 jongens van 15 en 16 jaar oud, ieders op een 125cc suzuki of yamaha van toen 20 jaar oud. Gewoon in het bos, geen gezeik, hoop lol. Zonder rijbewijs, zonder verzekering en de politie die langskwam waarschuwde ons dat we een helm op moesten en als we door het dorp reden dat we dan de motor kwijt waren en portie klappen kregen. Maar verder wensten ze ons veel plezier en moesten we een telnr doorgeven waar ze ons konden bereiken als er klachten waren.

Best veel veranderd in die relatief korte tijd...
 
Nee maar wel een licentie en meestal lidmaatschap,daar heeft hij als 16 jarige het geld waarschijnlijk niet voor.
Laat hem lekker een beetje raggen hebben we vroeger toch allemaal gedaan,moet wel een lul van een smeris zijn die hem gaat bekeuren,ik vind een waarschuwing meer als genoeg voor een 16 jarige.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik zit er helemaal niet mee als iemand met een brommer door het bos crosst.
En ik denk dat de meeste agenten ook inzien dat het voor een ree veel enger is om door een loslopende hond achterna gezeten te worden dan dat een brommer wat kabaal maakt. Maar ik zou er niet op gokken. De boete is hoger dan een lidmaatschap en licentie van een crossbaan.
 
Als TS dat niet zeker weet heb ik hier een test:


Clank is blijkbaar 43% bitch.

F2CC3910-0300-4490-9442-13C62EB0310F.png

Niet van dat bange @Clank 😂
Wat een flutquiz. Ik heb geen feestboek meer, dus daar heb ik geen actieve herinnering aan. 🙄

ik herhaal: het is niet meer 1974. Nederland is druk. Illegaal crossen is gewoon vragen om gezeik. Niet van mij. Als je bij het passeren wat gas terugneemt, dan vind ik het al mooi. Hoe dikker de BROAAP, hoe beter.
Maar je weet zelf allemaal best dat een hoop volk dat niet waardeert, met gezeik voor onze hobby in het algemeen als resultaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan