Dat plaatje zit inderdaad over beide keerringen, dus je voortandwiel moet er even af om de keerring van je drukstift te vervangen. Die gaat wel vaker kapot dus kan heel goed je probleem zijn. Er loopt weinig tot geen olie uit als je zo'n ring wisselt, trouwens.Achter het kettingwiel zit een keerring. De plaat zorgt ervoor dat de olie (druk) de keerring er niet uit werkt. Of dat voor de keerring van de drukstift ook is, weet ik niet. Is misschien meer een logische plek geweest om steun te vinden voor deze plaat. En zit daarom ook langs die keerring.
Best een goed ideeJe kunt overigens een rietje om de drukstift fabrieken die het vet vangt. De stift blijft dan schoner en de kans dat oud vet, en alles wat eraan vast plakt, de keerring molt is kleiner.
Dit advies wordt niet in rekening gebracht.
Het rietje neemt die taak volledig over....Best een goed idee
3) Heel goed, m’n reply’s zijn altijd van dubieuze kwaliteit
Ja die rond de uitgaande as ging er blijkbaar uit, met alle ellende van dien (motor van klant).
2) Ringen er uit? Op een Yamaha zitten ze achter Circlips die voor een keerring zitten, om de keerring heel te houden
Dat klinkt bemoedigendJa die rond de uitgaande as ging er blijkbaar uit, met alle ellende van dien (motor van klant).
Moer van voortandwiel los krijgen kan een dingetje zijn. Als je een garage om de hoek hebt kunnen ze met lucht en de juiste dop maat de boel zo los maken voor je. Tot nu toe is mijn ervaring dat het thuis op de ghetto manier heel lastig is. Zelfs als de boel recent is los geweest en er wat vette bende tussen zit.
vertel mij wat, vorige week tandwieltje gewisseld van de circuitbike, eindje buis (cmtje of 70) op ratelJa die rond de uitgaande as ging er blijkbaar uit, met alle ellende van dien (motor van klant).
Moer van voortandwiel los krijgen kan een dingetje zijn. Als je een garage om de hoek hebt kunnen ze met lucht en de juiste dop maat de boel zo los maken voor je. Tot nu toe is mijn ervaring dat het thuis op de ghetto manier heel lastig is. Zelfs als de boel recent is los geweest en er wat vette bende tussen zit.
Goede tip!Ff ervan weg, ontspannen en rustig plan b bedenken..
Weer de kap eraf gehaald en gezien dat hij inderdaad nat is bij de keerring waar de koppelings pen ingaat. Wil ik alles weer in elkaar zetten, duwt de pen de keerring scheef naar binnen waardoor er meteen olie tussenuit pist. En met geen mogelijkheid de keerring weer recht te krijgen. Gggrrrr.
Ik was juist van plan om de boel weer in elkaar te zetten om morgen langs de motorzaak te rijden voor een afspraak, maar zo kan ik niet rijden.
Je kan die pen er toch zo uittrekken en dan die keerring eruit haken?Goede tip!
Baal wel dat ik nu morgen niet kan rijden, maar wellicht dat ik op de trapfiets nieuwe inzichten krijg.
Dat probeerde ik, maar heb de indruk dat de keerring groter is is dan het gat van de borgplaat. De keerring zit er na veel pielen nu wel iets rechter in, maar alles is zeiknat eromheen en de pen zit er wel heel ruim in.Je kan die pen er toch zo uittrekken en dan die keerring eruit haken?