Plaatje onder koppelingspen?

tedje

Die hard MF'er
25 feb 2004
712
162
Zaanstad
Omdat er behoorlijk wat prut bij mijn voorste tandwiel zat, heb ik van mijn V-strom het koppelingsdeksel verwijderd om de boel eens goed schoon te maken. Dat is aardig gelukt, maar nu zie ik onder de plek waar de koppelingspen naar binnen gaat, een (deel van?) een verfrommeld plaatje.
Heeft iemand een idee waar dit van is en hoort dit er zo uit te zien?
 

Bijlagen

  • CB27860B-F758-4E07-88DA-A91E1E0508DE.jpeg
    CB27860B-F758-4E07-88DA-A91E1E0508DE.jpeg
    236,6 KB · Weergaven: 214
Ben begonnen met losmaken van het tandwiel. Snelheidsopnemer ging er, na even de brander erop gezet te hebben, redelijk soepel eraf. Volgende is de moer van het tandwiel.
Ik verwachtte echter een borgclip die ik terug moest buigen, maar dat zit er helemaal niet op. :?
Wel lijkt in de voorkant van de moer iets te zitten wat lijkt op een soort seegerring. Maar ik twijfel of het wel een ring of zo is, je kunt er bijna niet tussen komen om te verwijderen. Als dat al zou kunnen.
Hebben jullie een idee?
 

Bijlagen

  • Moer tandwiel.jpg
    Moer tandwiel.jpg
    72,4 KB · Weergaven: 37
Dat wordt de Death Roll, zoals dat bij krokodillen heet :+
Haha.😄
Het is gelukt! Ijzeren staaf door de achterbrug, compressortje aan en met 1 rateltje kwam het tandwiel los. Wellicht speelt ook mee dat ik er al 2 dagen kruipolie op gespoten had.
Hierna was het verder demonteren en nieuwe seal plaatsen een makkie.(nog wel ff oetelen om de ketting van het tandwiel te krijgen) 🥴
Nu ik alles eraf had bleek het verfrommelde plaatje een stuk pakking van de kap ernaast. Weet niet welke knurft die er ooit tussen gezet heeft, maar ik heb het overtollige voorzichtig weg gesneden.
Straks een stukje rijden en dan zien of er nog olie tussenuit komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Terug
Bovenaan Onderaan