Plastidip.. eens kijken of het werkt

Ja, en die hebben ook bijna niets (aan gallons) op voorraad. Maar ik heb het al opgelost. Er is een potje wit pigment poeder onderweg uit Frankrijk (kost maar liefst €5) en dan koop ik wel een gallon clear (die hebben ze weer wél) en dan maak ik mijn eigen wit. Probleem opgelost!
 
Heeft iemand ervaring met plasti-dip met betrekking tot het wisselen van de banden bij een auto?

Ik bedoel dus, hoe groot is de kans op "schade'' als je banden laat wisselen als je deze hebt bewerkt met plasti-dip? Of is het niet zo fragiel?
 
Heeft iemand ervaring met plasti-dip met betrekking tot het wisselen van de banden bij een auto?

Ik bedoel dus, hoe groot is de kans op "schade'' als je banden laat wisselen als je deze hebt bewerkt met plasti-dip? Of is het niet zo fragiel?

een goede banden machine raakt je velg niet.. dus nee geen problemen
mocht dit wel gebeuren.. ja dan is de kans op plasi-schade wel groot. want het blijft een sticker
 
Pas de glossifier op wit grobeerd maar dat werkt voor geen meter
Later blankelak van motip er over toe had ik wat glans
 
Laatst bewerkt:
wat betreft de velgen. BEschadigde plastipdip kun je weer repareren. Staat op youtube. Heb zelf nu ook een scootervelgje met beetje plastidip schade. Je maakt de plastidip weer vloeibaar met thinner erop te smeren geloof ik. Dan weer overheen spuiten en klaar is kees.

Iig het staat op youtube hoe het moet.
 
Reken er maar op dat bij het verwisselen van banden je plastidip beschadigd raakt. De machine zelf zal, indien deze goed is en goed wordt bedient, je velg niet raken.
Maar de te monteren/demonteren band raakt uiteraard wel je velg randen. En hier komt dan behoorlijk wat krijgt bij kijken.
Normaal maakt dit voor je velg niet uit omdat het rubber van je band je velg niet zal beschadigen maar ik denk dat je plastidip het niet leuk gaat vinden.
 
Reken er maar op dat bij het verwisselen van banden je plastidip beschadigd raakt. De machine zelf zal, indien deze goed is en goed wordt bedient, je velg niet raken.
Maar de te monteren/demonteren band raakt uiteraard wel je velg randen. En hier komt dan behoorlijk wat krijgt bij kijken.
Normaal maakt dit voor je velg niet uit omdat het rubber van je band je velg niet zal beschadigen maar ik denk dat je plastidip het niet leuk gaat vinden.

Hangt van het bandenapparaat af of hij hem raakt.

Wij hebben een bandenapparaat die gewoon op de velgrand ligt met een kunststof kop.
Alhoewel ik er totaal geen fan van ben moet ik toegeven dat het heel erg meevalt met schades.
Butler%201.JPG
 
Hangt van het bandenapparaat af of hij hem raakt.

Wij hebben een bandenapparaat die gewoon op de velgrand ligt met een kunststof kop.
Alhoewel ik er totaal geen fan van ben moet ik toegeven dat het heel erg meevalt met schades.
[afbeelding]


Dat is inderdaad waar. Ik heb ook met verschillende types gewerkt, waaronder zo een als op je foto. Daarbij heb je wel wat contact tussen apparaat en velg, maar uiteraard alleen kunststof onderdelen.
Maar als je gewoon de 'oude' machines hebt raak je de velg in principe niet.
Zoals:

LT-900A-TYRE-CHANGER.jpg
 
Hier mijn testje met "Foliatec" wat een concurrent is van het bekende plastidip. Dit spul doet in principe hetzelfde maar heeft van zichzelf al een beetje glans en lijkt ook wat sterker te zijn. De prijzen zijn iets hoger maar niet echt super duur...

Na een kleine crash met mijn rood/zilveren Thunderace en toch veel kuipschade heb ik de keuze gemaakt om de motor volledig zwart te maken, wat naar mijn mening ook de beste kleur voor een motor is :P


ON-TOPIC:

ik heb het volgende nu getest op de tank, een zijkuip, het spatbord en het kontdeel (verbindingsdeel). Let op; dit is een permanente fix...

1. De delen gespoten met Foliatec zwart glans. Dit doe je in hele dunne laagjes om de 5 minuten tot een volledige dekking.

2. Een nacht laten staan.

3. De delen spuiten met 3 a 4 lagen blanke lak, waarbij de eerste laag een erg dunne laag is. Let op; ik gebruik hier 2K (Spraymax) Blanke lak wat bestaat uit twee componenten die samen echt kneiterhard kunnen worden. Spuiten om de 10 a 15 minuten.

4. Dit laat je echt wel een serieuze poos staan. Toch zeker wel een dag of twee drie, dit spul moet goed uitharden.

5. Vervolgens hang je tankbeschermers van TheTankslapper.biz aan de zijkanten van de tank en plak je een tankpad op de tank.

De 2K lak van Spraymax is gemaakt op tegen wat mishandeling te kunnen en is resistent voor dingen als benzine etc. Ik heb er nu (pas) 100km mee gereden waarvan een deel zonder tankbescherming. Zonder tankbescherming merk ik geen slijtage op bij de knieen, niet eens een klein krasje of iets dergelijks. De tank voelt dan ook aan alsof hij zo uit de fabriek komt qua lakwerk, erg sterk dus.

Hier wat foto's:

Tank voor en na de blanke lak:
dz2d.jpg


Het hele geheel, op deze foto zijn alle bovengenoemde delen te zien:
k9tv.jpg


De tank met pad en beschermingsfolie aan de zijkanten:
mozx.jpg


De test duurt uiteraard voort de komende zomer, dan weet ik pas echt hoe slijtvast dit is. Ik moet wel zeggen dat ik het volste vertrouwen heb, we hebben et hier immers over twee componenten lak...
 
Mooie uitleg en benieuwd naar de resultaten.

Aan de andere kant, ga je hiermee niet het doel een beetje voorbij van plastidip/foliatec. Lijkt mij met 2K lak eroverheen niet meer zo makkelijk te verwijderen. Dan kun je net zo goed normale lak eronder gebruiken? Is maar een vraag :)
 
Mooie uitleg en benieuwd naar de resultaten.

Aan de andere kant, ga je hiermee niet het doel een beetje voorbij van plastidip/foliatec. Lijkt mij met 2K lak eroverheen niet meer zo makkelijk te verwijderen. Dan kun je net zo goed normale lak eronder gebruiken? Is maar een vraag :)

Leek me ook al, zeker omdat hij schrijft dat het een definitieve fix is. Op de laatste foto lijkt het resultaat me ook hetzelfde alsof je zelf lak spuit, kan je gewoon niet perfect doen zonder de nodige tools.
 
Leek me ook al, zeker omdat hij schrijft dat het een definitieve fix is. Op de laatste foto lijkt het resultaat me ook hetzelfde alsof je zelf lak spuit, kan je gewoon niet perfect doen zonder de nodige tools.

Klopt, het was in eerste instantie ook niet bedoeld als permanente fix. Ik kwam er alleen snel genoeg achter dat de spray alleen echt nooit slijtvast genoeg is voor dit soort toepassingen. Gezien de motor (niet de nieuwste) dacht ik Fuck It, ik gooi er blanke lak overheen en dan blijft hij maar zwart.

Wel heb ik gemerkt dat deze spray beter aan te brengen is dan gewone lak. het verdeeld beter en ik krijg er minder (geen) druipers mee wat bij gewone lak iets sneller gebeurd. Ook kan je met deze spray in tegenstelling tot normale lak het opnieuw blijven proberen tot je het gewenste resultaat hebt...

Wat betreft mijn eerdere opmerking over de permanente fix: Technisch gezien is de eerste laag een dikke laag rubber, dus dit moet ongeacht de harde lak los kunnen komen... ik ga het waarschijnlijk niet proberen maar het moet mogelijk zijn.
 
Heeft iemand ervaring met plasti-dip met betrekking tot het wisselen van de banden bij een auto?

Ik bedoel dus, hoe groot is de kans op "schade'' als je banden laat wisselen als je deze hebt bewerkt met plasti-dip? Of is het niet zo fragiel?

Wat je zou kunnen doen, banden laten monteren en niet opblazen/ de band erafdrukken naar binnen. Vervolgens spuiten en dan opnieuw opblazen/op de velgrand blazen.
 
Klopt, het was in eerste instantie ook niet bedoeld als permanente fix. Ik kwam er alleen snel genoeg achter dat de spray alleen echt nooit slijtvast genoeg is voor dit soort toepassingen. Gezien de motor (niet de nieuwste) dacht ik Fuck It, ik gooi er blanke lak overheen en dan blijft hij maar zwart.

Wel heb ik gemerkt dat deze spray beter aan te brengen is dan gewone lak. het verdeeld beter en ik krijg er minder (geen) druipers mee wat bij gewone lak iets sneller gebeurd. Ook kan je met deze spray in tegenstelling tot normale lak het opnieuw blijven proberen tot je het gewenste resultaat hebt...

Wat betreft mijn eerdere opmerking over de permanente fix: Technisch gezien is de eerste laag een dikke laag rubber, dus dit moet ongeacht de harde lak los kunnen komen... ik ga het waarschijnlijk niet proberen maar het moet mogelijk zijn.

Ben het eigenlijk wel met je eens :) goed aangepakt.

Het spuiten ervan is inderdaad heel makkelijk. Als je soms dikke spetters krijgt door verstopte kopje, trekt het zelfs nog glad
 
Ondertussen 200km verder (wat een topweer!) zit het er nog op alsof er niks mee gebeurd is.

@Racer88: het spuiten is inderdaad echt makkelijk en lukt het met de dip niet dan doe je het gewoon overnieuw. Als je dan tevreden bent gooi je de blanke lak erop... De spraymax 2K bus heeft overigens een hele fijne manier van spuiten (soort hele brede nevel).

Mocht iemand ooit willen werken met Spraymax 2K Blanke Lak denk eraan dat je na elke spuitbeweging even de kop (spuitgedeelte) van de bus tegen een doek aan drukt. Het wil namelijk nog wel eens gebeuren dat een druppel lak zich verzameld op de spuitbus. Als je dan de volgende strook wil spuiten lanceer je die druppel op het oppervlak en heb je een druiper :P

Morgen weer 200km testen *O*
 
Laatst bewerkt:
Hier mijn testje met "Foliatec" wat een concurrent is van het bekende plastidip. Dit spul doet in principe hetzelfde maar heeft van zichzelf al een beetje glans en lijkt ook wat sterker te zijn. De prijzen zijn iets hoger maar niet echt super duur...

Na een kleine crash met mijn rood/zilveren Thunderace en toch veel kuipschade heb ik de keuze gemaakt om de motor volledig zwart te maken, wat naar mijn mening ook de beste kleur voor een motor is :P


ON-TOPIC:

ik heb het volgende nu getest op de tank, een zijkuip, het spatbord en het kontdeel (verbindingsdeel). Let op; dit is een permanente fix...

1. De delen gespoten met Foliatec zwart glans. Dit doe je in hele dunne laagjes om de 5 minuten tot een volledige dekking.

2. Een nacht laten staan.

3. De delen spuiten met 3 a 4 lagen blanke lak, waarbij de eerste laag een erg dunne laag is. Let op; ik gebruik hier 2K (Spraymax) Blanke lak wat bestaat uit twee componenten die samen echt kneiterhard kunnen worden. Spuiten om de 10 a 15 minuten.

4. Dit laat je echt wel een serieuze poos staan. Toch zeker wel een dag of twee drie, dit spul moet goed uitharden.

5. Vervolgens hang je tankbeschermers van TheTankslapper.biz aan de zijkanten van de tank en plak je een tankpad op de tank.

De 2K lak van Spraymax is gemaakt op tegen wat mishandeling te kunnen en is resistent voor dingen als benzine etc. Ik heb er nu (pas) 100km mee gereden waarvan een deel zonder tankbescherming. Zonder tankbescherming merk ik geen slijtage op bij de knieen, niet eens een klein krasje of iets dergelijks. De tank voelt dan ook aan alsof hij zo uit de fabriek komt qua lakwerk, erg sterk dus.

Hier wat foto's:

Tank voor en na de blanke lak:
[afbeelding]

Het hele geheel, op deze foto zijn alle bovengenoemde delen te zien:
[afbeelding]

De tank met pad en beschermingsfolie aan de zijkanten:
[afbeelding]

De test duurt uiteraard voort de komende zomer, dan weet ik pas echt hoe slijtvast dit is. Ik moet wel zeggen dat ik het volste vertrouwen heb, we hebben et hier immers over twee componenten lak...


Ziet er prima uit, mag ook wel met foliatec zij schijnen de bedenkers ervan te zijn ;)
 
Vandaag ruim 270Km gereden, behalve wat stof niks te zien...

kl57.jpg


werkt tot nu toe goed!
 
Voor de geinteresseerden; heb een adresje gevonden in omgeving R'dam/Hoeksche Waard waar ze tegen (i.m.o.) nette prijzen Plastidip kunnen leveren (17,95 EUR per spuitbus, en bij 11 of meer 14,95 EUR p. spuitbus
 
ik haal ze altijd in Rotterdam kralingen Capelle a-d ijsel is het officieel, voor 11 euro, dus valt wel mee met de prijs
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan