Plastidip.. eens kijken of het werkt

Verrek. Ik wist niet dat ze op het Rivium zaten. Dacht heel ergens anders..
Misschien toch eens ene keertje langsgaan om eens een busje te halen.
 
Klopt, zit gewoon een gozer die het daar heeft opgeslagen o.i.d.

Hij is daar zelf ook aan het werk op kantoor lijkt wel. Maar het is geen winkel, dus zoek daar niet naar
 
Iemand al ervaringen met het morsen van bezine op de tank met plastidip?
Las ook iets over 2componente blankelak.

Wil nl mijn circuitfiets gaan dippe....

De plastidip weet ik niet... maar de 2k lak zit er nu al 1000km op met genoeg benzine spetters, vogel kak, wasbenzine noem maar op die erop zijn geweest... hoe dan ook 2k blijft echt wel zitten... en goed dat het juist hecht op de plastidip :P

zie de foto's in deze topic, zo ziet het er nu nog uit...
 
Spuiten verliep vlekkeloos. Totdat deze jongen kwam kijken. Hmpf.

BCMDwdc.jpg
 
Iemand al ervaringen met het morsen van bezine op de tank met plastidip?
Las ook iets over 2componente blankelak.

Wil nl mijn circuitfiets gaan dippe....

als er benzine overheen valt is het klaar met plastidip, het wordt dan weer zacht.
dat is mijn ervaring ermee in ieder geval, probeerde het snel met een doekje eraf te halen maar werd er niet beter op.
 
Iemand al eens zijn helm gedipt?
Ik heb een helm met rode stukken delen, maar nu ik een KTM heb moeten die oranje worden natuurlijk 8-)
 
als er benzine over heen loopt zul je een kleur verschil zien omdat de plastidip weer even vloeibaar is geweest, dus evengoed opletten als je gaat tanken!
 
Daar geloof ik dus echt geen zak van dat zo'n helm kapot gaat door het plakken van een stickertje of het spuiten van een beetje verf.. volgens mij is dat aangepraat door de helmfabrikanten.

Als het wel zo zou zijn, dan zouden er toch wel strengere eisen gesteld worden aan de schalen van die helmen dat ze daartegen bestand zouden moeten zijn?
 
Daar geloof ik dus echt geen zak van dat zo'n helm kapot gaat door het plakken van een stickertje of het spuiten van een beetje verf.. volgens mij is dat aangepraat door de helmfabrikanten.

Als het wel zo zou zijn, dan zouden er toch wel strengere eisen gesteld worden aan de schalen van die helmen dat ze daartegen bestand zouden moeten zijn?

Waarschijnlijk zal je wel gelijk hebben, maar ik heb eens navraag gedaan bij een firma om een helm te wrappen en die zei dat hij zelfs dat niet deed, van een helm moet je afblijven zei hij.
 
Volgens de mensen van Arai in dit filmpje valt dat allemaal wel mee:

 
Laatst bewerkt:
Daar geloof ik dus echt geen zak van dat zo'n helm kapot gaat door het plakken van een stickertje of het spuiten van een beetje verf.. volgens mij is dat aangepraat door de helmfabrikanten.

Als het wel zo zou zijn, dan zouden er toch wel strengere eisen gesteld worden aan de schalen van die helmen dat ze daartegen bestand zouden moeten zijn?
+1 er gaan hierover zo veel indianen verhalen heen en weer

helmen zijn toch gewoon glasvezel met epoxy of polyester hars (epoxy denk ik zelf) daar kun je gewoon overheen spuiten hoor

je moet hem niet in een emmer thinner leggen maar sommige mensen raken al in paniek als er een stickertje op geplakt wordt
 
Ik ben van plan om een deel van mijn tank te gaan plastidippen in een andere kleur, alleen een dikke streep door het midden van de tank. Dit gedeelte is juist erg vatbaar voor eventueel gemorste benzine.

Nu lees ik hier dat plastidip weer zacht wordt als het in aanraking komt met benzine, wasbenzine, wd40 etc. Maar ook lees ik dat het voor de plastidip niet uitmaakt als ik er normale blanke lak overheen spuit. Zou dit wel genoeg bescherming bieden tegen benzinespetters of een ongelukje bij het tanken?
 
Iemand al eens zijn helm gedipt?
Ik heb een helm met rode stukken delen, maar nu ik een KTM heb moeten die oranje worden natuurlijk 8-)
Ja en dat ging prima! Wel alles netje afplakken e.d. Ja kan dan later voorzichtig langs de randje van de rubbers snijden en je trekt heel eenvoudig de dip weg op de plekken waar je het niet wilde hebben.

Ik heb er in weer en wind mee gereden en het zit er nog steeds op. Inmiddels een nieuwe helm aangeschaft (vorige week), dus de gespoten helm ligt nu te verstoffen. Ik heb bewust met plastidip gewerkt i.v.m. alle verhalen van het niet mogen spuiten en bestickeren. De plastidip trekt namelijk niet 'in' de helm maar is meer een soort veredelde stoflaag :X
 
Waarom moeilijk doen? Bij conrad.nl verkopen ze dat spul al maanden. Overigens ik heb niet alle paginas teruggelezen , maar hoe beviel de plastidip? Stel bijvoorbeeld met vliegjes enzo is dat dan makkelijk te verwijderen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan