Heren (en dames) R1 rijders graag even uw aandacht voor het volgende:
Ik ben de (trotse) bezitter van een r1 2004 (nieuw model dus) en ik durf te zeggen dat ik redelijk overweg kan met dit apparaat en zijn (of moet ik zeggen haar) vermogen. Dus ook het maken van een wheely is geen probleem. Ik krijg dit echter sedert korte tijd niet meer voor elkaar. 8000 toeren in zijn eerste versnelling, flinke dot gas en gaan...normaal geen probleem, maar nu dus geen wheely meer, geen cm zelfs. Ben bij Arie Molenaar geweest en heb een monteur laten rijden maar die kan niets ontdekken, zijn verhaal: Nee hoor, gaat wel op zijn achterwiel, koppelingetje erbij en gaan, ja hallo: dit is een 1000 hoor, geen 600 dus daar is geen koppeling voor nodig...Kan het weer zijn (warmte dus) zegt ie. Nu lijkt me dit sterk want de week ervoor deed hij het bij dezelfde temperartuur wel gewoon. Nu moet ik zeggen dat hij prima loopt, dat maakt het allemaal zo geclompiceerd.
Een kleine toevoeging: bij het omdraaien van het contact hoor je normaal gesproken een aantal relaitjes schakelen, de laatste schakeling hoor ik dus niet meer, zou dat ermee te maken kunnen hebben?
Wie o wie kan dit probleem plaatsen en mij van goed advies kunnen voorzien??
Ik vindt het rijden gelijk niet meer leuk terwijl het mijn grootste hooby is, de nood is hoog en geprezen zei hij die mij kan helpen!!!!!
Greetz Lex
Max koppel ligt bij een R1 2004 op 10500 rpm. Dus kan nog hoger8000 toeren in zn 1 bij een R1? is dat niet een beetje veel?
Daarom demonstreren oppie en ik het maar al te graag voor jeOok een manier om een wheelietopic aan te maken.
Zeggen dat je fiets het 'ineens niet meer kan' terwijl je het zelf nooit voor elkaar hebt gekregen.
Maar serieus;
Ik kan me niet voorstellen dat je 8000 toeren daarvoor moet draaien.
Zelf heb ik nooit op een 1000cc 4 cilinder gereden, maar ik weet wel dat mijn twin het vanaf 3500 toeren al kan. Alleen kan ik het zelf nog niet.
Met de koppeling wheeliën zou beter voor de koppeling zijn???@TS: Leer met de koppeling wheeliën. Dat is veiliger, beter voor je koppeling ketting en tandwielen, klinkt leuker, en eenmaal onder de knie kan je em in zijn 2 en 3 ook omhoog poppen
Je hoort het zoemende geluid wat je normaal gesproken hoort niet meer?Een kleine toevoeging: bij het omdraaien van het contact hoor je normaal gesproken een aantal relaitjes schakelen, de laatste schakeling hoor ik dus niet meer, zou dat ermee te maken kunnen hebben?
Wie o wie kan dit probleem plaatsen en mij van goed advies kunnen voorzien??
Jammer heren,
dit zijn goedbedoelde adviesen maar hier kan ik natuurlijk niets mee. Wheely's maken doek al jaren en niemand hoeft me te vertellen hoe ik dat moet doen..ik zal dit bericht natuurlijk niet plaatsen als ik niet zeker was van mijn zaak dus heren: bedankt voor de goed bedoelde reacties maar dit is een oproep voor mensen die echt technische kennis bezitten!
greetz Lex
Slippen je koppelingsplaten niet?
Oranje lampje zou dan moeten branden op je dashboardje en na stilzetten van de motor (maar contact aan) zou je een error code 17 of 18 moeten zien.Kijk, da's info waar ik wat mee kan. Ik heb zelf ook al gedacht aan de exup klep...
Krijg idd geen foutmelding, wat zou die moeten zijn volgens jou???
R1 maniac, je bent een koning!
Net ff de kabel aan de exup-valve gecheckt en die blijkt gebroken....tientjes werk dus.
greetz Lex
Maar eh, geen error melding op je display?
Check voor de zekerheid wel effe of de klep zelf nog kan soepel kan bewegen.
Klopt idd ja, d'r zit geen positiesensor op de klep zelf. Effe niet aan gedacht.Zolang de exup motor het doet krijg je geen foutmelding.
De klep kan vast zitten, kabeltjes te slap en/of gebrokem, dan nog krijg je geen fout melding.
Pas als de exup motor stuk is of als je het stekkertje daarvan los haalt krijg je een storings melding (volgens mij 12?)
Joh. Mijn R6 gaat in de eerste versnelling ook zonder koppeling omhoog. En met nog minder toeren ook. Hebben ze geen 600 blok onder je R1 gehangen ofzo?ja hallo: dit is een 1000 hoor, geen 600 dus daar is geen koppeling voor nodig...
Joh. Mijn R6 gaat in de eerste versnelling ook zonder koppeling omhoog. En met nog minder toeren ook. Hebben ze geen 600 blok onder je R1 gehangen ofzo?
Oh ja en ook al kan je al een wheely er is altijd ruimte voor verbetering en misschien zelfs wel sicke tricks.. Dus koppelingswheely is geen slechte tip.
Neem anders eens een wheelyles bij Da Liks. (ook voor gevorderde!!!)
RWP Wheelieles en Stuntfoto's!!
Denk aan balanspuntwheely's of zelfs afremmende wheely's 12 o clock, highchair enz enz. Is echt een aanrader en maar €20,- voor een hele middag.
Joh, no offense, maar dat heeft toch geen ene flikker met zijn probleem te maken?