Poging tot diefstal Amsterdam-West

Dit is toch te bizar voor woorden, wel goed van de politie moet ik zeggen, al hadden ze het beter kunnen doen. Verder ben ik ook geen expert op het gebied van sloten, al zou het wel helpen als je hem ergens binnen kunt zetten.

Hmm, laat ik mn eigen motor maar is op slaat gaan zetten :P
 
Toch lijkt een stalling mij de beste optie. Er is doorgaans wel wat in de buurt te vinden, kwestie van goed zoeken en rondvragen. Op Marktplaats worden ook regelmatig plaatsen aangeboden. Het is even wennen dat je niet meer de luxe van een motor vlak voor je deur hebt staan en dat je wat meer kosten maakt, maar mij lijkt het de moeite waard.

Goede aktie van de politie overigens.
 
Als ze zo brutaal zijn om een aantal keren gewoon terug te komen dan vrees ik met grote vrezen dat ze het blijven proberen. Waren het jonge gastjes etc
 
Klote man.
Maar wel fijn voor andere (ikzelf bijvoorbeeld) dat je dit hier neerzet.

Ik kom ook vaak in Amsterdam en ken ook sinds kort iemand die in West woont vlak bij de Overtoom.
Had al bedacht om op de motor langs te gaan en deze dan gewoon vast op slot te zetten s'nachts als we uitgaan ofzo.

Die gedachten is nu dus verleden tijd.


Succes met de afhandeling enzo.
 
Laatst bewerkt:
Toch lijkt een stalling mij de beste optie. Er is doorgaans wel wat in de buurt te vinden, kwestie van goed zoeken en rondvragen. Op Marktplaats worden ook regelmatig plaatsen aangeboden. Het is even wennen dat je niet meer de luxe van een motor vlak voor je deur hebt staan en dat je wat meer kosten maakt, maar mij lijkt het de moeite waard.

Goede aktie van de politie overigens.

Die stalling breken ze ook net zo makkelijk open.

Beste is een stevige met een zachte ondergrond, waaraan de arm van de betonschaar in wegzakt als ze 'm daarop willen laten leunen.
 
Misschien kan je een "sting" operatie met de politie bespreken. Je motor als lokaas gebruiken om zo de (domme) dieven te vangen terwijl ze bezig zijn aan je motor?
 
Die stalling breken ze ook net zo makkelijk open.

Beste is een stevige met een zachte ondergrond, waaraan de arm van de betonschaar in wegzakt als ze 'm daarop willen laten leunen.

Pakken ze tog even een stoeptegel?Gaat ook niet werken.

Enigste wat kan helpen is een mijnenveld eropheen.
 
In plaats van nieuwe sloten een paar (werkloze)buren wat centen geven en fulltime op de uitkijk zetten :P
 
Als ze zo brutaal zijn om een aantal keren gewoon terug te komen dan vrees ik met grote vrezen dat ze het blijven proberen. Waren het jonge gastjes etc


Het waren twee jongere gasten en 1 wat ouder die stond op de uitkijk en ze waren van "buitenlandse" afkomst.
Politie gaf ook nog aan dat ze wisten wie het waren :? en dat ze waarschijnlijk de motor wilde gebruiken voor een kraak. het waren geen professionele motor dieven want die zetten wel een motor op een scateboard/hondje en rijden hem weg of in een busje, die gaan niet op staraat staan kloten om een remschijf er af te halen...

Heb er nu tijdelijk een andere motor staan dus eens kijken of ze deze ook willen hebben.... (knuppel ligt klaar)
 
Het waren twee jongere gasten en 1 wat ouder die stond op de uitkijk en ze waren van "buitenlandse" afkomst.
Politie gaf ook nog aan dat ze wisten wie het waren :? en dat ze waarschijnlijk de motor wilde gebruiken voor een kraak. het waren geen professionele motor dieven want die zetten wel een motor op een scateboard/hondje en rijden hem weg of in een busje, die gaan niet op staraat staan kloten om een remschijf er af te halen...

Heb er nu tijdelijk een andere motor staan dus eens kijken of ze deze ook willen hebben.... (knuppel ligt klaar)


TrackJack dingen zijn wel handig om je motor terug te kunnen vinden later. Er zijn ook wel bewegingssensoren die een bericht naar je telefoon sturen, maar die zijn vrij prijzig.
Je zou een camera kunnen installeren en die beelden vervolgens op internet plaatsen ofzo.

De Chuck Norris in mij zegt dat we gewoon met paintball geweren/luchtbuksen/aardappelkanonnen wachten tot ze terugkomen. Daar heb ik wel een paar slapeloze nachtjes voor over. Maar goed dat werkt niet.

M'n droom is ooit om een GPS tracker te installeren die realtime aangeeft waar de motor zich bevind, inclusief snelheid en om dan met een berichtje in een keer de voorrem vast te kunnen laten slaan. De politie mag het dan verder uitzoeken. M'n motor hoef ik niet meer terug.


Maar goed, je houdt ze niet tegen. Als je er zelf iets van zegt, of wat doet, dan heb je alleen maar gezeik dat ze je een keer opwachten ofzo.
Het beste is om een garage ofzo te zoeken. Ik zoek zelf nog in A'dam ruimte, dus als je iets vindt kunnen we de ruimte altijd delen.
 
Ik weet dat het dievengilde het bijzonder lastig heeft met een knikslot:
knikslot6segment2.jpg


Daarnaast wil je hem eigenlijk van de grond houden zodat ze de schaar er niet op kunnen zetten. Verder zou ik ff een tompoes richting de buren gooien als bedankje voor het opletten, want dat is het enige dat dieven tegen kan houden; gepakt worden.
 
Als je hem in het zicht van je eigen woning kan parkeren, zou installeren van een HD webcam gericht op je motor het beste oplossing zijn naast alle andere preventieve maatregelen die je hebt genomen. Datatool is een goede alarm ( heb ik zelf ook op mijn K9), alleen is er geen tracking mogelijkheid daarvoor hier in NL, anders had je die kunnen uitbreiden en was ie 3dubbel beveiligd.
 
Een gsxr1000 veilig op straat parkeren in amsterdam...dat is eigenlijk tegenwoordig gewoon niet mogelijk. Ik zou ergens een stalling zoeken..en dan een barrel erbij voor woon/werk.
 
Laatst bewerkt:
Het plaatsen van een gps tracker lijkt mij ook het enige dat een beetje helpt.
Verder zal een stalling waar de motor buiten zicht word geparkeerd nog een veilige manier. (wat er niet is word ook niet gestolen)

Verder een hond ala brutus wil ook wel behoorlijk afschrikken.

Hoop dat ze voortaan van ander mans spullen af blijven.


"zelf de hond maar weer op een honger dieet zet en de luchtbuks klaarzet"
 
Het plaatsen van een gps tracker lijkt mij ook het enige dat een beetje helpt.
Verder zal een stalling waar de motor buiten zicht word geparkeerd nog een veilige manier. (wat er niet is word ook niet gestolen)

Verder een hond ala brutus wil ook wel behoorlijk afschrikken.

Hoop dat ze voortaan van ander mans spullen af blijven.


"zelf de hond maar weer op een honger dieet zet en de luchtbuks klaarzet"
deze heet toevallig brutus

1181628436_5_-sWv.jpeg


die schrikt alleen niet zoveel af
 
Rottweiler ernaast en je kunt em zelfs zonder sloten laten staan :+

Mijn garage en benedenverdieping worden bewaakt, is wel zo'n fijn idee als je niet thuis bent!

300px-Rottweiler-Head.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ga maar eens in de buurt rondkijken voor garage maar het is echt onhandig als je dagelijks je motor gebruikt.... En bij mij in de buurt echt niets met garageboxen. Mijn GSX staat al bijna 2 jaar zonder problemen buiten en daarvoor 5 jaar een GSX 750 en nu dit.....

Dank voor de verdere tips!!
 
Hmz, een hond houden in Amsterdam (zeker binnen de ring) is imho dierenmishandeling. :(
Voortuinen in Amsterdam zijn zeldzaam, al zijn er al aardig wat grachten. Ergo: verhuizen dus. ;)
 
Hmz, een hond houden in Amsterdam (zeker binnen de ring) is imho dierenmishandeling. :(
Voortuinen in Amsterdam zijn zeldzaam, al zijn er al aardig wat grachten. Ergo: verhuizen dus. ;)

Ja dat is jammer, Ma het zou wel grappig (handig) zijn .
Geen deurverkopers meer geen kinderpostzegels geen belletjestrekkers ;)
Kom je aanrijden effe de brug laten zakken en weer ophijsen.
 
Neem hier eens een kijkje http://www.elsware.nl/contents/nl/d27.html. Ik heb daar ook een schijfremslot gehaald met alarm (die is vrij hard kan ik je verzekeren). Tot nu toe heeft het bij mij 2 pogingen succesvol gestopt :)

En ja, ik woon ook in amsterdam (noord) en kom ook vrij vaak in west. Gelukkig niet echt op de 'ghetto-plekjes', maar ook hier leeft genoeg tuig..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan