Poging tot diefstal Amsterdam-West

uhmm allerbeste wat je kan doen dat ze van je eigendom afblijven:

haal een sjoppert :r
daar blijven ze wel vanaf
het liefst een ratbike :Y

zonde van al dat schade wat ze gedaan hebben

met of zonder ketting/slot/ antidiefstal alarm en al......als ze hem pakken willen ,pakken ze hem -O-
:r :r :r


daarentegen....je buren....
ik wou dat ik zulke fijne buurtjes had (die waarschuwden, niet die dieven natuurlijk want dat zullen ook weer buurtjes zijn...)
 
Ik zou op zoek gaan naar een garage of stalling (en ze zijn er wel hoor, woon zelf ook in west).

Het is misschien ff lopen maar scheelt je achteraf veel gezeik.
 
Hoop dat de schade deze week gerepareerd is kan ik weer op mijn eigen motor.....

Heb er een extra muuranker en een extra slot op gezet en ben verder aan het kijken naar een stalling in de buurt.....

Verder blijf ik het vreemd vinden dat er maar zo weinig beveiligingsspullen te koop zijn, het komt allemaal op hetzelfde neer. Is er dan nog niemand die iets creatiefs ontwikkeld heeft om een motor vast aan de grond te krijgen en wat je niet zo maar los kunt maken....???
 
Verder blijf ik het vreemd vinden dat er maar zo weinig beveiligingsspullen te koop zijn, het komt allemaal op hetzelfde neer.

Tijdje terug een lift plateau gezien, bedoelt om je afvalcontainers ondergronds te kunnen plaatsen. Zet hierop je motor, en laat hem in de grond zakken....
 
Laatst bewerkt:
goh, dat ze nog wat doen bij de politie. is toch geen prioriteit, een motorfiets veilig stellen als ze 2x geprobeerd hebben het object te ontvreemden. immers het is nog niet gestolen en dan nog, ach er is niemand dood of doodelijk gewond geraakt.
als ze nog wat tijd over hebben naast hun dagelijkse bezigheden (broodjes eten en koffie drinken) dan kunnen ze nog de verdachte van zijn bed lichten die de onze autotank heeft geleegd voor de benzine. de camera beelden zijn overduidelijk.

vreemde prioriteiten houd de politie van amsterdam op na :( :r
:^

Een betere actie had kunnen zijn dat ze er een anonmiem voertuig met zicht op de moto in de buurt stelden, zodat ze de dieven op heterdaad konden betrappen.
(dan nog worden ze 1 uur nadien weer vrijgelaten...)
 
sorry hoor
maar een nieuwe Gixxer op straat parkeren met sloten eromheen. is vragen om gejat te worden.

mijn advies:
stalling, stalling alarm, motor alarm.

er staat nu in Amsterdam-WEST , 2 nieuwe motoren (BMW K1300R & Superduke) van waarschijnlijk JUPS (pas komen wonen in de buurt). vast gebonden met een grote ketting aan een lantaarnpaal. dat vraagt om weggehaald te worden.
 
5 honden.
3 sloten
3 beton blokken
en alle alarm toeters en bellen erbij.

NOG weten ze hem mee te nemen!

enige optie is hem in een kluis te zetten zoals in fast 2 furious 5xD
 
sorry hoor
maar een nieuwe Gixxer op straat parkeren met sloten eromheen. is vragen om gejat te worden.

mijn advies:
stalling, stalling alarm, motor alarm.

er staat nu in Amsterdam-WEST , 2 nieuwe motoren (BMW K1300R & Superduke) van waarschijnlijk JUPS (pas komen wonen in de buurt). vast gebonden met een grote ketting aan een lantaarnpaal. dat vraagt om weggehaald te worden.

Ik stel voor dat we met een groepje van MF gewoon die motoren ff wegknippen en in de gracht dumpen. Dat zal ze leren, een beetje diefstal uitlokken. :r
 
sorry hoor
maar een nieuwe Gixxer op straat parkeren met sloten eromheen. is vragen om gejat te worden.

mijn advies:
stalling, stalling alarm, motor alarm.

er staat nu in Amsterdam-WEST , 2 nieuwe motoren (BMW K1300R & Superduke) van waarschijnlijk JUPS (pas komen wonen in de buurt). vast gebonden met een grote ketting aan een lantaarnpaal. dat vraagt om weggehaald te worden.
JUPS? Jij denkt ik heb een populair woord gehoord laat ik ook eens mee doen?
Het woord is yuppen. van het Amerikaanse YUP, Young Urban Professional.
Wat is er mis met mensen die hard werken voor hun geld en daar een leuke levensstijl op na houden? Dus in een leuke buurt wonen met mooie motoren? Jaloezie?

Jij hebt jouw motor in een bunker staan met stalendeuren (uiteraard met beton erin gegoten) ervoor en sloten die alleen opengaan met jouw vingerafdruk?
Doe normaal joh... Ok, het is niet handig om een dure fiets aan een muur te zetten maar als je niet anders kan kan je niet anders. Dat is helemaal niet "vragen om weggehaald te worden". Het moet niet gekker worden. Gewoon fikken af van andermans spullen. Ongeacht de aanleiding.
Net zo krom als dat een meisje in een kort rokje erom vraagt verkracht te worden. :r
 
JUPS? Jij denkt ik heb een populair woord gehoord laat ik ook eens mee doen?
Het woord is yuppen. van het Amerikaanse YUP, Young Urban Professional.
Wat is er mis met mensen die hard werken voor hun geld en daar een leuke levensstijl op na houden? Dus in een leuke buurt wonen met mooie motoren? Jaloezie?

Jij hebt jouw motor in een bunker staan met stalendeuren (uiteraard met beton erin gegoten) ervoor en sloten die alleen opengaan met jouw vingerafdruk?
Doe normaal joh... Ok, het is niet handig om een dure fiets aan een muur te zetten maar als je niet anders kan kan je niet anders. Dat is helemaal niet "vragen om weggehaald te worden". Het moet niet gekker worden. Gewoon fikken af van andermans spullen. Ongeacht de aanleiding.
Net zo krom als dat een meisje in een kort rokje erom vraagt verkracht te worden. :r
Mooi gezegd helemaal mee eens..

Ik woonde ook in amsterdam en had geen fatsoenlijke stalling. Moet ik dan maar geen motor rijden?
 
JUPS? Jij denkt ik heb een populair woord gehoord laat ik ook eens mee doen?
Het woord is yuppen. van het Amerikaanse YUP, Young Urban Professional.
Wat is er mis met mensen die hard werken voor hun geld en daar een leuke levensstijl op na houden? Dus in een leuke buurt wonen met mooie motoren? Jaloezie?
|(
Ik weet geen andere benaming, maar zo worden ze bij echte Amsterdammers genoemd })
 
Als t in Oud-west is dan kan ik je de stalling in de Jacob van Lennepstraat aanbevelen.
staat mijn bike ook. Binnen en droog voor een eurootje of 50 per maand. dat lijkt veel geld maar bespaart je een boel onderhoud en zorgen. Ik heb gewoon een 'druppel' gekregen waarmee ik altijd bij mn brommetje kan. easy does it. als je t adres en contact gegeven wil dan pm je maar ff :)
 
ik las dat het al aangeboden is, maar evt. weet ik ook nog een motorstalling voor je nabij het Surinameplein, mocht je hier toch toe besluiten.

verder blij voor je dat het bij verscheidene pogingen is gebleven en dat de politie hier werk van heeft gemaakt (snap niet dat iemand daar nog over zou kunnen klagen, maar goed)
en je buren hebben ook wel een pluim verdiend, die sociale controle (& actie) is ook vrij zeldzaam in de stad tegenwoordig

Ik woon ook in Amsterdam west en ben extra beveiligingsopties aan het bekijken. Zo kwam ik op de site van almax security chains. Een bedrijf uit de UK. Zij claimen zelf dat hun slot niet zomaar door te knippen is zoals bij andere merken. (zie youtube) Er zit alleen geen ART-keur op. Zelf ben ik nog niet tot koop overgegaan omdat ik mn motor tijdelijk ergens anders stal. Het is voor jou wellicht ook het overwegen waard!

ook destijds gevonden toen ik m'n motor kocht, maar de verzekering accepteert 't niet als goedgekeurd slot vanwege het ontbreken van een ART keurmerk.
En dat, ondanks Almax betere kettingen & sloten maakt dan de meeste leveranciers op die lijst |(

heb dus omwillen van de verzekering toch maar een Abusje gekocht
 
sorry hoor
maar een nieuwe Gixxer op straat parkeren met sloten eromheen. is vragen om gejat te worden.

mijn advies:
stalling, stalling alarm, motor alarm.

er staat nu in Amsterdam-WEST , 2 nieuwe motoren (BMW K1300R & Superduke) van waarschijnlijk JUPS (pas komen wonen in de buurt). vast gebonden met een grote ketting aan een lantaarnpaal. dat vraagt om weggehaald te worden.

als die klootzakken leren dat ze met hun poten van andermans spullen moeten afblijven hoeft er niet eens een ketting omheen :Y

problemen bij de bron aanpakken :Y
 
als die klootzakken leren dat ze met hun poten van andermans spullen moeten afblijven hoeft er niet eens een ketting omheen :Y

problemen bij de bron aanpakken :Y

probleem is dat de wetgeving te Soft is. ze leren het nooit af.

gepakt worden is 2dagen zitten . 3e dag weer op straat, B|

en als jij die schorem aanpakt met een knuppel , zit je 2 weken vast.
schorem is eerder vrij dan jij. (spreek uit ervaring)
 
Laatst bewerkt:
als het bij mij ooit gebeurt en ik krijg ze te pakken, dan sluit ik ze op en nodig ik de MF knokploeg thuis uit (weet alleen niet hoeveel er nog over is voor ze om op uit te leven)
 
Laatst bewerkt:
Woon zelf niet in Oud West maar in Bos en Lommer en om dat nu een Yuppen wijk te noemen...... niet echt. Het is er wel een stuk beter geworden de afgelopen jaren en nu een zeer goede plek om te wonen.

Ben het met iedereen eens dat je niet echt van uitlokking kunt spreken als je je motor met 2 hangsloten verankerd in de muur aan voor en achterkant, 2 schijfremsloten, een stuurslot en een alarm hebt beveiligd en nog onder een afdekhoes.
Gewoon van af blijven als het niet van jou is!!

Als ik een berging had in de buurt zou ik hem er in zetten maar om meer dan 1 minuut te lopen is dat voor mij niet handig aangezien ik iedere dag er mee rij. Er zijn ook nog genoeg voorbeelden (ook op dit forum) dat ze uit de garage worden gestolen aangezien je daar geen visuele controle hebt door andere mensen die langslopen. In een garage kunnen ze ongestoord hun gang gaan
 
Woon zelf niet in Oud West maar in Bos en Lommer en om dat nu een Yuppen wijk te noemen...... niet echt. Het is er wel een stuk beter geworden de afgelopen jaren en nu een zeer goede plek om te wonen.

Ben het met iedereen eens dat je niet echt van uitlokking kunt spreken als je je motor met 2 hangsloten verankerd in de muur aan voor en achterkant, 2 schijfremsloten, een stuurslot en een alarm hebt beveiligd en nog onder een afdekhoes.
Gewoon van af blijven als het niet van jou is!!

Als ik een berging had in de buurt zou ik hem er in zetten maar om meer dan 1 minuut te lopen is dat voor mij niet handig aangezien ik iedere dag er mee rij. Er zijn ook nog genoeg voorbeelden (ook op dit forum) dat ze uit de garage worden gestolen aangezien je daar geen visuele controle hebt door andere mensen die langslopen. In een garage kunnen ze ongestoord hun gang gaan

gelukkig heb je je motor nog, helaas wel met een bak schade -O-
maar als er echt geen andere optie is dan hem weer op dezelfde plek neer te zetten, dan zou ik persoonlijk een goedkopere motor aanschaffen. de dieven zullen 100% terug keren.
 
Mijn dertien jaar oude R1100GS met 125.000 km op de klok is ook nog steeds erg diefstalgevoelig, omdat de dieven met groot gemak het contactslot eruit konden wippen.

Dit is opgelost met een RVS plaat rond het contactslot waar slechts het sleuteltje doorheen past.

img6012klein.jpg

img6014klein.jpg


Plus startonderbreker, plus hoes, plus muuranker, plus schijfremslot met alarm...

En dat voor een dertien jaar oude GS die zo grondig is verbouwd dat ie onmogelijk door te verkopen is:

143683487_a5GxB-L.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan