Poll "Hoe merkentrouw ben jij..."

Hoe merkentrouw ben jij (volgende motor)?

  • Als het nieuwe model maar mijn merk is!!!

    Stemmen: 10 12,3%
  • Als een nieuw model mij niet aanstaat, blijf ik mijn huidige

    Stemmen: 0 0,0%
  • Sommige details mogen best uit de toon vallen.

    Stemmen: 2 2,5%
  • De motor moet wel mooi zijn, anders stap ik over.

    Stemmen: 24 29,6%
  • Alleen als het nieuwe model oogverblindend mooi is blijf ik

    Stemmen: 6 7,4%
  • Het merk boeit mij niet zo, als de service die de dealer gee

    Stemmen: 22 27,2%
  • Ik ben wel eens vreemd gegaan.

    Stemmen: 11 13,6%
  • Elke keer een ander merk, beetje variatie!

    Stemmen: 6 7,4%

  • Totaal aantal stemmers
    81

René_R1

MF veteraan
30 jul 2002
3.224
1
Het is zover, binnenkort worden de eerste 'real' foto's getoond van de 2004 modellen, sommige details zijn al uitgelekt.
Het ziet er naar uit dat ieder merk een nieuw (supersport) model zal voorstellen.

Hoe merkentrouw ben jij? Een voorbeeld, je wilt een nieuwe motor kopen. De opvolger van jouw model is echter spuuglelijk :r maar je koopt hem toch omdat het je merk is!? Moet (z)hij bloedmooi zijn om bij hetzelfde merk te blijven?

Moderators, ik heb met de zoekfunctie gezocht, je vind wel threads over dit onderwerp maar ik kan geen poll vinden... ;) .

Geen slotje dus!?






















Edit, optie waar toch niet op werd gestemd vervangen door eentje van edraket...
 
Laatst bewerkt:
Euh ... ik ben niet trouw aan één merk.
Maar toch kom ik iedere keer met een Kawasaki thuis |(
OK, eenmaal is het mij gelukt om een Suzuki te kopen; de GSX 1200. Maar dat was alleen omdat dit een kopie is van de Zephyr en Z1000 serie.
Help! Ik ben Kawasaki verslaafde.
 
Ben ook niet echt merkentrouw .. mijn volgende gaat sowieso geen honda worden ook al rij ik er nu wel op .. Kijk meer naar het uiterlijk dan naar het merk ..
 
ik mis een optie in de pol:

Als een nieuw model mij niet aanstaat, blijf ik mijn huidige motor rijden totdat er wel een mooi model uitkomt.

Daar zou ik dan voor hebben gestemd.
 
Goede service en kwaliteit?

NOOIT gedacht dat mensen daar op zouden stemmen! Je koopt toch de motor die het mooiste is...of het nou een Soes, Yammie, Honda of whatever is...

Kijk naar mijn motorverleden, Yahama RD350, Kawasaki GPX750R, Suzuki GSX-R750, Aprilia RSV Mille, Honda CBR600RR.

Hoezo merkentrouw?
 
Merkentrouw??
Och wat zal ik zeggen???
5 maal een YZF 750 R. 2 maal een YZF 1000 R en 2 maal een YZF R6.
Het valt allemaal wel mee. Als er maar YAMAHA op de tank staat.
YAMAHA-YAMAHA-YAMAHA. Het zit in men bloed. :)
 
Eerst een yamaha, nu suzuki en op m'n shortlist voor m'n volgende motor staan een aprilia, een honda en een bmw.
Merkentrouw, zou niet weten waarom.
 
Ik heb wel een voorkeur voor bepaalde merken, en binnen die merken kijk ik dan naar wat me aanspreekt. Kwaliteit en dealerservice is dan al geen punt meer omdat ik van die merken een goeie dealer weet. Voor mij zijn dit Yamaha en Suzuki. Momenteel zou ik echter geen zinnige reden weten om wat anders te kopen en ook niet om weer een Yamaha te willen.. misschien dat de 2004 R1 daar verandering in brengt, hoewel ik geenzins van plan ben die een te gaan kopen...

Ik koop een motor niet op eerste plaats voor het uiterlijk. Rij-eigenschappen vind ik belangrijker, daarop heb ik ook mijn huidige GSX-R 750 gekocht. Ik kijk wel degelijk naar de kwaliteit cq onderhoudsgevoeligheid en daaraan verbonden prijskaartje. Ducati, Triumph en Aprilia vallen daarom bij mij af. Honda vind ik te gladjes en Kawa, tja.. te Kawa haha ;) . Hoewel een ZX-10R vast niet mis is... (en de ZX-6R ook niet..)
 
Heb een Yamaha gehad en daarna 2 Suzuki's. Ben toch wel redelijk Suzuki minded :} , de GSX-R familie heeft me altijd aangesproken en ook de nieuwe 1000 is weer een plaatje. Als ik volgend jaar zou moeten kiezen zou de voorkeur in eerste instantie toch weer uitgaan naar een Soes (2004 600 bijvoorbeeld) maar als ik een ander model van een andere fabrikant echt veel mooier vind en beter sturen, dan zou ik toch (met enige pijn in het hart, dat wel) overstappen.
 
Ik rijd ondertussen op mijn 2de motor. Ik ben begonnen met een 25kw gsxf 600 van suzuki. Na verloop van tijd is dit setje eruit gehaald en ondertussen rijd ik al weer 7 maanden op een gsxr 750. De laatste is echt mijn droommotor. Al voordat ik mijn gsxf had wist ik dat ik voor de gsxr 750 wilde gaan en dat is me dan ook gelukt. Mijn volgende motor zal naar alle waarschijnlijkheid weer een gsxr worden al zal ik misschien zwaarder gaan rijden.
Ik heb geen reden om over te stappen. Suzuki bevalt mij erg goed en is goed te betalen (vind ik)
 
Merk trouw
heeft alles met werk te maken
jammer dat ze hem niet in het groen maken O-)
 
ik ben eerder een hondafanaat, maar zeg nooit nooit................
dus altijd ga ik eerst af op een honda maar als er ooit eens een andere schone voor mn neusje zou staan, zou ik het niet laten.... ;)
 
Merkentrouw? Ik zie werkelijk geen enkele reden. Zoveel moois, elke bike is anders. Daarbij ga je meestal voor een bepaald type motor... en een fabrikant maakt geen concurenten binnen zn eigen merk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan