Poll: jouw mening over deze tijdschriftcovers

Welke cover spreekt jou het meeste aan als het gaat om een l

  • Cover A

    Stemmen: 126 85,7%
  • Cover B

    Stemmen: 18 12,2%
  • Beide

    Stemmen: 1 0,7%
  • Ik zie geen verschil

    Stemmen: 2 1,4%

  • Totaal aantal stemmers
    147
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Alleen "het sportiefste motormagazine" klinkt niet echt lekker.
Kan denk beter iets van; "Voor de sportieve rijder" zijn oid.
 
Ik heb ook A gekozen. Maar ben als statisticus erg benieuwd wat jij denkt met de uitkomst van deze poll te kunnen gaan doen, nog buiten het feit dat ik mij afvraag wat de inzet van de vraag is. Welke verschillen denk je boven tafel te krijgen met deze twee covers?
 
Was ook bijna voor A gegaan, maar ik kan me grotendeels wel aansluiten bij in Jeroen de Jagers verhaal.
A is nog net te leeg en heeft geen eigen gezicht. B is een begin van een format. Probeer anders eens wat stijlelementen zoals bij B op een witte cover toe te passen.

Alleen is het logo van A weer wat beter uit de verf gekomen.

Je zal het trouwens al zelf wel bedacht hebben (of zelfs al gedaan), maar neem eens een bestaande cover en haal daar de plaatjes en teksten uit. Dan zie je wat er overblijft, en dat is nou net wat je cover maakt. Én precies wat A dus nog mist ;)
 
De poll laat zien dat tijdschrift A duidelijk meer stemmen heeft. Ik vraag me echter af, of dat komt omdat er een R6 op de omslag te zien is. Probeer hetzelfde nog eens maar dan met exact dezelfde tekst/foto's. Ik kan zo geen vergelijk maken. My 2 cents.

Grtz.
 
Ik heb ook A gekozen. Maar ben als statisticus erg benieuwd wat jij denkt met de uitkomst van deze poll te kunnen gaan doen, nog buiten het feit dat ik mij afvraag wat de inzet van de vraag is. Welke verschillen denk je boven tafel te krijgen met deze twee covers?

Onderdeel van deze opdracht is onderzoek doen. Ik wou graag weten welke van deze twee covers als luxe wordt ervaren. Dan moet ik na het onderzoek kunnen aantonen/bewijzen, met een bestand onderzoek, dat wat ik heb onderzocht 'klopt'.

Hierna stel ik een testpanel samen met personen uit de doelgroep, die mijn concept magazine gaan beoordelen.

Het liefst zou ik het tijdschrift gewoon maken omdat het toch niet op de markt komt, maar dit hoort nou eenmaal bij de opdracht.
 
nou...eigenlijk blad 2...maar dan moet KTM special echt weg...dat maakt een erg goedkope indruk.
zowel de lettertype als positie..als je daardoorheen kijkt biedt blad 2 veel meer dimensie. absoluut
 
De poll laat zien dat tijdschrift A duidelijk meer stemmen heeft. Ik vraag me echter af, of dat komt omdat er een R6 op de omslag te zien is. Probeer hetzelfde nog eens maar dan met exact dezelfde tekst/foto's. Ik kan zo geen vergelijk maken. My 2 cents.

Grtz.
a
 
B.

A is mij een beetje te clean voor een motorblad. Misschien dat momenteel de afbeeldingen van B me niet het meest aanspreken (ben vrouw :P) maar het zou wel een blad zijn wat ik qua cover eerder uit het rek zou pakken. Net iets speelser en uitdagender.
 
B.

A is mij een beetje te clean voor een motorblad. Misschien dat momenteel de afbeeldingen van B me niet het meest aanspreken (ben vrouw :P) maar het zou wel een blad zijn wat ik qua cover eerder uit het rek zou pakken. Net iets speelser en uitdagender.


:^ De dames voor 2 mooie mannen ruilen en ik ben om :+


Zonder gekheid, blad B spreekt mij ook het meest aan.
Wat speelser, jong , leuk lettertype.
Blad A is erg strak en heeft niet echt "persoonlijkheid" en springt er niet echt uit.
Het gaat een beetje op in de massa.
Wat ik van blad A wel mooi vind is het gebruik van wit en zilver.
Misschien kun je die twee combineren?
 
Absoluut A, als het gaat om luxueus dan he... B, maakt het door die vrouwen juist goedkoop, vind ik dan... :)

Edit: Maar moet wel zeggen dat ik A wel errug kaal vind, vooral voor een motorblad...
 
Laatst bewerkt:
B is behoorlijk outdated, soort van jaren 70 brei- en haak blaadje.
 
Als je die vrouwen wil zien dan koop je er toch gewoon ook even de playboy/penthouse bij ....

Bij een informatief motorblad horen ze niet op de cover thuis, maar óók dat is weer mijn persoonlijke mening :+

mijn mening is altijd persoonlijk :+
 
Het moet een 'Luxueus magazine voor de sportieve motorrijder' worden. Hoe dat 'luxe' zich vertaald in de cover zie ik zo nog niet. Ik vind niet dat het ene blad meer luxe uitstraalt dan het andere. Bij blad B maken de vrouwen het een beetje 'kwaai-jongens achtig' terwijl de RC-8 wat exclusiever is dan een R-1. Van de andere kant is A wat soberder en strakker ingericht maar mis ik het 'luxe' motor aspect (hoewel natuurlijk voor veel mensen een motor een luxe-artikel is, maar goed).

Als beide in de winkel zouden liggen, zou ik blad A als eerste open slaan.
Komt iets serieuzer over en lijkt meer 'to the point'. Bij blad B ben ik bang dat er meer foto's en gekkigheid (zoals 'hoe maak je een vonkentrekkende elbow-down') in zal staan dan informatie.
 
Laatst bewerkt:
Eerste indruk:

A: Ziet er uit als een wat zakelijker blad. Rustig, waarschijnlijk prettig te lezen. Ik verwacht aan binnenkant een royale rustige opmaak met veel wit, lange artikelen. Geen schreeuwerig gedoe. Zou ik vermoedelijk inkijken als ik hem zag liggen.

B: Schreeuwerig, het zoveelste motorblaadje. Van binnen verwacht ik een schreeuwerige rommelige opmaak met veel advertenties. Alleen al vanwege die vrouwen zou ik hem meteen laten liggen.

Tweede indruk:

A: Bij langer kijken is de cover nog net niet strak genoeg. Beeld is net niet prettig verdeeld, verschillende kleuren rood en verschillende grijstinten voor kopjes. Kleine foto linksonder is niet geschikt voor cover. Teksten ook niet echt pakkend. Leuk als concept, maar voor een 1e nummer moet er nog wel wat aan gebeuren.

B: Totaal niet mijn stijl. Superdik 89 pagina's (spannend aantal, hoe doe je dat?) en 4,95 in groot suggereren dat het goedkoop is. Hoog telegraaf-gehalte blijkbaar. Hoe langer ik er naar kijk, hoe groter de kans dat ik hem nooit open zou doen. Pitstraat en wasstraat is zonder spatie. Alleen al vanwege die spatie zou ik hem niet kopen.

Klinkt allemaal een beetje negatief, maar de lat ligt natuurlijk ook hoog. Je moet opboksen tegen de motor- en autotijdschriften die ik ken, en die meet ik vaak weer af aan zakelijke tijdschriften die ik tegenkom.
 
op de b-cover de "ktm in de wasstraat" is er teveel aan; maakt het te druk .. Als dat e rniet had opgestaan dan was het nipt geweest :)
 
absoluut A, is strakker en netter, overzichtelijker en duidelijker tov B.
Misschien nog iets van een rode streep links naast het logo (zoals onder in de losse 'items') wat het iets meer zou accentueren :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'geen verschil' gestemd omdat ik ze beide niet als luxueus ervaar.
A is zeker strak en straalt degelijkheid uit, maar doet me eerder aan een hip computermagazine denken met vooral Apple als hoofdsponsor. Maar dit maakt het nog niet luxueus.
Cover B ook niet wegens te druk - schreeuwerig enz..

Als luxe het vertrekpunt is, probeer dan misschien inspiratie te halen uit bv. de website/commercials van Lancia.
Of typische magazines over luxeproducten (yachts, prive-vliegtuigen,..)

Sowieso zou ik als ik u was een 'luxe'magazine voorzien van een fantastisch mooie, exclusieve foto van een motor.
De lettertypes zijn duidelijk, maar te modern en strak. Als je kijkt naar bijna alle grote modemerken (bv. Armani) dan wordt er een lettertype gebruikt met van die streepjes (ben even de benaming er van kwijt)

Ik ben geen grafisch ontwerper, maar wel een product designer, dus ik baseer me op mijn achtergrond en de techniek om inspiratie 'out of the box' te zoeken en te gebruiken. Zoek dus niet alleen naar bestaande voorbeelden van magazines, maar durf de inspiratie ook ergens anders op te doen

En als je nu denkt: Fuck, ik heb al twee ontwerpvoorstellen en 1 van de twee zal het toch worden, ga dan maar verder met voorstel A :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan