Het blijft natuurlijk een moeilijk punt, helaas is het zo dat onze overheid van alles blijft verdraaien waardoor straks iedereen gewoon de dupe is.
Met het nieuwe systeem gaat uiteindelijk iedereen gewoon meer betalen. Is het niet door de kilometerheffing zelf dan is het wel door de provinciaalse belasting die we door de strot geduwd krijgen.
Waar heel veel mensen zich ook duidelijk op vastpinnen is de 3 cent die de overheid ons voorspiegelt. Waar niet over word gesproken is dat deze 3 cent alleen voor de hele kleine auto's is zoals een renault twingo.
Rij je een grotere auto ga je veel meer betalen.
Mooi voorbeeld: ik rij een BMW 530d, en ik ga per kilometer minstens 16.4 cent betalen.
Dit betekent dat ik straks ipv de 1600 euro op jaarbasis betaal aan wegenbelasting circa 8000 euro per jaar pure kilometerheffing betaal(ik rij circa 50.000km per jaar prive).
Het grappige van dit alles is dat in 2018 de prijzen van de kilometerheffing al verdubbelt moeten zijn, wat dus betekent dat ik tegen die tijd incl. verzekering parkeergeld en brandstof tussen de 1500 en 2000 euro per maand zou betalen om deze auto te kunnen rijden.
Huidige systeem is denk ik ook redelijk achterhaald, ik begrijp namelijk nog steeds niet waarom ik met mijn diesel zo'n 3 keer zo veel aan wegenbelasting moet betalen dan dezelfde auto in benzine uitvoering.
Vroeger was het natuurlijk zo dat een diesel meer vervuilde dan een benzine auto, maar met de moderne common rail diesel motoren met roetfilter is dit denk ik behoorlijk achterhaald. Daarnaast gebruik ik exact dezelfde weg als de eerder genoemde benzine auto, vandaar dat ze deze belasting toch hetzelfde mogen maken van mij.
Acijns verhogen.......................................................................
Hoeveel % van de totale benzineprijs is al accijns??
Hiermee halen ze miljoenen zoniet miljarden per jaar binnen voor het rijk, mischien moet er eerst eens beter naar het uitgave patroon gekeken worden voordat er zulke beslissingen worden gemaakt.
Er worden miljoenen euro's uitgegeven aan projecten als de joint strike fighter, een noord zuid lijn in amsterdam, en niet te vergeten derde wereld landen waarbij het grootste gedeelte niet bij de bevolking terecht komt.
Als we nu de beslissingen als deze eerst een beter bekijken en daarmee proberen te besparen, wie weet was deze hele kilometerheffing dan niet eens nodig geweest.
Oh ja, en ik denk dat er helemaal geen geld tekort is in nederland.
Schijnbaar kunnen we voor 25.000 euro 12 criminelen naar new york sturen als beloning dat ze zich al een tijdje niet misdragen hebben
Ik heb me eigen in heel mijn leven nog niet zo misdragen zoals deze juweeltjes uit amsterdam, en toch ben ik nog nooit op kosten van het rijk(stadsdeel) naar new york geweest om daar te leren hoe ik een kwast vast moet houden en knopen moet maken.