Portugal en Spanje in Oktober 2020 No forno editie.

Madrid succesvol omzeild. Zaragoza was me toch iets te ver en zit voor slechts 14 euro in een pension. In Calatayud.

Wel grappig dat die Spaanse steden en dorpen er vanaf de snelweg wat groezelig en industriëel overkomen maar eenmaal daar is er ook een park langs een rivier met sportende dames in leggings.
IMG_20201005_113823.jpg


Dan valt zo een landschap foto wel wat tegen 😉 . Een erg mooie omgeving voor een camping maar stond op een scheef veld met veel vervallen caravans en met 22 euro niet echt z'n geld waard. Aankomst om zondagavond 18:40 hielp ook niks, vanochtend bij vertrek veel meer vd omgeving genoten.

Ik had al een stukje route gemaakt van 90 km. Daarna zou ik gewoon Zaragoza intikken en over de snelweg rijden. Alsnog gaf hij aan dwars door Madrid te gaan. Eigenlijk zou ik standaard kortste route ipv snelste moeten instellen want snel en weg is tegenwoordig niet meer synoniem zoals de meeste wel weten.

Owja, toch maar even gekeken op Internet, er liepen zoveel mensen met mondkapjes.... Blijkt in Spanje dus gewoon overal verplicht te zijn.

IMG_20201005_114324.jpg


IMG_20201005_120116.jpg


Het bleef lastig foto's maken met bomen voor het uitzicht. Eenmaal op de doorlopende weg geen foto's meer gemaakt. Maar als je naar Zaragoza rijd vanuit mijn vertrekpunt dan hoef je je niet te vervelen. Nee ik weet ff niet meer waar precies, ik ben vandaag een andere kaart opgereden 😜💩

El escorial. , Ik had net getypt dat mf vergeet dat ik aan het bewerken ben dus ik typ dit voor de 2e keer.

IMG_20201005_124734.jpg


Een bizar groot gebouw.
El Escorial dus.

IMG_20201005_124933.jpg


IMG_20201005_125018.jpg


Het deed een beetje Frans aan, niet Bauer..
Ik verwacht ook niet dat men nou denkt " shit ik rij naar midden Spanje want dat grote klooster is echt rete dope' .
Maar het is wel een leuke illustratie hoe je bijzondere dingen kan tegenkomen zonder planning.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga door in een andere post , het wordt anders één groot bugreport hiero.
Aangezien mf van GOT afstamt heb ik gisteren ook deze foto genomen :

IMG_20201004_160645.jpg


Ik vond het wel grappig, beetje nerd humor. Je bent een erge als je de berekening gaat controleren 😉.

IMG_20201005_140033.jpg


Inmiddels el Escorial voorbij en de borden geven aan dat ik op de route met kastelen, meren en nog iets zit , uitgaande dat atalanyas geen broodjes döner kebab zijn 😋 .
Dit was geen meer en geen kebab maar ik moest wel stoppen op de vluchtstrook.
Als je dezelfde vragtwaggel 4 keer inhaalt in 1 kwartier weet je dat je teveel foto's maakt of te vaak de afslag mist. Ik wist deze 2 op bijzondere wijze te combineren 😷 .

IMG_20201005_140040.jpg


Nog 1 foto van het fraaie uitzicht en ik heb geen idee, hij is te klein. D'r zit water op de achtergrond, das leuk.
De volgende is van een raam wat uitkijkt op beton. Voor 14 euro een bed en douche voor 14 euro ipv 22 vd vorige camping.
Zelfs over de snelweg reed ik door een landschap wat mij deed beseffen hoe bizar ver weg ik nog zit. De laatste keer dat ik 1000 km op 1 dag reed had ik 2 maanden last van linkerarm wegens het koppelen, denk ik.

Ook zit m'n helm net iets te strak, grootste maat die ze hadden in Portugal en in NL heb ik dezelfde 1 maat groter en da's al krap. De oordopjes gaan irriteren na een halve dag. De helm schuurt op een irritante manier op m'n voorhoofd en de motor trilt tussen de 4 en 5000 toeren.
Daarnaast is de wind zo koud, zeker op 1500 meter, dat ik al 3 dagen met regenpak rijd over m'n doorwaai pak.

Zielig hè 😉
#pray4lepensje 😘
 
Laatst bewerkt:
Leuk verhaal!
Helmknel, maar ook zadelpijn kan de pret en het humeur behoorlijk parten spelen.
Maar vooral doorgaan. Deze verhalen zijn broodnodig voor het corona thuisfront. :):t
 
Wel grappig dat die Spaanse steden en dorpen er vanaf de snelweg wat groezelig en industriëel overkomen maar eenmaal daar is er ook een park langs een rivier met sportende dames in leggings.

Ik had al een stukje route gemaakt van 90 km. Daarna zou ik gewoon Zaragoza intikken en over de snelweg rijden. Alsnog gaf hij aan dwars door Madrid te gaan. Eigenlijk zou ik standaard kortste route ipv snelste moeten instellen want snel en weg is tegenwoordig niet meer synoniem zoals de meeste wel weten.
Dat zie je wel vaker in Spanje. Vlak langs de rivier heel veel groen en sport-mogelijkheden. Bijv Logroño langs de Ebro

De steden waar jij over spreekt zijn iig nog bewoond. Dat is niet altijd zo.
Viel mij ooit op in Midden Spanje (Castilië) dat je onderweg (niet over de snelweg) meerdere ruine-dorpjes tegenkomt die volledig verlaten (lijken te) zijn.
Als je dan toch stopt, zie je ineens een heel oud vrouwtje tussen de puinhopen vandaan komen. Niet geheel verlaten dus!

Voor de route heb ik op mijn Garmin 2 profielen.
De eerste is motor en je 'ziet' jezelf op het scherm als pijlpunt. Dit profiel heeft 'snelweg vermijden'.
De tweede die is voor auto en wordt aangegeven door een blauw autootje. (mijn auto is in echt ook blauw)
Dit profiel kiest de kortse weg van A naar B, dus dan ook met (betaalde) snelweg.
Meestal staat ie dus op 'motor', maar als ik haast heb zet ik 'm over naar 'auto'.
Door de verschillende icoontjes, weet je ook altijd onder welk profiel dat je rijdt.

Wat je ook kan doen is een 1e punt 'prikken' duidelijk buiten de stad, met daarna een 'vervolgroute' naar je gewenste bestemming.
Dan kom je makkelijk om regio Madrid heen !
 
Om vandaag samen te vatten zou ik genoeg hebben aan de woorden ' grijze lucht'
De dag maar begonnen met het regenpak aan. In Calatayud was het maar 13 graden id ochtend en ook al zou dat stijgen, dan trek ik het pak liever uit zodra het nodig is, andersom stel ik altijd te lang uit.

IMG_20201006_125316.jpg


Na ongeveer 160 km vond ik het wel tijd voor een stop en ik zag vanaf de weg al iets wat tapas suggereerde. Alleen bleken alle bakjes leeg dus er viel ook niks te verlekkeren en aan te wijzen.
Nadat ik een vissenkom omschreef en hoe je een bladzijde omslaat, begreep ze opeens dat ik een krop sla bedoelde waar ik een blaadje van aftrok.
En zo ontstond mijn broodje ham tomaat en sla, de kaas kan ik me niet herinneren.

Dat was in Monrepos.ik schakel niet meer tussen apps, net ook een heel verhaal getypt op FB wat daarna weg was, ik ben d'r wel klaar mee.

Ik had de complete route door de Pyreneeën in de telefoon staan en zolang ik maar niet ' plan route langs track' zou selecteren kon ik mooi die volgen.

Achteraf gezien had ik minder ver de bergen in moeten rijden.

Na een aantal tunnels was het toch echt gaan regenen en leek het plan om richting het oosten de route te volgen door deze natte zooi gekkenwerk. Dus even de telefoon bestudeerd en de pas naar Frankrijk geselecteerd. Als het daar droog zou zijn kon ik daar de track ook naar het oosten volgen.

Maar zoals ik deze post al begon ' Grijze lucht'

IMG_20201006_135735.jpg


IMG_20201006_141045.jpg


IMG_20201006_150744.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ga door in een andere post , het wordt anders één groot bugreport hiero.
Aangezien mf van GOT afstamt heb ik gisteren ook deze foto genomen :

Bekijk bijlage 1550663

Ik vond het wel grappig, beetje nerd humor. Je bent een erge als je de berekening gaat controleren 😉.

Bekijk bijlage 1550664

Inmiddels el Escorial voorbij en de borden geven aan dat ik op de route met kastelen, meren en nog iets zit , uitgaande dat atalanyas geen broodjes döner kebab zijn 😋 .
Dit was geen meer en geen kebab maar ik moest wel stoppen op de vluchtstrook.
Als je dezelfde vragtwaggel 4 keer inhaalt in 1 kwartier weet je dat je teveel foto's maakt of te vaak de afslag mist. Ik wist deze 2 op bijzondere wijze te combineren 😷 .

Bekijk bijlage 1550665

Nog 1 foto van het fraaie uitzicht en ik heb geen idee, hij is te klein. D'r zit water op de achtergrond, das leuk.
De volgende is van een raam wat uitkijkt op beton. Voor 14 euro een bed en douche voor 14 euro ipv 22 vd vorige camping.
Zelfs over de snelweg reed ik door een landschap wat mij deed beseffen hoe bizar ver weg ik nog zit. De laatste keer dat ik 1000 km op 1 dag reed had ik 2 maanden last van linkerarm wegens het koppelen, denk ik.

Ook zit m'n helm net iets te strak, grootste maat die ze hadden in Portugal en in NL heb ik dezelfde 1 maat groter en da's al krap. De oordopjes gaan irriteren na een halve dag. De helm schuurt op een irritante manier op m'n voorhoofd en de motor trilt tussen de 4 en 5000 toeren.
Daarnaast is de wind zo koud, zeker op 1500 meter, dat ik al 3 dagen met regenpak rijd over m'n doorwaai pak.

Zielig hè 😉
#pray4lepensje 😘

Te kleine helm tuurlijk al die frieten die ik op je bord heb zien liggen helpen natuurlijk ook niet :9
 
Laatst bewerkt:
En veel meer foto's van Col de Portalet heb ik niet gemaakt, dit keer.
Op een gegeven moment zag ik een camping aan de linkerkant en herkende het enorme bord waar de naam op staat.

Opeens kreeg ik flashbacks en wist opeens weer hoe ik in 2018 naar het zuiden reed naar Jaca, daar naar het oosten maar vrij snel al weer terug richting Frankrijk, op dat laatste stuk zat ik dus.
Het regende en miezerde af en aan en nodigde niet uit tot doorrijden, niet snel iig.
Eenmaal over de top duurde het veel te lang eer het wat beter werd. Uiteindelijk regende het in Lourdes weer/nog. Daar zou een goedkoop hotel zijn en vlgs de kaart nog wel meer, wel weer 57 km erbij.

Ook de foto's van Lourdes die ik even op m'n avondwandelingetje heb gemaakt laat ik maar even, foto's uploaden is net iets te gek voor het wifi hier.
 
Het was een Franse hamburger dit keer.
Ik was wat aan het doorrijden en na een tosti en 2 belegde stokbroden had ik niet echt trek maar wel zin in wat warms.
Ik weet nu dat ik een hamburger well done moet bestellen anders is hij echt deels rauw. Volgens de serveerster die hem even terug bracht om nog op de plaat te liggen zei dat het hetzelfde was voor hamburger en steak. Nou noemen ze het steak hachee, maar goed.
De laatste keer in een NL hamburger restaurant kwam er nog bloed uit, dus in het vervolg well done.

Goed verhaal, u krijgt een sticker.

Het was vandaag een behoorlijke rit van Lourdes naar Limoges. Ik ga geen plaatsnamen opzoeken vanwege eerder genoemde switchen van apps en dan tekst kwijt zijn.
Ik kwam iig door Condom , want onderbroeken lol dus dat onthoud ik.
En verder helemaal binnendoor tot afrit 53 van de A20 waar de tol ophoud vanaf het zuiden gezien.

Edit : Agen - Villeneuve sur Lot en Gourdon.

Ik moet wel zeggen dat het uitzicht mij zeer positief verbaasde, maar zal er wel bij zeggen dat ik het eerste half uur geen uitzicht had . Gddme wat een regen en grijze lucht...

Maar van tevoren op maps kijken wat de rechtstreekse lange route is en daar vervolgens binnendoor een meer rechtstreekse route van maken in de hoop dat die leuker is dan de zizag van de stukjes doorgaande weg.

Zelfs met het laatste sprintje om voor het donker in Limoges te zijn viel het me toch tegen dat het nog 900 km is, ik herkende het hotel van 2013 en toen is de dag erna in 1 keer naar NL gereden, maar wel een adres in Zeeland ipv Gelderland...

Ik speel nu een beetje met de gedachte om naar een trekkershut te gaan op een camping waar ik vorig jaar met een tent stond net iets boven chalons sur champagne.
Maar een paar hostels in Reims zijn ook wel betaalbaar.
Hoe men zich in België opstelt sinds maart dit jaar ben ik eigenlijk geneigd er om heen te rijden, maar eigenlijk, net als hier, wat boeit het ook.

Ik heb net 2 minuten lang zitten kijken hoe een foto uploadde tot 87 procent.
De rest gaat best snel maar uploaden dus niet, een andere keer.
 
Laatst bewerkt:
la vache qui moos , als je dr in beet.
Ik zit niet op een hamburger bacterie te wachten en vindt het ook gewoon niet lekker.
 
Geweldig en tegelijkertijd lees ik je erg leuk geschreven verslag, waar ik zowel honger als reislust van krijg met enige jaloezie .
Mijn broertje woont tegenwoordig in Portugal en zou er graag eens op bezoek gaan, het liefst met de motor.
Helaas gooien de huidige omstandigheden wat roet in het eten zodat de plannen iedere keer opschuiven.
Afijn , het zal er toch een keer van komen.
Blijf lekker schijven en geniet ervan !
 
la vache qui moos , als je dr in beet.
Ik zit niet op een hamburger bacterie te wachten en vindt het ook gewoon niet lekker.
Meestal lacht alleen de 'vache'.:) La vache qui rit!
Maar 'moos' ken ik alleen als dialect voor boerenkool................ :?

BTW Een rode hamburger kan beter nog effe op de bakplaat!
 
Als je ziet hoe ze in FR een biefstukje bakken: in de pan, na 10 sec nog even de andere kant dichtschroeien en dan krijg je die rauwe lap op je bord. Vaak ook nog koud/lauw aan de binnenkant. Met een beetje pech ook nog een bonk spieren erin, dan ben je in ieder geval even bezig.
Je hebt daar een keten "Buffalo Grill", allemaal dezelfde gebouwen met grote rode neon stierenhoorns op het dak. Alsof je in Texas bent. Dat leek me wel wat, maar de steak was zoals ik hierboven beschreef, dat wordt hem dus niet meer.

Voor mij een reden om daar meestal voor vis te kiezen. In de goedkope motels (Campanule bv.) moet je ook niet de fout maken om de lokale keuken te proberen. Dan is de kans redelijk groot dat je opgewarmde kant en klare spullen krijgt, je hoort de magnetron nog net niet piepen.
Sowieso ben ik niet zo onder de indruk van de Franse keuken. De naam hebben ze, maar echt lekker eten lukt me altijd veel beter in België en uiteraard in Zuid-Europa. Vooral in BE ben ik nog steeds verbaasd over de goede kwaliteit, zelfs een simpele lunch langs de weg is daar vaak beter en altijd betaalbaarder dan in NL. Maar dit terzijde.

De Frambozen snappen niet dat we hier een stuk vlees meestal liever medium/rosé hebben, dat vinden ze echt zonde van de smaak. Franse collega van me vroeg dan ook de 2e dag in het hotel of zijn burgertje véél korter gebakken kon worden, hij zei letterlijk: ""Please, cook it like tss tss" :)
Waarop -volgens hem- de kok persoonlijk aan tafel kwam vertellen dat het in NL niet toegestaan is om bijna-rauw vlees te serveren.
Ik vraag me nog steeds af of dit echt het geval is, of dat de kok gewoon geen zin had om rauwe spullen op tafel te zetten.
 
Een Nederlander en lekker eten zo lang wij kas tomaten vreten en groene zure Jus drinken en dit ook nog lekker vinden. word dit de maatstaf.
Er is niemand in Spanje die dezelfde zure troep drinkt verbaas me er telkens over.
Geloof dat ook geen hond weet hoe een tomaat bv uit ITalie uit de volle grond weet hoe dat smaakt.

We klagen liever over kromme komkommers en Velletje aan de kip (lees haas dat er ook niet meer aan zit tegenwoordig) het zijn marketing slaven geworden.

lekker eten was da veul veur weinig toch. :} 8)7
 
Als je ziet hoe ze in FR een biefstukje bakken: in de pan, na 10 sec nog even de andere kant dichtschroeien en dan krijg je die rauwe lap op je bord.
In de goedkope motels (Campanule bv.) moet je ook niet ........................
Sowieso ben ik niet zo onder de indruk van de Franse keuken.
Waarop -volgens hem- de kok persoonlijk aan tafel kwam vertellen dat het in NL niet toegestaan is om bijna-rauw vlees te serveren.
Ik vraag me nog steeds af of dit echt het geval is, of dat de kok gewoon geen zin had om rauwe spullen op tafel te zetten.
Een biefstuk wordt geserveerd naar wens. Afhankelijk van jouw smaak dus rood of doorbakken.
Moet je 't natuurlijk wel aangeven, anders krijg je wat gebruikelijk is. Toch vreemd, want bij steak wordt 't altijd(?) gevraagd!

Campanule is ook wel de bodem!
Franse keuken is perfect. Althans als je de goede plekken weet te vinden.
In Z Fr kwamen wij in een resto waar ook ex president François Mitterrand wel eens kwam eten. Echt wel TOP!!
Als je ook in F naar McD-achtige resto's gaat krijg je ook de bbh kwalteit. Bagger dus!!

In NL wordt wel rauw vlees geserveerd. Denk aan Filet Americain of haring...............
Een NL-err en lekker eten zo lang wij kas tomaten vreten en groene zure Jus drinken en dit ook nog lekker vinden. word dit de maatstaf.
In Duitsland worden onze kas-tomaten vaak gekscherend 'water-bollen' genoemd. Dat is niet ver van de waarheid.
Ik was in het Midden-Oosten op een markt waar wij toen wat groentes hebben gekocht.
Tomaten, komkommers ect zien er daar vaak niet uit. Maar wel LEKKER!! :t
Wij hier vinden 't vaak belangrijker hoe 't eruit ziet. Komkommer precies recht en 30cm lang. Dat is hier belangrijker.:X
De smaak wordt minder beoordeeld.
Tegenwoordig haal ik vaak deze spullen bij de 'Turk'. Voor mij onbelangrijk dat de kk misvormd is. Als de smaak maar goed!
 
Vandaag 540 km gereden en dat is meer dan genoeg. Ik wou graag voor donker aankomen en dat is maar net gelukt.
Vertrokken uit het Formule1 hotel in Limoges wist ik dat de A20 tol werd na 175 km en ik daar wel verder zou kijken. Bij die afslag gelijk getankt en ik zag een Mac Donald's , dat doe ik gemiddeld 3 keer per jaar dus dat kon wel weer een keer, maar ik dacht dat verderop nog wel tegen te komen. Dat werd dus pas in Auxerre om 14:00 en toen duurde het ook nog ruim een kwartier. Allemaal Fransen die ongeduldig keken etc.
Toen ik het ophad kon ik even rustig bellen met camping LaGabrielle , was ik ook wel eens geweest en ze hebben een trekkershut voor 20 euro.
Wel wat laat, een aankomsttijd van 18:46 maar dan is het nog licht.
Bij ST Florentin zou een supermarkt met pomp moeten zijn, maar ben verdwaald en 40 minuten later had ik boodschappen.
Aankomst tijd 19:40 en ik moest nog een keer tanken.
Zelfs daarbij wist ik er 1 ad andere kant vd weg uit te kiezen, maar met de motor is er natuurlijk zo omgedraaid.

Alleen zo lullig als je dan doorrijd en er zit er gelijk 1 aan jouw kant.
De tijdswinst heeft er mee te maken dat de navigatie uitgaat van de max van 70,80 en 90 km per uur en dat dat soort kaarsrechte wegen lekker rijden met 5000 toeren waarbij de XJ ongeveer 115 loopt.
Verder gewoon lomp gereden maar netjes id dorpen en bij een fuik, die te vermoeden was door tig signalerende auto's moest ik stoppen omdat m'n licht niet aanstond.

Dat is ook hetgeen waarom ik bij daglicht wil rijden en dus aankomen.
De verlichting is op het moment niet optimaal. Knipperlicht en remlicht doen het prima. De rest niet.
Dan zou een logische verklaring kunnen zijn dat er een zekering stuk is.
Idd was de zekering stuk en het voetje waar hij inzit gesmolten en geroest. In welke volgorde dat is gebeurd stond er niet bij , na een grondige kosten/baten analyse besloot ik niks te doen.
Dat was overigens in Portugal.
Ik kan ook melden dat alle tunnels die ik gehad heb , verlicht waren, tot groot genoegen mag ik er wel bij zeggen.

Toen de agent gebaarde dat m'n licht niet aanstond keek ik héél helder, aha, wat fijn dat u dat zegt, de knop staat uit...
Omgezet en zowel met als zonder draaiende motor geen licht.
Tijd voor de compleet verwarde blik en het heel druk bestuderen vd cockpit en een aantal keer vragen ' e maintenant? ' .
Toen probeerde de agent in kwestie mij iets te vertellen, maar ik was echter helemaal in m'n sas met onze vrijwel non-verbale discussie. Uiteraard spreek ik geen Frans en dat benadrukken zou een belediging van zijn intelligentie zijn , dus om het probleem vooral bij hem te laten vroeg ik ' vous parlez Anglais?' , alsof ik hem die twijfel van het voordeel zou geven...

Maar ze waren met z'n vieren dus de jongste werd gewenkt onder het motto, heb jij geen Engels op school gehad..
Uiteraard moest hij weer bewijzen dat hij zo geweldig is dat hij het ook kan uitleggen zonder Engels.
Een schroef beweging maken, zo van hettege een lampie ofwah ? Knikte ik en zei iets met vingt kilometre, hoewel er 160 op de navigatie stond.
Op dat moment vonden ze het voldoende en begonnen ze allemaal instemmend te knikken.

Ik wou nog een mooie afronding, dacht even na en zei ' merci beaucoup vous regardez mon illumination' wat bij iedereen erg in de smaak viel en ze allemaal lachend het duimpje opstaken.

Nou , en dit hele aanhoudings verhaal, duurde niet zo lang als het wachten bij de Mac...

Foto's willen niet, de upload is vrijwel nihil en net ook een melding van te weinig geheugen.
Het behang in het hotel, rivier de Yonne 2 kanten op en een big Mac menu. Niet zo moeilijk daar zelf een plaatje bij te bedenken.
Dan ben ik dus echt alleen bij de rivier gestopt voor een foto...
 
Laatst bewerkt:
Apart dat ze je op je licht attendeerden.

Waar is de tijd gebleven dat echt héél Frankrijk met zijn lichten naar je seinde, als je overdag met je dimlichten aan op weg was? Hoe haalde je het als domme buitenlander in je hoofd?
Alsof het een misdaad was, alsof de wereld verging als je die lampjes aan had, terwijl verlichting toch totaal niet nodig was in de volle Zuid Franse zon. Misschien dat juist Franse auto’s nog sneller stuk gingen als je de lichten aan had...

Het was in ieder geval in het tijdperk dat iedereen daar een koekblik had uit een van de staatsbedrijven, de kentekens nog zwart waren met witte letters en de koplampen allemaal geel waren. Engels praten lukte daar toen ook al niet zo lekker. Nu gaat het overal prima (proest!).
 
Hè verdorie, door die foto's lijken de stukjes juist langer.
Nu moet ik weer iets anders bedenken om de avond mee te vullen....
 
Het zit er weer op.
Hoeveel km's ? geen idee , tellen is voor beginners zou de alcoholist zeggen ;)
Ik heb wel even gekeken en het waren 11 dagen, tenminste, de daadwerkelijke terugreis.
Dat viel mij eerlijk gezegde mee, of tegen , wat dan weer afhangt hoe je er tegenaankijkt.
Vanochtend om half 12, klaar voor vertrek, kon ik niet wachten tot ik thuis onder de douche zou staan en aan de warme hap zou zitten, het regende al de hele ochtend en dat zou ook echt niet ophouden.

Vanaf het gehucht in de buurt van Dun-sur-Meuse , waar ik na 5 km al water in m'n kruis voelde, of iig de kou ervan, wist ik dat het nog wel even kon duren en niet leuk zou zijn.
De Belgische grens was een welkom gezicht.
Hoe ik door alle controles ben heen gekomen, het geprik met lange wattenstaafjes, het invullen van formulieren en het verscheidene keren opnemen van mijn temperatuur , geen idee , behave dan dat het niemand ene reet interesseert en er niemand stond.

Zeker vandaag had ik nogal een gevecht met de navigatie, het eerste half uur ! kreeg hij geen gps signaal, dus maar opnieuw opgestart en een nieuw eindpunt ingesteld en toen was hij er weer.
Net als het handig zou zijn om niet de verkeerde kant op de mist in te rijden, maar gelukkig kon ik het nog op de oude manier waarbij ik de naar signaal zoekende kaart gebruikte om te zien welke plaatsje ik aan moest houden.

In meerdere opzichten was zeker vandaag een bijzondere dag voor mij, ik had mij voorgenomen om niet meer te haasten.
Mocht je dit overigens lezen, ik ga daar hierna een topic over maken ;)

Door het niet werken van de koplamp en eigenlijk achterlicht net zo goed, was het noodzakelijk om alleen met licht te rijden.
Nou ben ik niet zo een vroege vogel dus met donker vertrekken was het risico niet, maar zoals vandaag met dat shit weer is het ook maar zo half 12 eer ik er op zit, ook niet optimaal qua lichturen die je dan nog overhoud.

Een stuk voor Nijmegen was het ook erg donker aan het worden door regen/onweer , erg onkarakteristiek van NL scheen hier verder zowaar de zon. google maps opende net ook op nijmegen, waarschijnlijk had de telefoon daar wifi opgepakt.
Het van der valk hotel ligt vlak langs de snelweg, ook erg bijzonder dat camping de eikelaar op hetzelfde stukje kaart word aangegeven, de eerste camping op mn fietsreis waar ik de afgelopen dagen (vergeefs) langs heb gereden om dingen te herkennen.

Verder was het gewoon ploeteren om die 400 km zo snel mogelijk af te leggen.
Stoppen zou de situatie alleen maar verergeren, in de zin dat ik het waarschijnlijk niet warmer zou krijgen van stilzitten.
1 keer gestopt om droge handschoenen aan te trekken en een paar keer een paar seconden/2 minuten om even te staan/strekken vizier droog te maken etc.

Ik ben zondag jarig en vind het voor mijn oude moeder wel leuk dat ik er dan ben. hoe en wat laat ik aan hun over met het oog op krantaine :P
Nog ergens gaan zitten zou goed zijn voor het niet hoeven rijden in dat schijtweer en het minder koud te hebben, maar ik had ook niet echt zicht op wat voor weer het waar zou zijn en dat is een terugkerend ongemak ......

Als je elke dag niet weet waar je de volgende dag zal zijn, behalve een vermoeden over de globale richting, zijn weerbericht sites best slecht met 'ongeveer daaro' als plaatsnaam. Voor iemand die Frankrijk indeelt als , het stuk boven en het stuk onder Parijs is dat best lastig.

Ook nu merk ik dat ik om de zoveel zinnen het bericht opsla , hoewel zeker is te merken dat alles gewoon een stuk vlotter loopt en deze software toch hoogstwaarschijnlijk is ontworpen met windows in gedachte, iig geen android .....

O, nee wacht, geef daar maar geen reactie op als dat al ook niet een discussie opstart, het zal wel aan mij liggen ;)

Ik ga nu eerst even lekker niks doen en een beetje dom plaatjes kijken.
In een gekke bui zal ik de foto's bijvoegen op de dagen dat wifi zuigde.
In de stapel post zat een brief van de verzekeraar dat mobieltjes etc niet standaard onder de verzekering vielen, huppelde pup etc.
Tja als zoonlief van 13 zijn ei foon van een rooitje aan de goudvissen voert snap ik dat dat wat anders is dan een krasje op je nokia 3310.
Bleek slechts 13 euro per maand te zijn, bijna het dubbelde wat ik betaal voor mn sim only, als ik in de loop van dit topic nog niet genoeg had
aangeduid wat een zuinigerd ik ben, bij deze ;)
 
Laatst bewerkt:
De XJ kan voorlopig wel wat aandacht gebruiken.
Voor de lezers van dit topic de kans om als eerste te bieden op deze inmiddels legendarische en veel beschreven machine ;)

IMG_20201009_184600.jpg


IMG_20201009_184520.jpg


IMG_20201009_184531.jpg


alsof je van een trapfiets met lekke banden overstapt op een R1 van 2020 , 3 foto's in een halve minuut.

Het is voor mij zeer ongebruikelijk om onscherpe foto's te plaatsen, in dit zeldzame geval gaat het om het idee, ik zat nog na te hyperen en wou bij schemer nog ff fotos nemen . en ik heb 9 fotos genomen en de ranzigheid is niet echt op foto vast te leggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan